Wat eet je vanavond #2

Ik heb burrito’s op, en zelfgemaakte tiramisu als toetje, was zeer geslaagd

1 like

Vandaag haal ik af bij een lokaal restaurantje :star_struck:

1 like

Vegan! Met sojabrokken. Krijgt niet de textuur van draadjesvlees (daar is jackfruit veel beter voor) maar het neemt wel goed smaak op, zeker als je het in wat kleinere stukjes snijdt. En doordat de andere dingen wel heel lekker zacht stoven vind ik de texturen bij elkaar goed werken

Ik heb geen hoeveelheden want ik doe altijd maar ik doe meestal ongeveer dit:

Sojabrokken 20 minuten weken in lauw water, uitknijpen en in stukjes snijden. Uitje en knoflook fruiten in olijfolie of boter, sojabrokken even goed aanbakken en blokjes aardappel en meiraap erbij (of wortel, pastinaak, net wat je leuk vind). Peper en zout, nog even bakken en dan bloem erbij, zodat alles een dun laagje heeft. Dat ook weer eventjes aanbakken, dan een goeie scheut rode wijn en een laurierblaadje erbij. Dan steeds vocht aanvullen met bouillon tot dat de aardappel en meiraap gaar gestoofd is. Meestal gooi ik er ergens tussendoor en op het eind ook nog wat wijn door, en op het laatst eventueel nog even wat peper en zout.

Ik gebruik trouwens grove sojabrokken want die heb ik altijd in huis (ook om bijvoorbeeld saté van te maken) maar er zijn ook fijne, die hoef je dan niet klein te snijden

Je pasta ziet er trouwens heerlijk uit :heart_eyes:

1 like

Leuk! Disclaimer trouwens nog, het ziet er niet uit haha, denk dat het visueel het minst aantrekkelijke eten is wat ik ooit heb gemaakt :sweat_smile:

1 like

Is vaak wel het lekkerste eten.

2 likes
1 like

Aardappelkroketjes met kibbeling (vriezer een beetje leegeten) en salade .

Zoervleisj met rode kool

1 like

Ik wou worteltjes met kipschnitzels eten maar zijn 2 tosti’s (met ham, kaas en spek) geworden en een banaan.

Ovenpasta met venkelzaadjes, vegetarische worstjes, tomatensaus en veel kaas. Aanrader: https://lotoftaste.com/ovenpasta-met-vegetarische-worstjes-en-tomatensaus/

4 likes

Kip-paprika-pesto uit de oven met pasta. Was heerlijk!

1 like

Ah yess is dit ook met crème fraiche? Zo lekker (en een recept van sonja bakker haha)

1 like

Haha jaaa van Sonja! Wel een beetje kleurloos op het bord maar het smaakte echt lekker! :drooling_face:

Ja hier in huis ook favoriet! Heerlijk :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

En wat stond er op het menu?

Ik heb vanavond romige pappardelle met garnalen gegeten :shrimp:

Ik zat dit topic door te scrollen voor inspiratie en onbewust heb jij me nogal geinfluencet @Bunnyslippers want van de 3 gerechten die ik moest toevoegen aan ons weekmenu waren er 2 van jou. Ik ga volgende week jouw paneer butter massala en halloumi bake eten, ben benieuwd!

2 likes

Ik heb die halloumi bake ook gemaakt door @Bunnyslippers en het was heel lekker! En vanavond weer de gegrilde paprika risotto met burrata die ik ook van het forum heb :ok_hand:t2:

3 likes

Wat leuk om te lezen! Ik vond ook allebei de recepten erg geslaagd en makkelijk.

1 like

Maar dan zonder vlees en zonder mosterd