Wat eet je vanavond

Broccolipuree, zoete aardappelfriet en een visburger met ravigottesaus en cheddar. En ook niet geheel onbelangrijke: van onze nieuwe servies :heart_eyes:

8 likes

Lasagne met gehakt, aubergine, courgette en mozarella + salade caprese :heart_eyes:

5 likes

Ik had die pindasoep die iemand hier wel eens gedeeld heeft en hij was echt heel lekker!

2 likes

Aardappelblokjes met kruiden en ketjap samen met paprika en vega krokante “kipschnitzel” reepjes op een bakplaat uit de oven.

Kant en klaar pannenkoeken maar wel gepimpt met aardbei en banaan

1 like

Subway. Geen energie meer om iets te maken, dus dan maar semi-gezonde fastfood!
(Een heel honey-oat broodje met chicken fajita, jonge kaas, sla, tomaat en maïs)

1 like

Naturli burgers op No Fairytales paprika chili broodjes met een plakje nepkaas, leftover coleslaw, gebakken uitjes en augurk. En krieltjes ernaast.

Wat een fitgirls zijn we toch hier thuis.

3 likes

Tagliatelle met tomatensaus met aubergine en ricotta

Quiche met bloemkool, tonijn, gegrilde gele paprika en cheddar kaas. Voor een quiche wel erg prijzige ingrediënten zo bij elkaar maar het was wel lekker :yum:

Gebakken bloemkool en 10 crackers met pindakaas.
Huh?

1 like

Verse scholfilet met snijbonen en krieltjes uit de oven

1 like

Gehaktbrood met olijven, platte aardappeltjes, sperzieboontjes en een salade.

Turks brood gevuld met shoarma van kipfilet, tomaatjes en komkommer in zuur, met zelfgemaakte knoflooksaus en een dot sambal.

2 likes

Platte aardappeltjes :sweat_smile:

Haha nu pas bedenk ik mij hoe gek het klinkt, ik bedoel aardappelschijfjes maar wij noemen het altijd zo :sweat_smile:

1 like

Seafood paella maar dan met vermicelli ipv rijst!

4 likes

@Dazed heb je een recept voor je orzo van even geleden?

1 like

Oeh dit klinkt goed. Ga ik vanavond maken :ok_hand:t3:

Yes!

Dit heb ik gebruikt voor 2 personen:

  • 1 uitje
  • 2 tenen knoflook
  • Verse peterselie
  • Klein flesje rode wijn
  • Blik tomatenblokjes 400g
  • 250g orzo
  • 1 verpakking vegaballetjes

2 el olijfolie verhitten in een grote pan, uitje fruiten, fijngehakte peterselie (2-3 el) en knoflook erbij en even laten bakken. Goede scheut wijn erbij, vervolgens het blik tomaat + een blik water. Op smaak brengen met peper en zout, aan de kook brengen en vervolgens de orzo erbij. Veel blijven roeren en de orzo in 10-15 minuten gaar laten koken. Ondertussen de vegaballetjes bakken in een aparte pan, en de laatste 5 minuten mee laten pruttelen met de orzo (misschien kan je ze ook wel mee laten koken met de saus maar ik weet niet zeker hoe goed dat werkt met gevalletjes). Ik had uiteindelijk nog net iets meer vocht nodig dan die 400ml, dus ik heb er nog een goede scheut wijn bijgedaan aan het eind, is sowieso wel een aanrader. In het recept waar ik dit globaal op gebaseerd heb ging er geloof ik ook nog parmezaan overheen maar ik lust geen kaas dus dat heb ik geskipt maar is een optie.

1 like

Ah klinkt goed! Thanks, ga ik binnenkort maken.

1 like