Wat eet je vanavond

Broodje hamburger :heart: Mijn man en zoontje staan nu te kokkerellen :grin:

1 like

Ik eet bij m’n ouders dus aardappelen en witlof met een gehaktbal :grin:

Hamburgers, zoete aardappelfrietjes en coleslaw! :hamburger:

Aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en zeezout, kipdijreepjes shoarma gemixt met roerbakgroente en saté saus

1 like

Gebakken aardappelschijfjes, gewokte kipfilet en broccoli

Vrienden komen eten, Chili con carne met zachte tortilla’s, tortillachips, guacamole, tomatensalsa, zure room en een een salade.

3 likes

Pitabroodje met falafel, sla, komkommer, wortel en tzatziki, een paar pomme duchesse die op moesten en een salade met een beetje random aardbei en geitenkaas

2 likes

Aardappels, spinazie ala creme, slavink, gekookt eitje. Heerlijk prakken :laughing:

Wortel tortilla’s met bloemkool rijst, champignons en vega kipstukjes, met guacamole. Ik dacht ik probeer het eens, was echt lekker!

edit; en kaas natuurlijk

3 likes

Zelfgemaakte frietjes en zelfgemaakte kipnuggets met doritoskorst

5 likes

Mijn vriend wilde weer koken, het werd pizza van de plaatselijke pizzeria :roll_eyes:

6 likes

:drooling_face:

1 like

Curry met rode linzen, zoete aardappel en spinazie, met zelfgemaakte knoflook-koriander naan en mangochutney :heart:

7 likes

Eet bij mijn ouders en mijn moeder is weer los gegaan. Eet Nasi Lemak met extra’s. Dus fried egg sambal, beef rendang, met pinda’s, gefrituurde ansjovis en superlekkere rijst (gekookt in kokosmelk, gember, lemon grass, pandan leaves).

Ik zit zoo vol.

Nu heb ik als toetje bread & butter pudding meegenomen van mijn favo bakker. Oven staat al aan.

7 likes

Gehaktballetjes met ananas in sticky bbq saus uit de slowcooker met aardappelwedges waar ik nog wat kruiden voor moet verzinnen maar ik denk iets zoet en pittigs tegelijk.

3 likes

Klinkt super lekker! Heb je een recept van die gehaktballetjes?

OT: ik eet hutspot met rookworst :smile:

Paksoi stamppot, met geroosterde sesamzaadjes, kip in ketjap, en rode peper.

Voor 3 a 4 personen:

  • 500 gram gehakt
  • losgeklopt ei
  • paneermeel
  • kruiden naar keuze (ik gebruik meestal iets van peper, zout, paprikapoeder, chiliflakes, scheutje sojasaus. Maar alleen gehaktkruiden of iets totaal anders is ook prima)
  • 500ml bbqsaus
  • een halve verse ananas in blokjes gesneden of een blik ananas stukjes van 567 gram, uitgelekt
  • 100 gram bruine basterdsuiker

Meng het ei, paneermeel en de kruiden door het gehakt en draai er balletjes van ter grootte van een pingpongbal. Let er wel op dat het mengsel niet te plakkerig of nat is want dan wordt het zompig in de slowcooker. Maar ook zeker niet te droog want dan vallen ze uit elkaar. Voeg dus beetje bij beetje het ei en paneermeel toe.
Bak de balletjes even aan in een koekenpan zodat ze aan de buitenkant een bruin korstje krijgen. Ze hoeven nog niet gaar te zijn dus hier en daar rauw is geen probleem.
Meng de bbqsaus, ananas en basterdsuiker in een kommetje. Doe de balletjes in de slowcooker en giet de saus met de ananas eroverheen. Zorg dat de balletjes allemaal een beetje bedekt zijn met wat saus.
Zet de slowcooker op stand low voor ongeveer 5 a 6 uur.

Als je het helemaal makkelijk wil dan kun je ook kant en klare gehaktballetjes uit de diepvries nemen. Hebben ze bij de lidl met de zweedse/Scandinavische weken of de welbekende ikea balletjes kunnen ook. Die kun je gewoon bevroren in de slowcooker doen, saus erbij en aanzetten. Smaakt ook heel goed en die blijven mooi stevig / vallen niet uit elkaar tijdens het garen. Gebruik die zelf ook regelmatig als ik geen zin heb om te koken

1 like

Gele curry met oa ui, knoflook, bloemkool en kikkererwten. Met naanbrood <3

5 likes

Saté schotel met sperziebonen en rijst

2 likes