Wat eet je vanavond

Thanks! Ga het binnenkort een keertje maken. Zal er om te beginnen maar wat minder vocht bij doen als deze ook dun is. Kan altijd later nog wel wat extra toevoegen lijkt me.

Vanavond ‘kapsalon’ met zoete aardappelfrietjes, vegakipstukjes, kaas, sla en een knoflooksausje van griekse yoghurt. En omg, ik heb nog steeds last van zulke knoflookwalmen uit mn mond​:face_with_hand_over_mouth:. Dat wordt morgenochtend leuk wakker worden :dizzy_face:

2 likes

Ik geef een etentje in Mexicaans thema: pulled chicken in chipotle adobo saus, Mexicaanse gebakken rijst met bonen, maïssalade, ananassalade met taco’s, zelfgemaakte dips (zwarte bonendip en salsa plus guac), cheddar en nachos. Als toetje heb ik een Tres Leches Cake gemaakt.

We zijn met zn 8en en heb nog nooit voor zoveel mensen gekookt en ben als de dood dat ik te weinig eten heb.

7 likes

Wat tof! Klinkt allemaal lekker. En zal best genoeg zijn, Mexicaans eten vind ik vaak best vullend door de bonen (en de nachos en sausjes en zure room ;)) ohja en de kaas, niet te vergeten

1 like

Ik at twee volkorenwraps met sla, tomaat, komkommer en vegan kipschnitzel. Sausje van yoghurt, knoflook, zout, peper en komijn.

5 likes

Het was een succes! En ik had me niet zorgen hoeven maken om de hoeveelheid eten, want ondanks dat mensen echt veel gegeten hadden heb ik nog genoeg over dus gaan naar mijn ouders om met zn 4en de restjes te eten haha.

2 likes

Beter! Wilde net vragen na je ‘like’ maar zag toen dat je al aan het typen was :). Geruststellend voor een volgende keer ook!

1 like

2 likes

Pannekoeken :grin:

3 likes

Stoofvlees met aardappelpuree en haricots verts

Ik weet niet zeker of het echt aan de pan kan liggen al is er wel verschil tussen de materialen van een gewone rvs pan en een le creusset braad/stoofpan bijvoorbeeld. Misschien omdat de ene pan warmer wordt dan de andere of juist langzamer en daardoor smaak beter wordt bewaard?
Maar gebruikt je moeder trouwens niet andere boter of iets? Dat maakt ook veel verschil vaak.

Uiensoep :drooling_face:

3 likes

Ik ook! En heb er zin in :smiley:

1 like

Doperwten-muntrisotto met stoofpotje van lam

1 like

Shakshuka met Turks brood

spinaziesoep met tortellini

2 likes

Honing mosterd kippenpoten uit de oven, met ‘crispy mashed potatoes’ uit de oven en broccoli.

Ik heb van die AH excellent truffelaardappelen gekocht want bonus en ze zien er zo fancy uit omdat ze dieppaars zijn.

5 likes

Me favo :drooling_face:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R511936/macaroni-met-bloemkoolroosjes-en-oude-kaas

2 likes

Zoete aardappel gratin met pindakaas en limoen. Enorm benieuwd of dit een succesje wordt.

Hm ja gek inderdaad. Maar ik heb wel vaker het idee dat iets anders smaakt als iemand anders het maakt. Zo smaakte het stoofvlees bij oma ook anders dan wanneer ik het zelf maak terwijl ik wel dezelfde ingrediĂ«nten en hoeveelheden gebruik. Al maak ik het tegenwoordig in de slowcooker en dan komt de smaak wel vrij dicht in de buurt terwijl oma gewoon zo’n gladde emaille braadpan had. Misschien ook een stukje nostalgie? Ik heb echt geen idee haha