Afgelopen zaterdag zelf panir gemaakt en daar heb ik verse spinazie met paneer mee gemaakt. En zelf gemaakte naan. De paneer had niet uit elkaar moeten vallen, maar was echt te ongeduldig. Keuken is echt een groot slagveld en kan opnieuw stofzuigen
Terong belado, aardappel rendang, kokosrijst en zuur.
Dit recept moet je eens proberen… Surinaamse wraps met sperziebonen https://www.jumbo.com/recepten/surinaamse-wraps-met-sperziebonen-505379?utm_source=jumbo_app&utm_medium=referral&utm_campaign=deeplink
Javaanse bami, kipsate met pindasaus en bimi
Kikkererwtencurry met rijst en naanbrood
Dit is echt de aller witste verse van roti ooit. Surinaamse wraps, wat
Risotto met pompoen, venkel en parma kaas
Vega schnitzel met aardappelkroketten en geroosterde bloemkool
Maccie
Burritos met vegakip
Curry met tilapiafilet en groente, met rijst
Kikkerwtenbowl met spinazie, wortel, quinoa, zoete aardappel en komkommer. Dan krijg ik voorlopig geen scheurbuik
Hele basic ass fusili met courgette en broccoli want 0 energie en behoefte aan groente
Volkoren noedels met een shitload aan wokgroente, pulled seitan en zelfgemaakte zoetzure saus.
Ah! Zou het ook leuk vinden te volgen! Ik had laatst een India avond en heb toen meerdere gerechten van haar gemaakt uit het boek. Heb verder ook al veel succes recepten gemaakt vind alles zo lekker.
Heb je de kip met vijgen curry de bieten samosa’s al gemaakt? Die waren beide zo verrassend en lekker!
Dacht doe er nog even een foto bij

na hadden we de love cake en chai
En om even ontopic te blijven, waarvoor ik hier kwam haha.
Had vanavond een etentje en heb vega gekookt uit Simpel van Ottolenghi
Pompoen met maïs salsa
Gevulde courgettes
Little gem salade met dressing apart
Druiven van de grill met buffel mozzarella
Griekse yoghurt met geblakerde Cherry tomaten
Met zuurdesem erbij (ook zelf gemaakt)
Ik vond zelf de pompoen erg verrassend en het lekkerst. De courgette vond ik niet zo maar visite vond het erg lekker.
Na hadden we thee met Madeleine’s (zie baktopic )
Zo dat ziet er heerlijk uit!
Bij ons staat vanavond kipdijfilet shoarma met pita’s, saus en salade op het menu. Even makkelijk want met het warme weer is de eetlust ver te zoeken.
Wow ziet er heerlijk uit allemaal!! Nee beide nog niet gemaakt, maar die kip curry met vijgen staat wel hoog op mijn te maken lijst. Die samosa zien er zo tijdrovend uit, maar moet wel enigszins een goed plan hebben want anders moet ik alle ‘lastige’ dingen op het einde doen. Daar heb ik vast helemaal geen zin in, haha. Het etentje uit Simpel ziet er ook heerlijk uit. Hoe combineer jij dingen als smaken?
Vanavond opgebakken aardappeltjes, hamburger en wortel-radijs-sinaasappel salade met olijven, en een oranjebloesem dressing.
Die samosa’s steek je wel 1 maal tijd in maar omdat je er zoveel maakt doe je ze in de vriezer en heb je bij je andere maaltijd altijd een lekkere samosa! En ik vond de tijd echt nog wel meevallen. Maar ik hou ook gewoon echt van koken en zeker zoiets wat richting bakken gaat.
Ik vind smaken combineren nog erg lastig. Wat ik gister had gekookt stond achterin als suggestie en dacht dat maak ik dan.
Dat van India avond heb ik vriendinnen laten kiezen tussen aantal gerechten maar vond het ook lastig of het goed genoeg bij elkaar paste, bij made in India heb je natuurlijk ook die suggesties achterin staan, alleen vind ik dan niet altijd alles even lekker wat erbij staat of heb ik liever wat anders
Weet je ook al van haar vega boek? Die staat ook op mijn lijstje!
Ik eet alvast galette met courgette, prei en lekker veel kaas omdat ik vanavond ga sporten. Zo lekker, het is dit recept:
Vegetarian cheese and greens galette Recipe | Good Food
(preview lukt nooit meer bij tegenwoordig, weet ook niet wat ik fout doe )