Wat eet je vanavond #3

Favoriete ottolenghi: de orzo met garnalen en feta :heart:

5 likes

Carpaccio, schnitzel met brie en walnoten en een toetje van kaneelijs met kletskoppen. Lekker simpel vanuit onze stamkroeg :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Heeft iemand een goed idee wat ik vanavond kan eten? Wil geen boodschappen meer doen en heb het volgende in huis: courgette, prei, paprika (geel, groen, rood), tomaat, knoflook, ui, doperwten (vriezer), pasta, rijst, aardappel, tomaten uit blik, basilicum, peterselie, eieren, parmezaanse kaas, kikkererwten, zwarte bonen, kwark.
Kom zelf geniet verder dan shakshuka, maar daar heb ik niet zo’n zin in.

2 likes

Een pasta met simpele tomatensaus (tomaat, tomatenblokjes, knoflook, iets pittigs als je hebt (chilivlokken oid) en basilicum) met parmezaan en daarnaast gegrilde courgette (evt ook met een beetje parmezaan).

Of een chili met de zwarte bonen, tomatenblokjes, paprika, ui, knoflook met kwark ipv zure room (als je een beetje specerijen ervoor in huis hebt zoals komijn, koriander, kaneel en chilipoeder).

Of een beetje een uitgeklede variant van minestronesoep met aardappel, pasta, courgette, tomaten, etc.

Of een stoofpotje/curry-achtig iets met de kikkererwten, tomatenblokjes, ui, knoflook, evt paprika en erwtjes met rijst erbij (wederom als je wat kruiden/specerijen in huis hebt).

5 likes

Tagliatelle met roomsaus, spekjes en champignons! :partying_face:

1 like

Ik kan zelf niet zo goed koken en houd het dan ook vaak simpel🙈 maar misschien aardappeltjes uit de oven/zelfgemaakte friet en bonen/kikkerwtenburgers?

1 like

Oh, thanks!! Ik kwam zelf echt nergens op, haha. Ga lekker door de chili, zin in!

3 likes

Penne met tomaat-mascarponesaus uit de slowcooker

13 likes

pitabroodje met falafel, hummus, spinazie, komkommer, paprika, olijven, feta

5 likes

Platbroodpizza met champignons, rode ui, paprika en mozzarella. Love hf in corona times

2 likes

Ik zou uit eten gaan maar dat gaat helaas niet door dus nu heb ik pizza besteld :heart_eyes:, maakt het nog een beetje goed

2 likes

Pizza vegeroni met een vieslekkere belgische chocoladeshake omdat het een stomme dag is

4 likes

Same. Mijn vriend zei; je bent ziek, ik haal Maccie voor je. Wel ook met choco milkshake @Lemongrab

3 likes

HAK linzencurryschotel uit zak (:+1:t2:), halloumi en naan

5 likes

Buurvrouw heeft een heerlijke kippensoep gebracht met Turks brood.

6 likes

image

1 like

Een “raised mushroom pie” uit Taart en de Koeck bakboek. Staat nu in de oven maar zag er zo uit (heb twee lage pie’s gemaakt ipv 1 hoge):

13 likes

Pom :smiling_face_with_three_hearts: met rijst en kouseband

4 likes

Na 4 nachtdiensten te hebben gehad lekker makkelijk een pizza :pizza:

4 likes