Wat eet je vanavond #2

Asperges met een stukje zalm en in schil gekookte aardappels.

Creamy polenta met kip uit de oven & roasted garlic en honingsaus. Nu al heel veel zin in!

2 likes

Springrolls met surimi, spitskool, wortel en koriander

1 like

Heb je een recept?

Ik heb roughly dit recept gevolgd, maar heb geen skillet dus heb eigenlijk gewoon de kip in de oven gedaan met mix van roasted garlic, honing, zout & peper op de skin-side. Was SUPER crispy!!

1 like

Merci beaucoup!

1 like

Zelf gemaakte pizza!

Een Zweedse kaastaart. Vriend heeft het uitgekozen en is het nu aan het maken. Alleen alle toppings die het Zweeds maken, heeft hij weggelaten :thinking: dus ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke smaak.

2 likes

Haha ja maar op t lijstje stond Zweedse kaastaart dus daar had ik me op verheugd. Aan de andere kant: een quiche met cheddar en Parmezaanse kaas is ook zo slecht nog niet.

1 like

shoarma Hawaï schotel met friet van de pizzeria

2 likes

Oké dat was mislukt :see_no_evil: ik heb nu van een afbakstokbrood een knoflookbroodje gemaakt met kaas om toch iets te kunnen eten :sweat_smile:

Hahahaha oh no!! Wat ging er mis?

Groene pizza

6 likes

Wrapssss

De bodem was niet goed gaar. Mijn vriend heeft stap voor stap het recept gevolgd maar met quiche-achtige taarten is het eigenlijk ook nodig om ook gaatjes in de bodem te maken met een vork. En ik gebruik vaak de onderwarmte functie om de bodem wat extra te laten garen.

De bovenkant was in principe wel oké maar doordat hij de toppings niet had gedaan was het wat saai. Smaakte eigenlijk naar een grote kaaspannenkoek.

Maar goed, dit soort dingen horen erbij als je wat nieuws probeert. Knoflookbroodje was wel erg lekker :grin:

1 like

Aaah, ja begrijpelijk! Hoort er zeker bij als je nieuwe dingen probeert, dus volgende keer zal t zeker een stuk beter gaan, kan hij er allemaal variaties op gaan bedenken :grin:

1 like

Het wordt een soort van dit https://mykoreankitchen.com/rabokki/. Alleen dan zonder fishcakes en zonder die gefrituurde zeewier rolletjes. Maar wel met kimchi mandu’s. Ben benieuwd.

2 likes

Saai maar oh zo lekker, aardappeltjes uit de airfryer, broccoli en een vegaburger :yum:

Echt een hele impopulaire mening denk ik maar er kan geen pasta op tegen aardappeltjes uit de airfryer/oven🙈 dan zou ik het nog als bijgerecht nemen

Ook saai maar oh zo lekker: pasta pesto met gegrilde trostomaatjes <3

3 likes

wel jammer dat gegrilde tomaten echt kokende bommetjes zijn als je ze te warm eet haha

4 likes