Ik ben echt zo pissig op m’n baas!!!
Ik had vorige week met hem besproken dat ik presenteren vrij spannend vindt, en zeker het vragen gedeelte erna. Dat ik dan graag goed wil zeggen, maar door de spanning niet op m’n woorden kan komen. En heb komende woensdag een kort praatje op een congres, dus hadden we afgesproken dat ik vandaag in de grote meeting zou oefenen (ook vragen deel) en dan kon ik feedback krijgen. Nou ging niet supergeweldig maar ook niet slecht ofzo, en de andere mensen die bij de meeting waren waren best positief. M’n baas zei dat hij nog wat dingetjes had die hij wel met me wilde doorspreken erna. Besloot hij dat te doen in de kleine meeting die we erna hebben met alleen de twee andere leden van onze groep Dus waar zij bij waren, en ik ontvang dat soort feedback liever een-op-een dan in bijzin van mijn peers. En we gingen de hele presentatie door en alles wat anders moest werd even goed aangestipt inclusief hoe ik presenteerde (‘ja de inleiding was wat rommeliger dan normaal’ en ‘zo moet je dat niet zeggen hoor, ik zou gewoon dit zeggen’). Maargoed oké, opzich nog wel iets voor te zeggen. Maar TOEN kwam het op het vragen stukje en dat ging niet super lekker en toen maakte m’n baas maar een grapje dat m’n collega’s me maar moesten bestoken met vragen op momenten dat ik het niet verwacht. En een van mijn collega’s vond het toen maar het ultieme moment om een vraag te gaan stellen en toen gingen ze alledrie verwachtingsvol naar me kijken en moest ik een toneelstukje gaan opvoeren over hoe ik dat zou doen tijdens dat congres ofzo? Dus serieus ik voelde me zo gekleineerd en zeker gezien het feit dat ik juist zo open met m’n baas had gedeeld dat ik er zo onzeker over ben en zo spannend vind. Ik weet dat het allemaal niet slecht bedoeld is, maar het is mijn inziens zo niet de manier. Want nu ben ik alleen maar nerveuzer dan ik eerst was voor woensdag. Ik ben echt een bitch geweest want ik heb gewoon gezegd dat ik het zo niet ga doen en dat ik het hele ongemakkelijke setting vond zo. Echt
en de rest van de meeting heb ik m’n baas geen blik en glimlach waardig gegund terwijl ik uit m’n ooghoeken wel zag dat hij beetje contact probeerde te zoeken, maar ik hoop dat hij erin stikt.
Ik ga morgen ook tegen hem zeggen dat ik het geen leuke situatie vond, en dat het m’n onzekerheid erg versterkt heeft.