Wat eet je vanavond

Stamppot wortel met eigegemaakte gehaktballen😍

1 like

Lekker! Die ga ik ook weer eens eten volgende week

Goulash uit de slowcooker met tagliatelle

1 like

@dazed ik had dit gister gemaakt, super lekker qua smaak, vond ze wel vochtiger dan ik had verwacht, toch te weinig meel dan denk je? Had wel wat extra meel gedaan (had 't recept x 3, en 4 ipv 3 eetlepels meel)

Ah leuk dat je het gemaakt hebt! Ja zou kunnen, moet zeggen dat ik zelf supermarkt falafel vaak juist te droog vind dus vind het wel lekker dat ze iets smeuïger zijn. Misschien dan toch in de oven? Dan ‘drogen’ ze nog wat meer misschien.

Met afbakbroodjes

4 likes

Een gekke restjes dag denk ik: verse pasta met zelfgemaakte tomaten roomsaus, brocolli, gegrilde paprika en mozzarella.

3 likes

Wie wil zijn lievelingssaladerecept met mij delen? :grin:

1 like

Ik heb pompoensoep met salie en citroengras gemaakt en ie is zo nog nooit zo goed gelukt als nu. <3
Daarna nog orzo met gegrilde groentjes en feta.

3 likes

Oeh heb je een recept van de soep?

1 like

Yes! Ofja, ik heb zelf maar wat gedaan op basis van recepten die ik eerder gevolgd heb, maar vond 'm nu wel echt beter dan vorige keren. Komtie:

  • 1 hele butternut
  • 1 rode ui
  • 4 tenen look
  • stuk of 10 blaadjes salie
  • 1 stengel citroengras
  • groentebouillon
  • kruiden : garam masala, kurkuma, peper, zout

De butternut (met schil!), rode ui en look gaat in grove stukken in de oven, besprenkeld met olijfolie/ de kruiden/ de blaadjes salie. Op 175°, toch zeker 40min maar mag ook langer. Zolang de butternut maar heeeel zacht is. In tussentijd warm ik 1 - 1,5l groentebouillon (afhankelijk van de grootte van je pompoen) samen met de citroengras op. Daar mik je achteraf alles uit de oven bij (salieblaadjes er wel uit laten) en dan enkel nog met de staafmixer erdoor. Eventueel nog wat extra kruiding indien nodig (ik gebruik graag veel garam masala). Ik heb er in mijn bord nog een lepel kokosroom doorgedaan, vond ik er heel lekker bij maar lijkt me niet noodzakelijk!

3 likes

Restje mac n cheese bloemkool van gisteren :heart_eyes:

1 like

Vegan lasagna met lekker veel bechamelsaus en een goeie gesmolten kaaslaag erop!

2 likes

Chili sin carne met guacamole :blush:

1 like

Oehhh wil je het recept delen in het plantaardig eten topic? Ik ben hier heel benieuwd naar!

2 likes

Linzenprut.
Rode linzen met een mengsel van kruiden en groenten erdoor. Vet makkelijk en voedzaam.

3 likes

Zal ik vanavond doen. Hij is nu klaar, dus etenstijd haha. :heart:

1 like

Kapucijners! Met ui, spek, stroop, augurk en zilveruitjes, net zoals vroeger thuis :grin:

3 likes

Leuk, het klinkt echt lekker :blush: Eet smakelijk!

1 like