Romige noedelsoep met gyoza
Gado gado
Welke vega venkelworst gebruik jij?
Ik eet vanavond deze:
Met dank aan dit topic voor de inspiratie!
Deze had ik dit weekend en vond m echt heel lekker! Alleen, ik werd helemaal knettergek van een half uur de aubergines blakeren met de afzuiger op maximaal en de ramen open. Heb jij deze toevallig ook al eens gemaakt met de aubergines poffen in de oven, of mis je dan die rokerige smaak?
Chili met rijst
Heb eten gekregen van mijn moeder dus ik (aka mijn rijstkoker) hoef alleen rijst te koken. Dan heb ik Maleise Dahl curry met aardappel, stir fry bloemkool met wortel en superlekker gekruide boontjes erbij. Twijfel om nog even een eitje erbij te maken.
Volkoren pita met Vivera shoarma, ingelegde rode ui, slamelange met rode biet en knoflooksaus gemengd met Griekse yoghurt
Traybake van pompoen, pastinaak, roseval aardappels, rode ui en braadworst
Een grote zoete aardappel uit de oven (ingesmeerd met kruiden en olijfolie 1 uur op 200 graden zodat ‘ie karameliseert) met daarbij een salade van tomaatjes en peen julienne met een dressing van huttenkäse, jalapenos en koriander.
Ik doe ze idd in de oven! Ik heb ook geen afzuigkap dus dat kan ik echt niet buiten de bbq om doen anders. Mijn oven heeft ook een grill stand van echt 300+ graden en dat werkt, maar gewoon in een hete oven tot ze binnenkant helemaal zacht is en de buitenkant inklapt als je erop duwt. Met 220 graden duurt dat met de aubergine een uurtje ofzo. Het blakert dan ook wel!
Heb jij toevallig dat tiktokfilmpje gezien want ik zie exact deze maaltijd net voorbij komen haha.
Croque monsieurs met champignons en raclette kaas en een groen slaatje met cresson, venkel, peer en noten. Recept uit Elle cuisine FR
Hahahahahah ja quilty! Was wel lekker
Ik citeer mezelf even!
soort van zelf nagemaakte eazie wok, ik at daar vroeger wel eens en ik vond die pindasaus daar heel lekker terwijl het verder helemaal niet zo bijzonder was. dus ik heb die gisteren nagemaakt alleen toen vergeten om te posten maar ik eet het vandaag weer dus ook goed haha
Bloemkoolcurry met halloumi. Dacht ja, mn vriend zeikt altijd als we het vega eten niet genoeg vult en die halloumi is wel lekker chewy.
Ik weet dat peulvruchten toevoegen ook helpt, en kikkererwten. Maar dat vindt hij niet lekker🥲. We eten het wel.
Groentewraps met Vivera chicken tenders, mango, avocado, tomaat, komkommer, bosui en chilisaus.
Ovenpasta met tonijn, paprika en broccoli
Spaghetti puttanesca met een salade
Eindelijk weer een keer m’n alltime fave gnocchi recept