Wat eet je vanavond

Bloemkool ovenschotel

Burritooooo’s :heart_eyes:

500 gram paaseitjes en een lege droppot later

Gatverdamme ben zo misselijk niet oké

Wild zwijnstoofpotje
Courgette uit de oven
Aardappelkroketten

Dagje in de keuken staan, vanavond eters :blush:

Verse groentensoep :heart:

Ik ga proberen een mooie bloemkoolrijstrisotto op tafel te zetten met aubergine en champignons. Ben heel benieuwd!

https://www.grieksegids.nl/gerechten/soupa-avgolemono.php

Mijn favoriete soep :heart_eyes: (maar dan op mijn moeders manier, met gehaktballetjes en extra citroen)

Paella

Lekkerbekjes en gebakken aardappeltjes :yum:

Oh love dit soort soepen!! Ga ik zeker proberen :heart_eyes:

Verse pasta van de Ap met pasta saus uit de vriezer. Zo trots op mezelf haha

@Raingurl klinkt goed! Hoe was het?

Risotto :grin:

Het was lekker!

Heb m'n recept uitgetypt;

Koolhydraatarme tomatenrisotto met gegrilde aubergine en champignons.

Nodig voor 2 personen;

• Olijfolie
  • 1 teentje knoflook
  • 1 rode ui
  • 1 aubergine
  • Half bakje champignons
  • Blokje groentebouillon
  • Bak kant-en-klare bloemkoolrijst (400 gram)
  • Klein blikje tomatenpuree
  • Klein pakje zachte geitenkaas
  • Platte peterselie
  • Kruiden: Jonnie Boer; Funghi Trifolati, peper, zout, paprikapoeder, tijm, chilipoeder, en wat je verder lekker vindt!

Doen;
Verwarm de oven voor op 180 graden, en snijd de aubergine in blokjes. Leg ze klaar op een bakplaat met bakpapier.
Sprenkel er wat olijfolie over en kruid het met zout/peper/paprikapoeder/tijm/chilipoeder. Hussel alles door elkaar. Nu mag het voor ongeveer 20 minuutjes in de oven.
Snipper de ui en de knoflook en fruit deze in een wokpan. Hier mag de bloemkoolrijst bij, schep het even om. Nu mag het blikje tomatenpuree erbij.
Kook 150 ml water en doe er een half blokje groentebouillon bij, deze bouillon mag er bij in de pan. Als de bouillon helemaal is opgenomen door de bloemkool, mogen de in plakjes gesneden champignons er door heen. Wanneer de blokjes aubergine klaar zijn, mag je ze toevoegen in de wokpan. Kruid het geheel met de Funghi Trifolati.
Proef of het nog wat zout of peper nodig heeft, en wanneer het naar wens is schep je er de zachte geitenkaas-schijfjes door.
Serveer het met gesneden verse platte peterselie. Eet smakelijk!

Beetje laat maar ik eet zo slavink, aardappelpartjes en spinazie.

Ik ga het volgende week proberen! Hou echt van aubergine en geitenkaas :smile:

Dit staat er nu op het vuur te stoven; gehaktballetjes met wortel, broccoli en pepers. Maak er zo denk ik bulgur bij :hugs:

Le result

Verse tortellini met ricotta, tomaat, basilicum vulling en daar nog tomatensaus overheen zometeen. Al vinden sommige mensen dat blijkbaar raar? :no_mouth:

Ik eet ze ook vaak met tomatensaus! Is toch extra lekker ook? :innocent: