Wat eet je vanavond

gepaneerde wijtingfilet met erwtjes en gekookte aardappel (ik twijfel om erwtenpuree te maken…)

Ik heb een heerlijke salade gemaakt met rucola, feta, olijfjes, tomaat, komkommer, asperges en een honing/mosterd dressing.
Ik doe er later voor mezelf nog een paar zongedroogde tomaatjes bij. En ook avocado gaat er nog bij net voor we gaan eten.

Voor mijn man bak ik er een kippenworst bij en gebakken zoete aardappel.

Zoveel zin in!

Klinkt super lekker! Heb je een recept voor de kaas?

Ik heb hem gekocht, deze:

En zelf nog wat wijn in gedaan.

Gado gado bowl, zin in.

Verse pizza met 2 soorten ham, mozzarella, spek en rucola. Ben benieuwd.

Pannenkoeken :pancakes::drooling_face:

Heeee, hier ook!

Rijst met furikake (japanse rijst kruiden) en zachte tofu in een soya/sesam dressing. Husband is uiteten me zn werk dus even snel wat gemaakt wat hij normaal gesproken niet lust :stuck_out_tongue_winking_eye:

7

Is er nog een verschil met gewone gado gado op het servies na? :stuck_out_tongue:

Haha nee ik eet het ook gewoon van een bord! Het recept is van Chickslovefood en daar noemen ze het zo :crazy_face:.

Vegan ‘chicken wings’ met zelfgemaakte seitan, ben zo benieuwd!

Bami!

Hoe maak jij die tofu klaar? Ik hou van tofu, maar weet niet goed hoe met zachte tofu te werken.

Salade met volkoren couscous, tomaatjes, avocado, fetablokjes, gerookte kip, ui en slamelange met rucola

Heel makkelijk eigenlijk!

De zachte tofu is in principe al gaar dus je hoeft deze alleen maar op te warmen. Ik laat de verpakking dan dicht, en zet deze in een pannetje met water. Het water gewoon rustig heet laten worden totdat de tofu zelf ook warm is geworden.

Daar maak ik dna vervolgens een sausje/dressing bij die je erna over de tofu heengiet en het liefst even laat intrekken.
Sausje maak je met 1 el sesamolie, 2 el soyasaus, 1 el honing, teentje knoflook en bosui. Eventueel kan je naar smaak meer van het een dan het ander doen, ligt er mar net aan waar je zin in hebt op dat moment.

Als je googlet op silken tofu sauce vindt je vaak dit soort sausjes voor erbij! Good luck! Let me know als je het wat vindt :smiling_face_with_three_hearts:

Oh en voor vanavond op het menu is een luxe Italiaans dinerbuffet vanuit mijn werk omdat we een vergadering hebben. YAY.

Ik ga voor aspergesoep van het verspakket van de ah. Ben benieuwd

wraps met falafel, sla, tomaat, komkommer, avocado en knoflooksaus

Dit keer heel vaak.
Tegelijk in mond en lekker door proppen. Afwisselend dropjes en eitjes erbij toevoegen