Wat eet je vanavond

Turkse pizza, heerlijk!

1 like

Zelfgemaakte tomatensoep met een stukje spinazie/ricotta quiche, en een hoopje veldsla met witte kaas en gegrilde paprika.

Ga normaal gesproken best ok op soep uit blik/zak , maar kant en klare tomatensoep vind ik ZO extreem ranzig. Brr.

Had zin in mac and cheese, maar ook in groenten.

Dus toen werd het dit.

Helaas niet zelfgemaakt, maar gehaald bij een supermarktje met Midden-Oosterse producten.

Wij eten vanavond vegan kapsalon :heart_eyes:

1 like

Rode curry met zalm, spinazie, kikkererwten en bloemkoolrijst

1 like

Salade met zoete aardappel, kikkererwten, erwten, komkommer, feta, gerookte kip en whatever ik er nog maar kan bijgooien.

3 likes

Aardappelsmileys, vega “kip” schnitzel en geroosterde bloemkool

1 like

Ja, helaas ben ik te doorzichtig met dit soort dingen. Hij weet inmiddels al als ik heel mysterieus aan het doen ben tijdens het koken, dat er dan vast geen vlees in zit terwijl ik wel die indruk wil wekken. Dus hij is niet meer te foppen jammer genoeg. Maar hij vond het wel heel erg lekker en ik ook! Net echt!
Ik had sowieso nog nooit een broodje hamburger gemaakt, dus ik was helemaal trots haha.

6 likes

Dahl :heart_eyes:

11 likes

Door jou heb ik die beyond burgers net ook gekocht en ook een broodje hamburger gemaakt en ik vind 'm echt super lekker! Ik eet normaal vlees maar deze ga ik voortaan kopen als ik een hamburger wil maken, perfecte vervanging.

1 like

Dit ziet er goed uit. Heb je een recept?

Het is ook echt supersimpel!

4 likes

Nice! :smiley:
Ik eet ook vlees, maar zal niet meer zo snel echte hamburgers halen. Hopelijk wordt ie nog wel een beetje goedkoper.

Spaghetti carbonara met tomaatjes uit de oven

Aardappelrendang en satéboontjes met rijst

3 likes

Aardappelrendang? Wat moet ik me hierbij voorstellen. Is dat de vega(n) variant van rendang?

Sticky kipdrumsticks met bospeen en aubergine uit de oven

Uit eten met een vriendin: taco’s en cocktaaails

4 likes

Ja dat inderdaad! Afhankelijk van de boemboe vega of vegan, in mijn geval het laatste. In plaats van vlees gebruik ik blokjes aardappel, die kook ik eerst beetgaar en daarna net zo lang stoven in rendang boemboe + water tot het door het zetmeel van de aardappelen een dikke saus wordt. Het is wel echt anders dan vlees-rendang dus zou het niet perse gebruiken als ik het 1 op 1 zou willen vervangen maar het is wel heel erg lekker :heart_eyes:

3 likes