HELP! Kom hier even binnenvallen met mijn vraag.
Ik ga binnenkort een woning huren in de vrije sector (huurprijs ongeveer 800 excl servicekosten). Hier zit een keukenblok in van 1990, en géén koelkast/diepvries/kookplaat etc. Wel een gasaansluiting maar kookplaat moet je dus zelf kopen.
Verder is de badkamer ook uit 1990. Het functioneert nog maar het is versleten…
Qua ruimte en locatie is het appartement perfect dus ik wil het heel graag hebben. MAAR ze willen dus helemaal niets gaan vervangen. Kan ik dit aankaarten ergens? Ik vind online wel artikelen over dat ze een keuken/badkamer/toilet bij 30 jaar oud moeten vervangen in de sociale sector. Maar vrije sector kan ik nergens iets over vinden.
Ik baal echt zo hard nu Moet over 1 maand mijn koopwoning uit dus kan ook niet meer echt voor iets anders zoeken… En dan zit ik zo meteen aan oude meuk vast voor een huurprijs die dan ook nog eens best hoog is (voor deze regio dan…).
Misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen? Heb verder nog niets ondertekend trouwens…
Edit: ik vraag me af of bij optie A, het ‘geen kookgelegenheid’ hier ook onder valt? Die gelegenheid is er dus wel, maar dan moet je het wel nog zelf kopen en aansluiten.> https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/voor-welke-gebreken-geldt-huurvermindering