Ik heb 2 jaar getelefoneerd als bijbaan en aan hun stemgeluid kon ik vrouwen altijd in leeftijdscategorieën indelen. 20ers en 30ers klonken altijd nog vrij hetzelfde maar vanaf 40ers werd het echt zo’n warme vrouwenstem. Maar bij enkelen verandert er niks, schrok me dood als ik dan hun geboortedatum zag haha.
Hahahaha ja. Oh kinderspeelgoed is zo leuk…
Mijn dochter krijgt die sylvanian konijntjes voor haar verjaardag omdat ik dat leuk vind haha
Genoeg volwassenen met Lego. Ik ken wat mannen die dat hebben
In mijn eentje klim ik niet zo snel in een speelrek, als ik met kinderen ben wel, maar schaam me dan wel altijd tegenover andere volwassenen die daar staan/juffen/meesters.
Idem! Mijn metekindje is het zo gewend dat ik altijd meespeel en dus ook op het speelplein en van de glijbaan e.d. Ik vind het superleuk, haha, maar ik vind het altijd wel genant als er dan volwassenen bij zijn en mijn metekindje me meesleurt. Ook altijd vervelend als er een leeftijdsgrens staat aangeduid en m’n metekindje niet snapt waarom ik ergens niet mee op kan .
En ik zou ook nog Lego kopen als die grote bouwdozen niet zo verschrikkelijk veel geld kostten.
Ik heb echt een nieuwe obsessie haha
Juist leuk lekker gek doen, beter dan al die eeuwige ouders die alleen maar op hun mobiel zitten
In december gingen mijn vriend en ik op zoek naar een verjaardagscadeau voor zijn nichtje. Ik heb echt mijn ogen uit gekeken! En vooral deze sylvanian dingen vond ik zooo leuk. Echt jammer dat zijn nichtje helemaal My little pony fan is, anders hadden we (we? Ik ) sowieso hier iets van uitgekozen.
Omdat al die mensen met 400 andere Wims, Hansen en Anja’s in de klas zaten en en hun kinderen toen even ongeinspireerde namen hebben gegeven die dat gebrek aan een eigen identiteit altijd als een gemis hebben gezien?
Geen idee, het is pure speculatie
Dat zijn toch trends. Mensen horen het om zich heen en gaan hun kind ook zo noemen. Vroeger had je ook meer vernoemingen dus bleven namen daarom in de familie. Als ik hdendaagse namen op moet noemen zou ik trouwens eerder Emma en Sofia bv noemen. Die namen die jij noemt van vroeger stonden wel in de top 20 van toen, maar die twee nieuwe namen zeker niet in de top 20 van nu.
Haha mijn moeder speelde vroeger met mijn poppen als ik naar bed was. En ik had ze braaf allemaal in bed gelegd toen ik ging slapen en de volgende dag stonden ze dus weer overal door het poppenhuis heen. Ik heb dus ook heel lang gedacht dat mijn poppen 's avonds leefden
Bij mijn kinderen zit er een Playerinho in de klas
Wacht iemand heeft zn kind Playerinho genoemd? Holy damn, je weet meteen dat dat kind in een toxic masculine omgeving opgroeit…
Mijn schoonmoeder heeft een Baileys en een Mitra in haar klas gehad
Hoe stuitert een stuiterbal?
Doordat hij met grote kracht tegen de grond aankomt en het materiaal een beetje zacht is deukt hij in. Als hij vlak daarna weer in zijn eigen vorm terugplopt zet hij zich als het ware af tegen de grond.
Dit is een tennisbal, maar het idee is hetzelfde:
Oh dat klinkt eigenlijk best logisch zo haha
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik heb vrijwilligerswerk in genealogie gedaan en vroeger gaven mensen in deze streek inderdaad hun kinderen vrijwel altijd gelijksoortige namen zoals:
Zoon 1: Johannes Godefridus
Zoon 2: Godefridus Johannes
zoon 1 is inmiddels helaas overleden
Zoon 3: Johannes Godefridus
Kan me dat soms moeilijk indenken omdat we daar nu zo anders mee omgaan. Nu zou dat voor veel mensen veel te pijnlijk zijn.
Yup.
Past ook totaal niet bij hem. Hij is net Otje.
Ik denk dat mensen dit deden omdat er niet echt over kindersterfte en het verdriet werd gepraat. In ieder geval waar ik vandaan kom. Als er dan een nieuw kind kwam gaven ze het dezelfde naam, zodat het een “vervanging” was.