Spinazie a la creme met rijst (skere studentenrisotto lol) en 2 kaasburgers yeahhh
Het was nog net te weinig, dus nog vega vissticks uit de vriezer gehaald
Bobotie tattastijl (knorr pakje)
Spruitjes, pompoen, krieltjes en gemarineerde tempeh uit de oven, allemaal in een Aziatisch getint sausje
Altijd goed
Half spaghetti half courgetti met paprika/tomatenroomsaus met veel tijm, kerstomaten en geroosterde broccoli
Boerenkool met spekjes, rauw uitje, augurken en zilveruitjes
Curly fries en rösti, worteltjes en vissticks.
Lievelingsmaal van mijn 2 huisgenoten.
Ik vind het niet zooooo.
Wokje van tofu + rijst en groentenmix.
Klinkt heel goed eigenlijk
Met aardappel in schijfjes?
Polenta-kaasfrietjes met bonen-champignonburgers, mayo-chili sausje en een boerenkool-paprika salade
Tot zover de verbindingsstreepjes voor vandaag
Alles zelfgemaakt en vegan
Honig tagliatelle roomsaus uit een pakje, met een mix van spinazie en andijvie (had niet genoeg spinazie), volkoren penne en champignons.
Honig saus en volkoren penne zijn niet voor herhaling vatbaar.
Ben wel trots dat ik al 2 dagen achter elkaar zelf heb gekookt, voor mij echt heel bijzonder.
Dit recept voor Filipijnse bistek met rijst en bimi. Ben helemaal in m’n nopjes, sinds ik een Filipijnse vriendin heb voelt het echt alsof ik voor het eerst in tijden een nieuw soort smaak hebt ontdekt. Adobo maak ik ook wekelijks, echt love it.
Pasta met pistachenoten, peultjes, pecorino en basilicum van mijn vriend ottolenghi
Heb je recept van die polenta-kaasfriet?
Ik wil polenta-friet al poosje maken maar durf niet omdat het veel werk lijkt (heb het dus ook nog niet gekocht)? (is het makkelijk?)
Sticky kip met Chinese kool
Aardappelen met sperziebonen in satésaus. Keer makkelijk uit de diepvries.
Het is heel simpel! Doe in een pan:
200 gr polenta
500 gr water
250 gr plantaardige melk
50 gr olijfolie
Half blokje groentebouillon (anders zout en kruiden naar wens)
Op medium vuur roeren tot het dik geworden is, beetje dikke pudding textuur.
Dan zo’n 75 gr geraspte vegan kaas (ik gebruik violife) erdoorheen roeren, in een rechthoekige bak storten en af laten koelen voor minstens een uur. Dan in frietjes snijden en in de oven op een bakpapiertje voor 30 minuten op 250 gr (wel in de gaten houden want ik heb een combi dus geen super krachtige oven) dat is het!
Wij eten hier met zn tweeen twee keer van.
Dolma’s en Turks brood met ajvar