Wat eet je vanavond #2

Pitabroodje met falafel en groente

Chili con carne met rijst, koriander en zure room

2 likes

Goede keuze! :sunglasses: nee niet van de AH, van de Delhaize

1 like

Heb andijvie stamppot gemaakt en het was zo lekker. Mijn vriend lust geen stamp dus eet het echt nooit. Heb gezegd dat hij zijn eten vandaag zelf maar moest uitzoeken.

Dacht trouwens dat ik een stamper had, niet dus, maar de KitchenAid werkt hier ook perfect voor!

2 likes

Chili met zelfgemaakte cornbread

1 like

Kwam hier voor inspiratie en nu denk ik dat het chili sin carne wordt :smiling_face_with_three_hearts:

Hmm, ik heb nog paneer in de vriezer liggen. Wat gebruik jij ipv de single cream? Slagroom of kookroom, of laat het je weg? Ik heb wel eens een mislukte taart gebakken waarbij ik heel veel single cream nodig had en dat dus niet goed had vervangen.

Muhammara met limabonenpuree uit Simpel van Ottolenghi

5 likes

Onder het mom van support de horeca :grimacing:

Vanavond Indische rijsttafel met 32 kleine gerechtjes!! :drooling_face: (we eten met z’n 4en, niet dat je denkt wow vreetzak)

8 likes

risotto met champignons/prei/doperwten (en edelgist voor de ā€˜ā€˜kaas’’) en vegan kip schnitzel

Restje zelf geĆÆmproviseerde Dahl van gister, maar nu met naan ipv rijst

2 likes

Ik vind dit echt zo’n leuk topic de laatste tijd! Doe regelmatig inspiratie op hier, nu heb ik ook direct zin in saag paneer!

Ik eet vanavond zelf een restje zuurkoolstamppot. Simpel, en ken verder niemand die er van houdt, maar ik vind het heerlijk.

3 likes

Heel simpel: gevulde pasta van ah (vulling kaas/tomaat) met tomatensaus uit een pot. Makkelijk en snel want pas laat thuis straks en kan(wil) niet meer langs winkel dan.

3 likes

Taco taart!

1 like

Vanmiddag restje groentesoep gegeten dus vanavond lekker broodje makreel eten.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/het-lekkerste-stoofvlees-zonder-vlees-het-kan-met-jackfruit~aaf55122/

Het recept wat @Rozevarken laatst ergens had gepost, maar weet niet precies waar. Het ruikt heel lekker dus ben benieuwd.

En @Milkyway heb je een recept? Ik ben gek op alledrie de ingrediƫnten en ben wel benieuwd hoe je het maakt.

2 likes

Baguette met kruidenboter, een lekkerbekje met ravigottesaus en een kop tomatensoep.

9 likes

Gekookte aardappelen, bruine bonen met vega spek en veul piccalilly en mosterd :heart_eyes:

1 like

bloemkool en wortel stamp met pittige worstjes

Stamppot boerenkool met vega rookworst🤤