Oh ik had de “geen” niet gelezen Goed dat het lekker was! Wanneer doe je de wijn er juist door?
Ja ik zat me nog af te vragen of het niet verwarrend was nadat ik het gepost had, wel dus en de wijn heb ik er op het laatst doorgegaan, en daarna nog heel eventjes door laten warmen
Haha ligt waarschijnlijk aan mij hoor! Ik heb nog nooit eerder uiensoep gemaakt, maar ik ben enorme fan van ui dus wil dit heel graag eens maken! Ik onthoud de tip zeker
Jaa doen, is zo lekker! Ook supermakkelijk, alleen even goed de tijd nemen om de uien mooi lang te bakken
Ik hoop stiekem nog een keer op frietjes van de frituur want dit is al 67097 miljoen jaar geleden.
- ik post dit ook echt om 8u ‘s morgens
Edit: zijn pistolets geworden dankzij too good to go
Enchiladas
Pannenkoeken
Stoofpotje met wortel, knolselderij, mosterd en donker bier.
Traditionele tata bami maar dan op z’n vegetarisch
tomaat-venkelsoep en een boterham met balkenbrij <3
Gehakt met shoarma kruiden op een Turks brood met sla, zelfgemaakte knoflooksaus en sambal.
Stamppot hutspot
Klinkt lekker! Heb je hier een recept van?
Jaa!
Voor 4 personen:
700 gram runderlappen/sukadelappen/wat je ook maar gebruikt voor een stoofpotje
700 gram winterpeen
1 knolselderij
1 flinke ui
1 blik brand kanon bier (500 ml)
4 tenen knoflook
2 of 3 boulionblokjes
3 laurier blaadjes
2 flinke eetlepels Limburgse mosterd
En nog 300 ml water
Ik doe wat boter in de pan en die hier de knoflook bij. Dan doe ik het vlees (wat ik in blokjes heb gesneden) erbij en dat bak ik rondom bruin. Dan doe ik het bier, wortel, ui, knolselderij erbij. Als het warm is doe ik er 2 boullion blokjes, laurierblad en mosterd erbij. Het water doe ik in de loop van de tijd erbij als de saus indikt maar ik het vlees nog malser wil laten worden. Kan dus uiteindelijk ook meer dan 300 ml zijn!
Ik vind het in ieder geval het meest geslaagde stoofpotje recept tot nu toe :). Lekker zoet door het donker bier.
Ik heb balkenbrij moeten googelen want heb er nog nooit van gehoord! Klinkt best als een bijzonder gerecht.
Ik heb zelf ook even de omschrijving op moeten zoeken haha en dan klinkt het echt niet lekker. M’n opa maakte het vroeger altijd zelf, dus echt een jeugdherinnering.
En, was het wat?
Ik ga zo een grote pan bolognesesaus opzetten. Dan wordt het vanavond spaghetti bolognese of lasagne bolognese.
Caritas, de slowcooker staat al een tijdje aan en het ruikt heerlijk!