Wat eet je vanavond #2

Iets kant en klaars want onverwacht late dienst

Oh en moet voor anderen Bossche bollen halen, dus die haal ik voor m’n vriend en mij ook maar dus die heb ik als ik thuiskom als toetje

Spinazie a la creme met een gekookt eitje, kaasschnitzel, aardappeltjes. Zo inspiratieloos vandaag, maar wel lekker.

1 like
1 like

Bij mijn ouders dus lekker uitgebreid! Garnalencocktail vooraf. Daarna mosselen met roquefortsaus, knoflookgamba’s, stokbrood met dipjes en frietjes erbij. Voelt echt als een feestmaal joh.

6 likes

Ook orzo maar dan met tomaat, paprika, courgette, chorizo en parmezaan.

3 likes

Vegan mac ‘n cheese en groenten (venkel, wortel en ui) uit de oven

Edit: ook nog met pulled oats

2 likes

Jerk bakbananen uit de oven met paprika en ui, met Jamaicaanse rijst met zwarte bonen. Misschien maak ik half rijst half fufu maar dat weet ik nog niet zeker. En als ik nog puf heb Zuid-Afrikaanse pampoenkoekies als toetje

7 likes

Restjes dag. Pompoensoep met een geroosterd broodje + groente ragout.

1 like

Ik heb net een vracht sushi besteld voor met een oud collega die komt eten :smiling_face_with_three_hearts:.

2 likes

Oeh klinkt goed! Hoe maak je die jerk bakbananen?

1 like

Linzensoep :heart_eyes:

3 likes

Chinees besteld… Gestoomde en gebakken dim sums, foe yong hai en foh nam met mihoen, pisang goreng en kroepoek :drooling_face::drooling_face:

4 likes

Spinaziekoekjes met vega balletjes

3 likes

Paprika’s gevuld met kikkererwten, amandelstiften en geitenkaas samen met parelcouscous

3 likes

Heel simpel! Bakbananen pellen en over de lengte in pakken snijden (eventueel nog door de helft zodat ze niet zo lang zijn). In een kom (eventueel met andere groentes, ik had repen groene paprika), mengen met een beetje olijfolie en een goeie hoeveelheid jerkkruiden. Ik heb deze gemaakt: https://www.africanbites.com/jamaican-jerk-seasoning-recipe/
Dan verdelen over een bakplaat met bakpapier en een minuut of 20 op 220 graden bakken, ze mogen best een beetje bruin worden. Ik heb er de laatste 5 minuten ook nog ui bij gegooid.

3 likes

Zin in.

Dat er 3 porties inzitten is alleen wel voor mensen die maar paar happen eten want voor 2 personen is het al weinig.

1 like

Stamppot rauwe andijvie en een gehaktbal

2 likes

Poffert :star_struck:

Spicy mushroom lasagne van Ottolenghi

5 likes

Kip cashew met rijst of tagliatelle en kroepoek🤭

1 like