Wat eet je vanavond #3

Risotto met champi’s en ricotta

Spaghetti met romige saus van doperwten, citroen, knoflook en haver fraiche. Ik heb sinds kort weer een staafmixer set en ben zo enthousiast met zelf sauzen, soepen en smoothies maken

4 likes

Asperges, Toscaanse schijf en smashed potatoes

1 like

Witte rijst met dhal met wat mango achar.

2 likes

Zelf gemaakte friet (ofja door mijn vader) met zuurvlees uit de slowcooker

5 likes

Paprikasoep van oranje gegrilde paprika’s met geitenkaas en zonnebloempitten

5 likes

Soep van gegrilde tomaten, puntpaprika en wortels met stokbrood

3 likes

Curry gemaakt, heel lekker maar wel te pittig voor deze Hollandse :hot_face: heb er maar wat kwark bij gedaan haha

8 likes

Dolma’s, gevulde aubergines, okra met tomaat, drie soorten olijven, brood en een salade met sinaasappel, grapefruit, witlof, venkel, granaatappel, cranberry, amandel en kruiden

33 likes

Oeeeh zo lekker!

Ik eet alleen vanavond dus ik heb auberginecurry gemaakt met basmatirijst en yoghurt erbij (van dit recept: Eggplant Curry - South Indian Brinjal Curry | RecipeTin Eats).

5 likes

Deze tuinbonensalade en gebakken aardappeltjes met sausje van yoghurt en mayo.

2 likes

Ik eet morgen voor het eerst ooit zonder mijn vriend. Dus ik kan eten wat ik wil alleen ik heb nog steeds geen idee wat :hugs::laughing: zoveel wat kan dat ik niet meer weet wat.
Als toetje ga ik voor lava cake iig. Dus poffertjes vielen al af want dan is het teveel zoet🤪 iemand ideeën? Wat eten jullie als je alleen bent?

1 like

Hetzelfde als wanneer ik met mijn vriend of een vriendin samen eet!:rofl:

1 like

Ik ben ook al de hele middag aan het nadenken wat ik morgenavond ga eten als mijn vriend er niet is. Ik wil eigenlijk alles wat @Dazed hierboven gepost heeft, maar dat gaat hem niet worden. Denk dat ik Indiaas ga bestellen.

4 likes

Echt hè. Zou er ook wel bij willen aanschuiven haha.

1 like

Oeh dit klinkt heel lekker, heb je een recept of gewoon op gevoel?

1 like

Mag geen recept heten dit haha, maar het is een zak wokgroente en zak pompoenblokjes aanbakken, pot currypasta erbij (ik had madras) laten stoven met wat water erbij. En dan aan het eind linzen erbij! In het vervolg zou ik er kokosmelk en/of tomaten bij doen.
Met basmatirijst en knoflooknaan. Oeh en wat limoensap op het laatst.

1 like

Had het zelf bedacht met restjes die ik nog in huis had, maar heb het wel opgeschreven! Dus hierbij. Genoeg voor ongeveer 2 borden soep.

Recept
  • halve blik gepelde tomaten (twee hele tomaten sowieso)
  • 1 el tomatenpuree
  • halve ui, fijn gesneden
  • 250 ml water + half groentebouillonblokje (beetje op de gok toevoegen straks)
  • 2 oranje paprika’s
  • 1 kleine aardappel in blokjes
  • peper + zout + azijn
  • chilipoeder + paprikapoeder + knoflookpoeder
  • zachte geitenkaas blokjes (1 per bord is genoeg)
  • zonnebloempitten
  1. Paprika’s roosteren op het vuur, duurt ongeveer een half uurtje. Af laten koelen, pellen, stukjes snijden.
  2. Ui fruiten tot het glazig ziet. Tomatenpuree toevoegen, even aanbakken. Dan de kruiden toevoegen (op gevoel). De tomaat uitknijpen boven de pan en rest vocht toevoegen.
  3. Bouillon toevoegen (beetje op gevoel ook) dan de aardappel en paprika erbij doen. Aan de kook laten brengen en ongeveer 10-15 min koken tot de aardappel zacht is.
  4. Pureren met staafmixer en peper, zout en azijn toevoegen naar smaak. Verkruimel een blokje geitenkaas erboven en strooi er zonnebloempitten overheen.
1 like

Ik had de auberginecurry twee posts boven jou ook omdat ik alleen at! Als ik er niet ben eet mijn man schnitzel, aardappelkroketjes en witte bonen in tomatensaus :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Mijne krijgt dan ook vaak schnitzel :laughing:

Ik kwam toevallig vlak in de buurt langs een (nieuwe) Mexicaan en dat gaat hem worden vanavond!

1 like