Wat eet je vanavond #4

Groentensoepje en broodje kroket

Laat maar, het wordt een patatje. Denk dat de boerenkool niet meer helemaal goed was. Eenmaal in de pan rook het heel raar. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb dat best vaak met boerenkool, ook als de verpakking nog dicht is en de houdbaarheidsdatum pas een paar dagen later is. Zo stom, weet niet waar dat aan ligt.

Soort warme salade met aardappeltjes in schil uit de oven, geroosterde paprika, geblancheerde sperzieboontjes en een vinaigrette met dille, mosterd en pul biber. Plan was eigenlijk om er vegatonijn door te doen, die nieuwe van Princes, maar die was zo smerig dat ik het heb weggegooid :upside_down_face:

3 likes

Oh nee haha die tonijn heb ik ook gekocht vd week :no_mouth:je zou toch zeggen dat dat best makkelijk vegetarisch te maken is. Wat vond je er zo vies aan? At je het zo uit het blikje of aangemaakt met iets?

Ik heb meerdere rijpe avocados liggen dus ga zo lekker nachos maken! Met jalapenos, kaas, creme fraiche, alles

4 likes

Great green protein salade van Sla en als toetje hun vegan tahini brownie :drooling_face:

1 like

Ik wou het koud door mn eten doen dus heb het alleen zo uit het blikje geproefd maar zowel qua geur, uitzien en textuur had het gewoon heel veel weg van kattenvoer, en qua smaak eigenlijk ook :smiling_face_with_tear: Misschien dat het warm beter is maar ik hou het voorlopig op die van garden gourmet haha

1 like

Ik ben even inspiratie aan het opdoen: wat voor misosaus heb je gemaakt?

Een variant op dit recept want ik heb nog wat geraspte gember toegevoegd. Maar er zijn best veel van dit soort recepten in omloop! Makkelijk te maken als je toch al Miso en tahin in huis hebt.

2 likes

Dankjewel! Ga ik volgende week eens proberen :smiley:

2 likes

Varkenshaas met peperroomsaus, aardappelgratin en boontjes

1 like

Pompoen- /wortelsoep met feta en broodjes pulled chicken.

1 like

Ik heb zijden tofu liggen die aan de datum is dus ik ga er 2 gerechten van Emma de Thouars van maken!
Eerst zo meteen als een soort warme pap met chili olie, korainder en pindas
En vanavond in een omelet met een saus van tomaat, pepers en gefermenteerde zwarte boontjes en uiteraard weer met koriander :drooling_face:

8 likes

Groentelasagne

2 likes

Oehh heb je nog specifieke aanraders van haar(vegan) met zijde tofu?

Ik denk dat dat toch de mapo tofu is! Love hoe pittig die is volgens haar recept en ik maak altijd extra van de saus, kun je daarna nog op je tosti doen ofzo :drooling_face: en heb het (nav een tip in haar boek) ook een keer over tortilla chips gedaan

1 like

@Foucher daarom koop ik altijd diepvries boerenkool in deelblokjes. Echt ideaal en vers!

1 like

Gehakte pompoentaart uit Taart ende Koeck, ben benieuwd

2 likes

Broccoli met rijst en vega worst en vegan saté saus

1 like

Leftover sushi en lasagne