Wat heb je gestudeerd?

Ik ben nog bezig met mijn bachelor rechtsgeleerdheid & bedrijfswetenschappen

1 like

Ik heb precies hetzelfde gestudeerd haha :grin:

Ik ben heel benieuwd waar je dan nu werkt!

Ja dat is inderdaad waar! Ik heb aan Inholland gestudeerd, ergens in Noord-Holland. Ik werk niet in het werkveld, jij wel?

Leuk, waar?

Nijmegen! Heb jij het ook gestudeerd?

Ooh, dat heb ik inderdaad ook overwogen, om na mijn P naar de universiteit te gaan. Ik wilde ook graag bij een tijdschrift werken, dus het praktische van hbo sprak me daarbij toch meer aan. Uiteindelijk is het wonder boven wonder wel gelukt om bij een tijdschrift terecht te komen. Hoewel dat ook zeker niet zo romantisch is als veel mensen denken, haha.

2 likes

Nee het bleek gewoon totaal niets voor mij. Ik was ook 16 toen ik aan de opleiding begon dus nog te naïef denk ik.
Super leuk dat het jou wel is gelukt! Bij wat voor soort tijdschrift werk je?

Pabo, toen 5 jaar gewerkt en daarna (deels omdat ik geen vaste baan kon vinden, deels omdat ik niet tot mijn pensioen voor de klas wil) MA Bestuurskunde.

2 likes

Eerst grafisch vormgeven MBO en daarna Grafisch ontwerp op kunstacademie

2 likes

Kunst- en Cultuurwetenschappen dus, haha. Het heet nu Arts, Culture & Society, omdat de studie nu in het Engels is. Dat dekt overigens de lading wel beter, want het is een zeer sociologisch gerichte studie.

2 likes

Ahh oke. Bij mij is het een premaster voorafgaand aan allerlei verschillende masters. Ik ga dan meer de Arts & Media kant op hierna.

1 like

Kleuteronderwijs
Biecht: begonnen met de richting omdat de beste vriendin van mijn ex het studeerde en ik dacht dat ik vriendinnen met haar ging worden en terug ging samenkomen met mijn ex. :roll_eyes:

12 likes

Haha en? Wel vriendinnen geworden?

Propedeuse pedagogiek, bachelor antropologie en nu pabo :woman_teacher:t2:

3 likes

Leuk! Werk je nu ook in de orthopedagogiek? Ik heb ACPA gedaan in Leiden, dus ja :smile:

HBO verpleegkunde, toen BBIC (intensive care verpleegkundige) en daarna ambulance verpleegkundige… ben nu denk ik wel uitgeleerd :sweat_smile:

9 likes

Niet echt als orthopedagoog. Toen ik net was afgestudeerd was het onmogelijk om werk te vinden, dat vond ik toen wel jammer. Ik werk nu in een hbo-functie in het onderwijs (mbo), maar mijn functie is best wel breed en ik kan wel veel van mijn kennis/vaardigheden gebruiken. Ik heb verder ook niet meer de ambitie om ooit orthopedagoog of gz-psycholoog te worden in een praktijk of binnen een ggz-instelling.
En jij?

Haha nee geen vriendinnen geworden, heb eigenlijk amper contact met haar gehad.
Dit is ondertussen alweer 7 jaar geleden en gelukkig doe ik mijn job heel erg graag.

4 likes

Pedagogiek, in verschillende niveaus en richtingen maar wel steeds pedagogiek. Uiteindelijk ben ik nu niet als pedagoog aan het werk, maar daarvoor wel.

2 likes