Wat eet je vanavond #4

Bara gevuld met masala kip en kouseband

6 likes

Mijn jumbo heeft een apart schap met Turkse/Marokkaanse/halal producten. Online verkopen ze ‘m ook. Is ideaal om op voorraad te hebben vind ik. En niet zo gortdroog als (veel) van die voorverpakte.

1 like

Deze pastasalade

7 likes

Top, Thanks. Ga ik even op zoek. Ze lijken op de falafel die ik vroeger bij een Turkse supermarkt haalde maar daar gingen ze uit het assortiment. Daarna inderdaad nooit meer lekkere als alternatief gevonden.

1 like

Frietpatat besteld met vegan nuggets en broodje vegaburger

1 like

Tray bakeaar dat was een erg slecht idee met deze hitte :sweat_smile:

2 likes

Boterham met kaas en komkommer🤣

3 likes

Ik zag dit ook in de folder van big bazar staan

3 likes

Hoe smaakt deze in vergelijking tot de kant en klare balletjes van Jumbo of Iglo?

1 like

Ik denk dat het grote verschil is dat dit grotendeels op basis van tuinbonen is (80% fava beans en 8% chickpeas), terwijl de meeste falafel uit kikkererwten bestaat met soms zelfs nog bloem erbij. Daardoor is deze smeuïger en luchtiger - geloof dat dit dan meer Egyptische stijl is. En goed gekruid, want dat is het enige wat er naast zout nog verder in de kant-en-klaar-mix zit. Ik bak ze overigens wel gewoon in een pan met relatief veel olie in plaats van echt frituren, maar vind dat prima werken.

2 likes

Ik vond die van de jumbo en Iglo licht naar munt smaken, dus twijfel een beetje om een ander soort falafel te proberen.

Ik houd meer van knapperig en stevige bite, dan is deze misschien toch niet wat voor mij…

Maar bedankt!:blush:

We gaan naar het strand en heb net couscous salade gemaakt om mee te nemen. Met feta, rozijnen, zongedroogde tomaten, cherrytomaten, olijven en komkommer

7 likes

Gado gado met sperziebonen, komkommer, paprika en kropsla en vooral heel veel pindasaus

4 likes

Turks brood met vegagyros, lekker veel rauwkost en knoflooksaus (ook met het idee zo min mogelijk het fornuis te gebruiken).

Salade daysss:

• salade caprese
  • venkelsalade met citroen en kappertjes
  • sinaasappelsalade met feta
  • verse guac met chippies
  • meloen
5 likes

Wortel-sinaasappel soep met een courgette salade

1 like
1 like

Ik probeer deze week allen maar ottolenghi salades te maken en vandaag is het mijn utlime favo:

11 likes

Broodje incredible burger en aardappelsalade

2 likes

Sushi (vega) als het ooit komt

2 likes