Wat je even kwijt wil #31

HELP! Kom hier even binnenvallen met mijn vraag.
Ik ga binnenkort een woning huren in de vrije sector (huurprijs ongeveer 800 excl servicekosten). Hier zit een keukenblok in van 1990, en géén koelkast/diepvries/kookplaat etc. Wel een gasaansluiting maar kookplaat moet je dus zelf kopen.
Verder is de badkamer ook uit 1990. Het functioneert nog maar het is versleten…

Qua ruimte en locatie is het appartement perfect dus ik wil het heel graag hebben. MAAR ze willen dus helemaal niets gaan vervangen. Kan ik dit aankaarten ergens? Ik vind online wel artikelen over dat ze een keuken/badkamer/toilet bij 30 jaar oud moeten vervangen in de sociale sector. Maar vrije sector kan ik nergens iets over vinden.
Ik baal echt zo hard nu :cry::cry: Moet over 1 maand mijn koopwoning uit dus kan ook niet meer echt voor iets anders zoeken… En dan zit ik zo meteen aan oude meuk vast voor een huurprijs die dan ook nog eens best hoog is (voor deze regio dan…).

Misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen? Heb verder nog niets ondertekend trouwens…

Edit: ik vraag me af of bij optie A, het ‘geen kookgelegenheid’ hier ook onder valt? Die gelegenheid is er dus wel, maar dan moet je het wel nog zelf kopen en aansluiten.> https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/voor-welke-gebreken-geldt-huurvermindering

Ik ga volgend jaar voor een heel kalenderjaar ergens anders werken als stage (psychiatrie) en nu werk ik nog maar 6 dagen bij mijn huidige werk en ik ga iedereen zo missen :sob: en ik heb eigenlijk te weinig te doen nu ik aan het afsluiten ben meh. Ben maar een beetje documenten aan het ordenen of werk van collegas waar kan aan het overnemen.

Bij de meeste huurhuizen moet je toch zelf een kookplaat of iets anders kopen? Althans in alle huurhuizen waar ik heb gewoond moest ik dat altijd zelf regelen.

1 like

Ik heb een huurwoning in de vrije sector en heb zelf een koelkast (met vriezer) en gasfornuis moeten kopen. Heb zelfs m’n eigen boiler moeten regelen. Dus dat is niet raar. Daarnaast dateert mijn badkamer uit de jaren '80 geloof ik. Hoewel badkamer… Het is een losse douche in mijn slaapkamer. Dus ben bang dat je die dingen zelf moet regelen (denk boiler niet, want dat is gewoon mijn huurbaas).

Ik moest idd ook deze dingen zelf regelen. Ook de geiser. Want ja warmwateraansluiting was er. Hoe je het eruit krijgt: zoek het uit. En dat was op zich een prima verhurende (grote) partij.

1 like

Het is maar goed dat m’n vriend niet weet dat ik met m’n bijna 39 weken zwangere buik op een stoeltje de keukenkastjes sta uit te soppen, want ik zou op m’n donder krijgen haha

2 likes

Ik kijk nu de laatste aflevering van “dit zijn wij” :rofl:
Manoman, wat slecht haha. Gelukkig nog maar een kleine maand tot “this is us” weer begint…

Ik weet niet of ik naar mijn sportles moet gaan… De les bestaat voornamelijk uit gewichtheffen. Ik heb nu een zwelling op mijn vinger waardoor ik hem moeilijker kan buigen. Maarja, het oogt ook weer als een klein probleem? En de rest van de maand ga ik sowieso niet meer… Ik weet van mezelf gewoon niet of ik een excuus zoek om niet te gaan of niet :woman_facepalming:

Kun je het tapen? Zodat je wel mee kan doen?

Zelf even bellen met iemands anders telefoon of mailen?

1 like

Ik kijk lady and the tramp en lig in mijn pyjama op de bank. Dit had ik even nodig

3 likes

YES ik kan weer youtube afspelen op mn telefoon met het scherm uit (dus op de achtergrond)
Voor de mensen die het willen weten:

• Je gaat in je browser naar youtube.com (Chrome of Firefox)
  • Kies dan in je in mijn geval Chrome menu voor:
    image
  • Zoek een liedje op
  • Druk op je home-knop zodat de pagina verdwijnt
  • Druk in je uitschuifcontrolcenterding op Play (dit menu dus:)
3 likes

Misschien even een mailtje sturen dat je niet bereikbaar bent door de storing en vragen of ze evt via Skype of FaceTime ofzo kunnen bellen?

2 likes

En ook @flwhrs, @NothingAboutSam, @Lort, @grace,

dank nog voor de input! Opzicht vind ik zelf dingen kopen niet erg en inderdaad normaal. Bij mijn vorige huurwoning ook moeten doen. Mijn punt was vooral dat er een 30 jaar oude badkamer en keuken inzit en waar daarbij mijn rechten zijn in de vrije huursector. Of iemand daar weet van heeft. In de sociale huur heb je na 30 jaar gewoon recht op een nieuwe keuken en badkamer. Zo vreemd dat het voor de vrije sector dan wettelijk weer niets (lijkt) vast te liggen.
En als ik geen rechten heb, of ik dan nog iets anders kan doen ter huurverlaging. Die kookgelegenheid valt dan af inderdaad.

Maarrr ik heb zojuist nog even contact gehad met de verhuurder. En misschien is er toch iets mogelijk tegen een huurverhoging (maar dat vind ik niet erg, ook al meerdere keren aangekaart maar intern door communiceren ho maar). Hoe dan ook, fingers crossed…

Ik ben verkouden :tired_face: en ik stond net in kots van mijn kat

Ik heb woensdag een kerstuitje van werk en wil m’n baas eigenlijk iets geven. We hebben best wel goed contact, ook buiten werk om, en hij heeft me met wat persoonlijke dingen geholpen. Alleen ik weet niet wat ik kan geven. Wil gewoon iets kleins doen om hem te bedanken, maar wil ook niet dat het zo ongemakkelijk iets wordt. Zoveel twijfels. Iemand een idee?

Ik heb vanavond met een groep vrienden afgesproken (met zijn zessen in totaal) om te gaan eten en schaatsen voor de verjaardag van een van die vriendinnen (die was vorige maand jarig). Nou moet ik daar een uur voor reizen (en vanavond een uur terug), maar ik ben echt heel erg moe, geen rust gehad dit weekend en slecht geslapen vannacht, en ik heb nog precies 5 euro op mijn rekening. Ik zie precies deze vriendengroep dit weekend weer voor een uitgebreid kerstdiner. Nu twijfel ik dus om af te zeggen, ben net wakker van een dutje op de bank en blijf het liefste gewoon liggen. Ik moet morgen ook weer om 7 uur opstaan om te werken (de rest niet). Vinden jullie dat ik het kan maken om nog thuis te blijven? Ik dacht eerst dan ga ik alleen eten, maar dan ben ik in totaal 2 uur onderweg voor een uurtje eten en dat vind ik ook weer zonde…

Ik vind dit niet heel raar of zo beetje hetzelfde als een vrouw haar vriend zijn krullen straight of invlecht of zo.

Oké ik heb besloten dat ik wel ga voor alleen het eten

3 likes

Ik mag dat bijna nooit doen van mn vriend :roll_eyes: hij krijgt jeuk van make up