Vega kapsalon met zoete aardappelfrietjes!
friet met een kroket
Oesterzwammen taco
Quesedillas, met kip en pico de gallo
friet met kaassouflee, standaard op vrijdag
Broodje vega hamburger, panko mozzarella, gegrilde perzik, sla en een balsamico-chilidressing
Gebakken rijst met sambal goreng telor (met sperziebonen) en sambal goreng kentang
Een soort kip kerrie met alles wat ik nog aan groente heb. Geen zin in rijst dus eet het met poppadoms en chimichurri. Combinatie van niks, maar dan is de koelkast leeg.
We hadden vega gyros en pitabroodjes maar wat een ranzigheid zeg die gyros. Droog en geen smaak… het was dat we geen tijd hebben maar toxh maar eens die gyros van paddenstoelen proberen!
Ga mijn japanse golden curry pods/pasta uitproberen met spullen die ik heb in huis eg: aubergine, wortel, zoete aardappel en linzen (twijfel). Ik heb nog een restje yogurth-komkommersaus iets en een halve burrata die op moet. Erg raar erbij, maar voel mij even een goeie Emma Dethouars door restjes op te maken.
Kent iemand deze curryblokjes, is het lekker om er nog kokosroom of andere specerijen bij te doen?
Bloemkoolshoarma uit een Otto kookboek (ik heb net op tijd gezien dat het een uur moet marineren!!!) met zelfgemaakte pita (moet twee uur rijzen en ben een uur geleden begonnen who dis??) en ingelegde rode kool en groene tahini saus.
Ik vond kokosmelk erbij wel heel lekker in ieder geval! Collega die into the Japanse curry keuken is keek mij aan alsof ik zojuist vertelde dat ik iemand vermoord had, maar goed
Ik doe altijd gewoon met water! En ik gebruik meestal vooral veel ui, wortel en aardappel, en inderdaad soms restjes van wat ik over heb. Ik vind dat het geen andere specerijen of room nodig heeft, maar ook nooit geprobeerd
Oh, no! Dit moet je echt niet mengen met kokosroom, dat wordt echt heel vies en vet. Linzen zou ik er ook niet bij doen, want dan wordt de curry veel te dik door al het zetmeel. Ik zou even een recept voor Japanse curry zoeken van een Japanse kok, zodat je zeker weet dat je dit lekker kan klaarmaken. Het is niet moeilijk, maar het is echt anders dan Indiaase curry of de Hollandse versie die wij kennen.
Het is al best een dikke curry waar veel smaak aan zit. Ik zou er niet veel meer aan toevoegen behalve groenten en vlees.
Nou update:
Best ok gelukt. Heb iets te veel inhoud en weinig curry mag hoger op smaak, dus mag volgende keer toch meer saus/blokjes gebruiken. Maar alsnog erg lekker.
Nu met aubergine, (bos)ui, wortel, doperwt, nepfilm, zoete aardappel en knoflook. Iets te lang laten dooorkoken wel.
Zelfs de gare burrata is er prima bij, wel beetje raar maarja liever niet weggooien. Geen room nodig inderdaad, wel yoghurt dressing erover wat een lekker frisje geeft.
Eindresultaat is niet echt pretty, maar meer smurrie met die gore kaas haha sorry heel barbaars. Wel lekker groente binnen nu. Heb zin om dit beter uitgewerkten en echt op Japanse manier te maken! Dank allen voor de tips
Als het maar lekker was! En die Japanse versie is ook echt heerlijk, dus goed idee om die te proberen.
Japanse curry met burrata wordt mij toch iets teveel fusion haha
Maar fijn dat het lekker was
Schaam mij ook wel echt voor deze combi haha, maarja, waste no more is het nieuwe motto en ik ben wel goed in rare shit samen eten.