Ik heb eerlijk gezegd maar wat gedaan haha. Maar hij was wel heel lekker dus bij deze:
- 400 gram gehakt
- een zakje burrito kruidenmix
- 2 potjes salsa (in totaal 460 gram)
- (punt)paprika
- een pak tortilla wraps
- geraspte kaas
- verkruimelde nachos niet te klein mogen best grote stukken zijn maar hele zijn net weer wat te groot
- eventueel een blikje maïs of bonen
Gehakt rul bakken met wat olie. Als het gehakt bijna bruin is een (punt)paprika in stukjes of repen meebakken. Wat je zelf wil.
Daar voeg je een zakje burrito mix aan toe met 100ml water. Dit laat je inkoken totdat het vocht vrijwel verdampt is. Vervolgens de salsa erbij. Kun je uiteraard ook zelf maken maar daar had ik even geen tijd en zin voor.
Als je maïs, bonen of eventuele andere groenten lekker vindt kun je die nu ook nog even mee laten pruttelen in de saus. Ben je daar geen fan van dan laat je de saus even koken en zet je daarna de pan van het vuur.
In een pan met een heel klein beetje olie de tortilla wraps één voor één kort aanbakken zodat ze een beetje kleuren.
Ovenschaal invetten of insprayen en dan kun je de lasagne gaan bouwen. Eerst een laagje saus/gehakt mengsel, dan een laagje wraps. Ik heb zelf de wraps zo gesneden dat ze ook in de randjes komen. Dus doormidden en dan met de rechte kant tegen de zijkanten. Repen kan ook. Wat je zelf fijn vindt of wat uitkomt met jouw schaal.
Zo ga je eigenlijk door tot alles op is. Let wel op dat je eindigt met saus en niet met wrap.
Als laatste strooi je er de verkruimelde nachos overheen samen met wat geraspte kaas. En dan kan het geheel in de oven op 180 graden hetelucht voor 20 minuten tot een half uurtje ongeveer.
Je kunt het nog aftoppen met guac of zure room maar zonder vond ik het misschien nog wel lekkerder.
Edit:
Mijn oven wijkt volgens mij wel een beetje af dus ik zou wel tussendoor even checken of de kaas niet te donker wordt.
Oh en ik heb een redelijk grote ovenschaal gebruikt. Dit was genoeg voor 3 personen (we hadden zelfs nog een beetje over maar een iemand is geen grote eter). Mocht je een kleinere ovenschaal hebben dan denk ik dat je met de helft van de ingrediënten ook wel uitkomt.