Ja ik gebruik deze, die is gewoon gratis
Water drinken ipv frisdrank en sapjes
- menstruatiecup gebruiken. ZO FIJN om van die vieze tampons af te zijn en ook fijn dat je je niet zorgen hoeft te maken over dat je geen tampon meer hebt want je hebt ‘m altijd al bij je haha (alleen even denken aan meenemen voordat je ongesteld moet worden)
- minder zorgen maken over wat anderen van mijn uiterlijk vinden (vooral m’n ouders). Toen ik m’n haar in een felle kleur verfde en m’n oren liet piercen heb ik me lekker niks aangetrokken van andermans mening en dat was echt bevrijdend!
De knoop doorhakken om toch te stoppen met mijn master.
En de laatste tijd maak ik me steeds minder druk om wat anderen van mij vinden.
Af en toe een massage boeken!
- een goede zonnebrandcrème gebruiken
- afleren om op elk station eten of drinken te kopen
- korter appen (ipv lange verhalen en er dan weken over doen om te reageren)
Stoppen met stomme diëten volgen. Ik heb nu een goeie balans gevonden waar ik gewoon troep eet, maar met mate. Maar als ik n keer schrans is dat ook oké, en het kan heus nog wel beter. Het mag allemaal wat strakker, Mn lichaam, en ik wil meer conditie maar het is oké zo. Het boeit me ook niet meer wat anderen van Mn lichaam vinden, ik draag nu ook gewoon lekker croptop terwijl ik daar misschien te oud of te dik voor ben maar fuck dat.
Een ventilator kopen
- Stoppen met make-up dragen
- Broeken dragen (die droeg ik dus echt jarenlang niet, paar maanden terug 1 gekocht en het is zo chill om lekker wijdbeens te kunnen zitten)
dit dus. Zit echt een stuk beter, en je kan er zodra het nodig is direct de schaar erin zetten. Ideaal!
- Zelf mijn haar bijknippen
- Lekker tegenstrijdig; zowel vaker nee als vaker ja zeggen (nee durven zeggen als ik iets niet wil/geen zin in heb, ja tegen onbekende of ‘spannende’ dingen)
- Investeren in minder maar betere make-up en huidverzorging
- Een goede Strijkbout kopen ipv de goedkope van de Hema (OMG strijken is zo leuk en voldoenend nu)
- snoeren die eeuwig op de grond slingeren tegen de plinten aan wegtimmeren. Nooit meer op die kunsnoeren staan met m’n voeten!
Mijn benen gewoon laten zien in de zomer.
Omdat ik ze al jaren verstop lijken ze echt licht te geven.
Ik ben pas een jaar geleden begonnen met (regelmatig) sporten en wou dat ik dit veel eerder had gedaan. Sportte daarvoor echt nooit want haatte het en ik was toch al dun en kon alles eten. Alleen op een gegeven moment zat ik niet meer zo lekker in mijn vel en begon ik ook langzaam aan te komen. Nu ik regelmatig sport, ben ik veel fitter en ook weer op mijn ‘oude’ gewicht.
Een sim only abonnement nemen. Ik heb jaren koppig vastgehouden aan prepaid want een abonnement vond ik ‘onzin’, zo vaak verbaasde reacties gehad dat ik nog steeds prepaid gebruikte. Nu toch overstag gegaan, overstappen was eigenlijk supermakkelijk en het is zoooo chill om gewoon onbeperkt te kunnen bellen en niet afhankelijk te zijn van wifi. Sla mezelf echt voor m’n kop dat ik al die tijd zo eigenwijs was. #nospon trouwens
Uit de groepsapp van het werk gaan, heerlijk. Snachts geen berichten en onzin over het werk. Laf it.
De rest komt later
Voet bij stuk houden toen ik het al na een halfjaartje met m’n ex uitmaakte. Daar was hij het niet zo mee eens en ik ben steeds weer overstag gegaan wat uiteindelijk resulteerde in jarenlange toxische relatie, en veel pijn en verdriet. En sowieso het me minder laten overhalen wat betreft mannen. Nee is nee.
- stoppen met mijn scriptie en met nieuw onderwerp en een schone lei beginnen
- goed zittende spijkerbroeken kopen. Was nogal onzeker over mijn korte dikke benen, dus kocht gewoon maar broeken als ik ze alleen maar aan kreeg
- nieuwe telefoon kopen. Heb me een half jaar kapot geërgerd aan het trage oude ding, en vind het nu jammer dat ik van een verre reis amper mooie foto’s met mijn telefoon heb kunnen maken.
Hoop hier trouwens over een maand aan toe te kunnen voegen: fysiotherapie en een hulp in de huishouding nemen!
Afvallen! Was maar eerder de knop om gegaan! Heb nog wel kilo’s te gaan maar alleen al beter in je vel zitten is zoooveel fijner
de tijd nemen om te ontbijten, sta nu een uur eerder op en begin zoveel relaxter aan m’n dag