Wat je even kwijt wil #39

Acht uur werken, acht uur vrij, acht uur slapen

De geschiedenis van de achturige werkdag voert terug naar het Groot-Brittannië van begin negentiende eeuw. De industrialisatie was daar in volle gang en fabrieken draaiden overuren. Werknemers - ook kinderen - maakten er dagen van twaalf tot zestien uur, gedurende zes dagen per week. De Britse katoenondernemer Robert Owen pleitte in 1817 voor een achturige werkdag, met als slogan: Eight hours labor, eight hours recreation, eight hours rest .

Het duurde nog decennia voordat acht uur werken per dag de norm werd. In Australië waren ze in 1856 het eerst. Ook Amerikaanse vakbonden wilden een achturige werkdag, per 1 mei 1886. Die datum kwam een paar jaar later in de rest van de wereld bekend te staan als de Dag van de Arbeid, aanvankelijk om de strijd voor de achturige werkdag kracht bij te zetten.

2 likes

Oh cool! Maar ik lees nog steeds niet waarom precies dan 9 uur. Snap dat niet

Ik ben al weken op zoek naar die chai cups voor de dolce gusto, maar ik kan ze nergens meer vinden. Bij welke winkel heb je ze gekocht?

1 like

Ik ook!
Ik heb mijzelf maar aangepraat dat het een herfst drankje is en dat er in het najaar weer genoeg is.

1 like

Ik ben heel blij met mijn swiffer easy jet. Raad het echt aan.

3 likes

Klinkt logisch! Hopelijk heb je gelijk

Net gekeken naar een komeet (neowise) die nu goed te zien is, echt wel mooi!

4 likes

Wauw typisch weer. Ik had voor vandaag maar 1 taak en dat was wat documenten opsturen naar mijn nieuwe werkgever, natuurlijk was ik dat compleet vergeten dus raad wie net nog snel super professtioneel de mail met de bestanden heeft gestuurd zodat de mensen daar het voor maandagochtend binnen hebben :grimacing::sweat_smile:

5 likes

Ik heb het via bol.com gevonden.
Goede prijs ook wel!

https://www.bol.com/nl/p/nescafe-dolce-gusto-chai-tea-latte-3-doosjes-a-16-capsules-geschikt-voor-24-koppen/9200000066189329?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Waaeom mis ik dit soort dingen altikd :sleepy: Lig net in bed shit

1 like

Ik viel vandaag eindelijk een beetje wat vroeger in slaap word ik wakker met dorst…

Ik heb zin in de herfst. :relaxed:

11 likes

Ik ook! Was al aan het kijken voor extra herfst kaarsen.

1 like

Er rent een muis rond door m’n kamer aaaahhhh nu kan/durf ik niet te slapen

Dit is zo herkenbaar

1 like

MTV! Nee nieuwe jersey shore family vacation afl. Maar ze hebben niet gebangd helaas. Maar het zit er aan te komen.

@Adamas In de ah in de achterhoek waar ze een zieke selectie hadden. In Amsterdam ook nog niet gezien. Maar vond ze nogal slaap, niet echt de moeite waard, je kan veel lekkerdere zelf maken.

Ruim 20 minuten in de wacht om een afspraak met de dokter te maken om alleen te horen dat de dokter mij vanmiddag belt om te overleggen of ik een afspraak kan maken :persevere:

Nog maar 5 dagen werken en dan is het weer weekend :tada:

37 likes

Je kunt ze altijd bestellen bij dolce gusto zelf online :+1:

1 like

Dankjewel! Misschien toch maar zelf maken dan!

1 like