Wat eet je vanavond #2

Heb je een recept?

Zeker!!
2 rode uien, 2 knoflooktenen, 1 rode peper.

Fijn snijden en bakken in olijfolie op middelhoog vuur.

2 stengels bleekselderij in stukjes snijden en meebakken.

1 theelepen (zou er 2 nemen) komijnzaad.

15 min bakken.

Een blik van 400 gram zwarte bonen toevoegen. (Niet de bonen schoonspoelen!)
Daarna het blik vullen met water en dat toevoegen.

10 min laten pruttelen.
Dan een flinke schep van de soep eruit nemen en apart houden. De rest glad pureren. Peper en zout naar smaak toevoegen.

Opdienen, een halve avocado in stukjes op de soep leggen. Dan nog een schep van de grove soep erbij (die je achter hebt gehouden), limoen fijnknijpen boven de soep, olijfolie eroverheen druppelen en feta verkruimelen.

1 like

Saffraan risotto met salade caprese

2 likes

Burrito bowl met vega kip! Voor herhaling vatbaar

1 like

Noodles in pittige kokosbouillon met allerlei groenten en tempeh.

Spinazie stamppot met vissticks en een gepocheerd eitje

Zojuist lekker kip gegeten met paprika, ui, courgette en champignons! Kip hadden we gekregen van de voetbalvereniging waar mijn vriend coach is. Lekkerrrrr!

2 likes

Pizzaretten was een succes :smile: Had wel echt veel te veel gehaald, ben altijd bang te weinig te hebben.

3 likes

Steak tartaar met toast
Mont d’or vacherin uit de oven met rozemarijn en knoflook. Met bio fuet, stokbrood en dips
Citroen tiramisu

Ik heb dus na dit soort dagen zoveel zin in ‘normaal’ en licht eten :sweat_smile:

Dus ik maak soto ajam (from scratch) met gebakken uitjes, gekookt ei, aardappel en taugé. Geserveerd met witte rijst en sambal oelek.

1 like

Kerstkliekjes oftewel aardappeltoefjes, varkenshaas met appel en rozijnen, een appeltje met veenbessen en ik had expres teveel dessert gemaakt dus ook nog een stuk chocolade pavlova met mascarponeroom en kersen :heart_eyes:

4 likes

Kip met dragon en tomaat uit de oven, aardappels uit de oven en doperwten.

Turkse pizza

Chili con BEYOND carne :raised_hands:

Chili met beyond burger erdoorheen dus. Ik ben heel benieuwd, vind beyond burger zĂł lekker.

1 like

Indonesische leftovers: sambal goreng tempe, taugé, gebakken ei, atjar van komkommer, beetje soto ajam en witte rijst

Aardappeltoefjes (kerst leftover), zo’n mix van bloemkool, wortel, sperzieboontjes en erwtjes uit de diepvries, hamlapje met peperroomsaus (saus is ook kerst leftover).

Indonesisch! Ik heb jackfruit rendang, saté van soja-proteine, pindasaus, sambal goreng kool, zoute boontjes, sambal goreng kentang kering, atjar ketimoen en cassave kroepoek met pandanrijst. Behalve de kroepoek is alles from scratch en met zelfgemaakte boemboes :blush:

6 likes

Oh dit klinkt echt heel lekker!

1 like

3e avond op rij de airfryer testen. Dit keer in ieder geval Black Angus bitterballen. Dik het nieuwe jaar!

4 likes