Wat eet je vanavond #5

Vanavond wordt het pompoen ravioli met gebakken salie in beurre noissette

2 likes

Nasi (ingevroren portie van vorige week) met zilveruitjes, gebakken ei en kroepoek

Nasi met deze ( ZO lekker)

Vega kipstukjes met deze

Pindasambal, zuurgoed en ook een gebakken eitje

4 likes

Jeeemig wat kook jij heerlijk :smiling_face_with_three_hearts:
Mag ik hier een recept van?

1 like

Oh dan moet ik even heel goed nadenken wat ik toen gedaan heb haha! Ik denk ongeveer zoiets:

Ui, wortel en selderij snijden, hoeft niet te klein. In een pan die in de oven mag aanbakken in olijfolie+boter, mag best een beetje bruin worden, en knoflook, laurier, tijm en peterseliesteeltjes erbij. Dan een blik witte bonen inclusief het vocht, wat polpa/tomatenblokjes erbij (volgens mij deed ik een half blik), lekkerste bouillonblokje wat je in huis hebt (ik gebruik olijfoliebouillon uit Frankrijk) en indien nodig wat water zodat alles een beetje onder staat. Op smaak brengen met zout en/of appelciderazijn en dan de pan zonder deksel in de oven tot het mooi ingedikt is en het idealiter een beetje een korstje/laagje heeft. Ondertussen vegaworstjes in plakjes snijden en bakken, die kunnen er bovenop als de pan uit de oven komt. Garneren met peterselie en zwarte peper en evt serveren met brood

Edit: bedenk me nu dat ik de worstjes denk ik eerst gebakken heb en toen nog even mee laten bakken in de oven! Maar pas na de oven erop kan ook prima denk ik

6 likes

Dit klinkt heel lekker! Heb je hier een recept van?

2 likes

Sinds heeel lang weer eens een avg’tje. Bloemkool uit de oven met kaas , gehaktbal en gebakken aardappels. Benieuwd of de peuter er ook iets van gaat proeven. Vermoed van niet :joy:

5 likes

Heb het een beetje op gevoel gedaan!
Voor de vulling heb ik pompoen in blokjes in de oven geroosterd met goed peper, zout en olijfolie.
Dat heb ik iets laten afkoelen en gepureerd en vervolgens gemengd met ricotta, pecorino en fijnsneden salie. Alles naar smaak, maar bij mij was het schat ik zon 400 gram pompoen, 100 gram ricotta, 50 gram pecorino en een stuk of 3 salieblaadjes.

Heb ongeveer 1 theelepel vulling per raviolo gedaan

En de beurre noissette is gewoon langzaam boter smelten en bruin laten worden. Heb er uiteindelijk ook wat pastawater (halve soeplepel ongeveer) erbij geschept zodat het meer saus en minder boter werd hahaha

En de salie heb ik even gebakken in de boter toen die bruin aan het worden was

3 likes

Pompoensoep en een kipragout

4 likes

Risotto met courgette, citroen en burrata

2 likes

friet en snacks
Godver, p.atat

3 likes

Dank je! :raised_hands:t3: Ga het van het weekend maken!

2 likes

Ik maakte dit maar met glutenvrije spaghetti en die begon op te lossen :woozy_face: echt niet te vreten vind mezelf echt super zielig dat ik daarvoor zolang in een pan heb staan roeren

2 likes

Udon noodles met paddestoelen en miso/soja saus

3 likes

Wij ook, wel wat coquilles bij gebakken.

6 likes

Knolselderij-preisoep met spekjes en geroosterd brood.

2 likes

Saag paneer gemaakt

6 likes

Stoofpotje van pompoen, cannellini bonen, chipolata worstjes en baharat kruiden.
Gegeten met naan.

5 likes

Pokébowl met wat extra stukken sushi erbij.

3 likes

Mac and cheese met jerk chicken.

1 like