Wat eet je vanavond

Bier

7 likes

Soft taco’s gevuld met champignon chimichurri vulling, tomatenrijst, salsa en tomatensalade.

1 like

Ben heel benieuwd!

3 likes

Ik ben bezig zelf Pho te maken, ben benieuwd of het me lukt om het echt lekker te maken!

1 like

Zo zag het eruit! Ik vond hem zeker voor een eerste keer heel geslaagd. Alleen ik had iets heel gek met de noedels. Ik deed ze in kokend water maar de helft werd gelijk zwart? Heel raar.

3 likes

De curry was heel lekker! We hebben een paar ingrediënten weggelaten (broccoli en zeekraal) omdat er al zoveel in de pan zat, maar heb dat ook totaal niet gemist verder. Hij gebruikt een soort peper die in Nederland niet makkelijk te krijgen is dus die hebben we vervangen voor wat sambal. Zou er de volgende keer wat pinda’s of cashewnoten door doen voor wat crunch maar kan hem zeker aanraden!

Zoete aardappel frietjes uit de oven (hopelijk een beetje crunchy), sperziebonen en kipfilet met cajun kruiden

Groentespaghetti; sausje van gehakt, tomatenpuree, ui, knoflook, winterpeen, selderij en courgette

Vega kroket met heel veel mosterd.
Hopelijk valt het niet tegen, verwachting ligt hoog na alle enthousiaste berichten hier :grinning:

1 like

Heb je een recept hiervan? :grin:

Ik eet noodlesoep, en mn bouillon is echt heerlijk geworden :grin::heart_eyes: Heb maar wat in elkaar geflanst met runderbouillon, gember, ketjap Manis, vissaus en five spice

Zelfgemaakte uiensoep met stokbrood en geraspte kaas

1 like

Ik ben ziek, maar krijg hier opeens zo’n trek in! Wat is je favo recept?

Ik doe het met bouillon blokjes, uien, soepgroente, en soepvlees ( weet de naam ff niet)

Omdat ik nu veel maak doe ik er een pakje honig uiensoep door aan het einde.

En een klontje roomboter.
Moet in totaal door het vlees wel 3 uur opstaan.

Daarna serveren met stokbrood en geraspte kaas :blush:

1 like

Mag ik inbreken?

Voor de uiensoep doe ik:
Witte uien, gele uien, rode uien ( 1 is zat, want scherp) een klein sjalotje en 3 tenen knoflook HEEL langzaam laten smoren in een flinke dot roomboter. Net zo lang tot de uien bijna zijn “weg gesmolten”. Neem er de tijd voor, bij staat het zeker 3 kwartier te smoren.
Dan een puntje pepervlokken erbij, een klein schepje bloem en een laurierblad. Even goed aanfruiten en langzaam afblussen met een boullion naar keuze ( ik gebruik rund )
Zachtjes door laten sudderen op het laagste pitje.
Na een uurtje een kom vullen, een stuk stokbrood met gruyère kaas erop, en even gratineren in de oven.

Heerlijk.

2 likes

Ovenschotel pasta ham/kaas

1 like

Penne Bolognese

1 like

Flamnkuchen en saoto soep :heart_eyes:

1 like

waar was dit?

https://www.voedzaamensnel.nl/lunch/spinaziesalade-met-walnoten-appel-en-feta/

1 like