Wat eet je vanavond #3

Koelkast leegmaken dus het wordt een curry met bloemkool, wortel, linzen en diepvriesvis (en een restje madraspasta – denk ik). (Geïnspireerd op de tikka curry met vis uit Bespaar met Jamie.)

1 like

Teriyaki noodles met biefreepjes. Alleen zijn die laatste zo gruwelijk taai dat ik het meer stukken rubber zijn :neutral_face:

Vega moussaka

2 likes

Witte rijst met champignonragout want ik ben belabberd en dit is dan mijn ultieme comfort food.

4 likes

Andijvie stamppot met een vega rookworst die ik in stukjes heb gesneden en gebakken met knoflook, ui en tomaat in kleine stukjes.

4 likes

Dat is even terug in de tijd haha

Ik vond zelf de bieflapjes mwa, zat in een toogoodtogo box toen en dit erbij gezocht.
De bloemkoolpurree : bloemkool zacht koken en goed uit laten lekken, in keukenmachine doen met een lepel creme fraiche en zout en peper. Evt wat meer creme fraiche erbij doen ik proef gewoon altijd vaak doe ik er wel wat meer bij :wink:

Dit is die andere!

Ben benieuwd als je het gaat maken!

3 likes

okeee, hij had gemaakt:

ronde 1: allerlei verschillende soorten bruschetta (o.a. mozzarella, olijven, pesto, basilicum & geitenkaas, honing, walnoot)
ronde 2: allerlei verschillende soorten focaccia, en de focaccia had hij zelf gemaakt in de pizza-oven (o.a. tomatensaus, mozzarella, basilicum & ricotta, cherrytomaatjes en rozemarijn)
ronde 3: ratatouille (met o.a. aubergine, courgette, tomaat, ui, rozemarijn, tijm, slagroom, oude kaas)
ronde 4: spaghetti diavolo, met zelfgemaakte pasta (en veel rode peper in de saus)
ronde 5: tiramisu met citroen en limoncello
ronde 6: appelcrumble met koffie-ijs, (choco)koffieboontjes en en plakje kiwi (:joy:) voor bij de koffie

het was echt heel erg lekker :raised_hands:

21 likes

deze ronde moet iedereen deze vier ingrediënten verwerken

2 likes

Hahaha dat plakje kiwi was wel een wanhoopsdaad zo bij de koffie. Maar klinkt heel leuk en uitgebreid. Superleuk concept.

6 likes

ik moet de volgende keer koken, dus als iemand nog tips heeft voor recepten met aubergine, rode peper, kiwi en koffie hoor ik het graag :grin:

1 like

Met kiwi kan je misschien ijs maken of een kiwi saus. Je kan ook een vruchtenbowl of vruchtencocktail maken voor na. Een met alcohol en de andere met allemaal stukjes fruit, iets van sinaasappelsap en dan slagroom erbij.

En koffie kan je ook door de chili doen! Of espresso martini’s. Koffielikeur.

Kiwi-ijs met kokos - Koken met Karin dit ijs recept bijv.
Of kiwi kwarktaart Kiwi kwarktaart Recept | Dr. Oetker

2 likes

Spaghetti (gewone en courgette) met pittige gamba’s en zeekraal

@Sobremesa @Marquez hele leuke ideeën, thanks!

1 like

Dit klinkt echt superlekker allemaal en ook heel leuk om te doen!

Aubergine: misschien deze auberginecurry?

2 likes

Stoofvlees met o.a. trappist en speculaas, aardappelbolletjes en rode kool met stukjes stoofpeer uit de oven

4 likes

Fusion kliekjesdag, moussaka, Indiase bloemkool en een paar ovenfrieten :+1:

5 likes

Ik eet bij jou!
Hoe bereid jij het? Eerst een laagje crème fraiche ofzo?

1 like
aubergine

chili

koffie

5 likes

held! :raised_hands:

1 like

Wij aten gepimpte instantnoodles. Met champignons, gebakken ei, lente-ui, sesamzaadjes en sesamolie.

2 likes