Wat eet je vanavond

Dankjulliewel voor het meedenken, ik ga plannen!

Gerookte tofu, broccoli, cavolo nero, bosui, sperziebonen, kastanjechampignons gewokt in een zelfgebrouwen sausje van onder andere knoflook, gember, sesamzaadjes, ketjap manis en sojasaus. Met daarbij natuurlijk rijst.

2 likes

Doe je de gnocchi dan eerst nog koken en dan bakken of gewoon alleen bakken?

Kippensoepje

Ik heb het recept opgeslagen, ga het binnenkort ook eens proberen alleen dan zonder fricandeau. Klinkt lekkerder dan de gewone gekookte. Die plakt inderdaad zo

1 like

Ziet er heerlijk uit. Ga het googelen en maken.

1 like

http://www.etenenzo.nl/blog/2012/10/jannekes-chili-zonder-bonen
Ik heb dit recept gebruikt, maar dan met gehakt en de hoeveelheden vloeistof aangepast omdat gehakt niet zo lang hoeft te stoven. Whisky heb ik gewoon 2el aangehouden, bier ongeveer een half flesje en dat in laten koken tot de saus wat dikker werd. Runderbouillon heb ik helemaal weggelaten. Anders word het wel heel waterig en zonder bouillon is het eigenlijk lekkerder (vind ik dan)

1 like

Vanavond in ieder geval een flammkuchen-bodem met gekleurde snijbiet, paddestoelen, truffel en pecorino!

4 likes

Butterchicken, met gebakken rijst en zelfgemaakt flatbread

1 like

Broodje met pulled pork uit de slowcooker en zelfgemaakte coleslaw :drooling_face:

6 likes

Ik wil risotto met paddenstoelen en parmezaan maar dat duurt zoooo lang om te maken en ik wil daarvoor hardlopen maar daarna niet ng vet lang wachten op avondeten. Dillema :sweat_smile:

Sambal goreng boontjes met nasi goreng

1 like

Zoete aardappelen uit de oven met yoghurt knoflook saus en lente-ui komkommer salade

1 like

Pizza.

Zoete aardappelsoep + stokbrood met kruidenboter.

2 likes

Groentequiche met bloemkool en broccoli vd Appie, ben benieuwd. Uit de verpakking rook hij naar te lang doorgekookte bloemkool, maar heb nog hoop.

Verder even bedenken welke cocktails het beste passen bij de Eurovisie halve finale vanavond.

Prei, aardappelblokjes en vissticks. Morgen staat pizza op de planning.

Een beetje soep wat nog in de vriezer zat. Vanavond komen vrienden het songfestival kijken, dus heb hapjes gehaald bij de traiteur.

1 like

Pesto prei stamppot met chorizo en cherrytomaatjes

2 likes

Witlof, aardappels, tomaatjes en een zigeuner snitzel.