Wat eet je vanavond

Ik heb nog even zitten lezen en ik denk dat ik 'm toch niet stijf genoeg heb geklopt in eerste instantie, echt lang genoeg kloppen dus! Er zijn ook mensen die ‘m echt een paar uur laten opstijven en zeggen dat je dan alsnog een fluffy mousse krijgt, ook als hij na het mengen vrij vloeibaar is, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb de mijne trouwens net uit de vriezer gehaald en het had inmiddels de consistentie van vla, dus daar zijn we maar voor gesetteld :’) was alsnog erg lekker.

1 like

Een uitje fruiten in olijfolie in een pan. Vervolgens voor zo’n 4 personen ongeveer 250-300 gram rijst even bakken tot de korrels glazig zijn. Afblussen met een glas droge witte wijn. Ik heb daarnaast een pannetje met ongeveer een liter bouillon op het vuur staan. Welke soort is afhankelijk van het vlees en de groenten die ik gebruik. Die giet ik vervolgens per soeplepel erbij. Ondertussen roeren (en blijven roeren) tot het is opgenomen en dan weer de volgende soeplepel. De bouillon maak ik meestal niet op, want ik proef ondertussen hoe ver de korrel is. Als ik doorbijtbaar is, maar nog wel lekker stevig dan is ie goed. Op het einde nog zo’n 100 gram goede Italiaanse harde kaas erdoorheen (niet die gore zakjes parrano, maar echt een stuk parmigiano of pecorino als het gerecht erom vraagt). That’s it… en qua vlees en groenten wissel ik en kijk ik wat goed bij elkaar past. Worst en venkel is een aanradertje. :slight_smile:

4 likes

Risotto al gorgonzola

2 likes

Broodje (beyond meat) hamburger met dikke frieten.
Die hamburger vond ik geen succes, nogal laf qua smaak.

Broodje sla met tomaat en mayo

Franse stoofschotel :heart_eyes:

Taco’s van lekker en simpel. Vond het een aanrader

1 like

Pizza quattro formaggi

Spaghetti aglio olio e peperoncino

2 likes

Zuurkool want het is moederdag en mijn man is fantastisch. Maakt dit voor me terwijl hij het zelf niet lust :heart_eyes: :drooling_face:

Pannenkoeken

Groenten/kippensoep met stokbrood en kruidenboter

Ik ga weer een weekmenu in thema maken en na een uitgebreide discussie is het thema deze week Italiaans geworden. Tips voor Italiaanse gerechten met focus op groente en proteïne? Ik probeer niet te veel koolhydraten te eten dus we mogen 1 keer pizza en 1 keer pasta deze week :pregnant_woman:

Cannelloni met spinazie en ricotta

Texaanse “Jailhouse” chili con carne, zoals het daar hoort zonder bonen, maar met bier, whisky en chocola :drooling_face:

3 likes

Aardappels in de schil uit de oven, mijn vriend krijgt kip met pancetta uit de oven. Ik eet gebakken champignons en we eten daar verse spinazie met bechamelsaus.

Hoe ziet dit eruit? Zou je een foto willen maken?

Niet heel aantrekkelijk. Sorry daarvoor! Lees het nu pas, dus dit is mijn tweede portie. Eerste was iets aangekleder maar daar had ik niet zoveel zin meer in. Maar smaakt wel heel lekker dus laat je vooral niet afleiden door het uiterlijk

3 likes

Lasagne met gegrilde groenten :heart:

Melanzane parmigiana? Italiaans visstoofpotje? Geen idee of je hier wat aan hebt :wink: