Wat eet je vanavond #3

Ook weer iets van Ottolenghi hier vanavond: gehaktballetjes met feta en couscoussalade met cherrytomaten en kruiden. Alletwee heel erg lekker

3 likes

Deze had ik gister ook! Ik vond het niet super eigenlijk, de sinaasappel was veel te overheersend. Wij wisten niet hoeveel “3 strips of orange” nu was dus waarschijnlijk hebben we er teveel in gedaan. Wat vond jij?

1 like

Ik vond het heel lekker! Ik had het recept uit het Nederlandse boek, daar stond ‘drie dunne repen sinaasappelschil’ en dat heb ik aangehouden. Wist niet zeker of ik de schil dan moest raspen, maar dat stond nergens (en later zag ik op de foto ook grote stukken sinaasappelschil), dus heb de schillen er gewoon zo in gedaan en op het eind eruit gevist. Zo had het wel smaak, maar overheerst het niet, vond ik Daar was ik namelijk een beetje bang voor en dat vind ik niet lekker bij sinaasappelschil.
Had jij dat ook gedaan, of wel geraspt?

1 like

Nee wij hadden het wel geraspt! Maar ik denk een kwart van de schil erin gedaan, dus veeeeel te veel haha. Misschien toch nog een keer proberen met minder sinaasappel.

Birria tacos zijn mn faaaave.

1 like

Oh ja, dat is wel veel. En denk dat raspen veel meer smaak geeft en dan zit het ook echt in je gerecht natuurlijk. Zou de volgende keer gewoon een losse schil proberen! Had een subtiele sinaasappelsmaak, mooi in balans met het venkelzaad en chilipeper, vond ik.

2 likes

Quiche met broccoli, spekjes en lenteui.

3 likes

vegan ragu van seitan en kikkererwten (verder klassiek met wortel, ui, bleekselderij, rode wijn, tomaat etc) en spaghetti

5 likes

Javaanse bami met sate en bimi

1 like

Caesar salad met kippendij

Ik zit er weer lekker in. Vanavond de pasta met cherrytomatensaus.

3 likes

Gnocchi met cherrytomaten en burrata

2 likes

Simpele vega ovenschotel met kant en klare zoete-aardappelpuree :sweat_smile:

3 likes

We maken look-chilinoedels met rundvlees en een eitje en mijn vriend vraagt: “Moeten we dat noedelwater bewaren voor het opdienen” :grimacing::joy::joy:
Het zit diep dat Italiaans bloed.

3 likes

Na 4 nachten werken geen zin om te koken dus Chinees vanavond :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik had de Norma uit simpel, zit er ook nog steeds in

3 likes

Surinaamse bami met tempé uit vegan soulfood

Oh wow, ik zie net dat er helemaal geen groentes doorheen gaan?

2 likes

Pompoen-chili soep en stokbrood met sweet pepper roomkaas

1 like

Kokos-kleefrijst met pompoen, broccoli en cashews uit de oven, met een dressing van sojasaus/limoen/sesamolie/gember/chili. Uit de Groene Bakplaat. Makkelijk en lekker (en best wel gezond en vegan) maar dat uur oventijd is een beetje jammer, hongerrr!

4 likes

Dubbelpost, maar ik blijf hier maar aan denken :grinning_face_with_smiling_eyes: Hoe maak je dit?

1 like