Wat eet je vanavond #2

Lasagne met tomaat en aubergine en vegan kaas. Straks al opzetten zodat de saus lekker lang kan pruttelen

1 like

Ik vind trouwens dat die van Vivera wel best wel zout zijn dus ik zou even proeven als ik jou was haha.

Gevulde puntpaprikas met rijst

Noedels met vega kip en japanse groentemix

Zuurkool met aardappels uit de oven (vriend houdt niet van stamppot) en vegarookworst. En voor m’n vriend ananasstukjes door de zuurkool :face_vomiting:

Gisteren had mijn vriend Khao Soi gemaakt - dat was echt GODDELIJK! Echt ik wil dit nu elke week.

Ennn vanavond maak ik een tuna melt pasta ovenschotel.

4 likes

Risotto uit de instant pot. Gewoon simpele met worst, champignons en erwtjes. Geheim is een beetje miso toevoegen met de bouillon.

1 like

Ik schaam me, maar ik heb nog altijd mijn Instant Pot niet gebruikt. Ik heb hem al langer dan een jaar inmiddels. :sweat_smile:

Maak jij er geregeld recepten in en zo ja, heb je wat aanraders/linkjes?

Ja ik maak echt supervaak stoofvlees, want binnen een uur klaar. Daar gebruik ik meestal gewoon mijn normale recepten voor, dus vlees even bruinen op sauté-modus, groenten erbij, iets minder vocht dan normaal toevoegen (dat het nauwelijks onder staat) en voor een kilo vlees 35 minuten op high pressure koken.

Verder voor risotto deze verhoudingen: https://www.delish.com/cooking/recipe-ideas/a24280714/instant-pot-risotto/ en ik voeg verder zelf toe wat ik lekker vind aan ingrediënten.

Dit heb ik gisteren nog gemaakt. Is ook echt een toppertje: https://www.pressurecookrecipes.com/instant-pot-chili/

Ik vind het vooral fijn dat het zoveel tijd scheelt bij recepten waar ik helemaal geen geduld voor heb doordeweeks haha.

1 like

Spicy biangbiangnoedels, en de noedels from scratch gemaakt!

20 likes

Gehakt cordon bleu, aardappeltjes uit de oven en boontjes.

Taco’s met vegan gehakt, bonen/groente mengsel en tomatensalsa.

1 like

Lasagne met zalm en spinazie :heart_eyes:

2 likes
3 likes

Pannenkoeken :rofl::man_shrugging:t3:

2 likes

Hawaïrijst

Pasta carbonara :blush:

Vegetarische zuurkoolschotel

4 likes

2 likes