Wat je even kwijt wil #39

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. De situatie: wij hebben begin juni een tafel gereserveerd voor morgen (1 juli, bijna een maand van tevoren dus). Dit was géén reservering voor op het terras, maar gewoon een reservering in het algemeen. Dit restaurant heeft vooral tafels binnen en een paar buiten. Nu kregen we vandaag te horen dat ze met slecht weer niet kunnen garanderen dat je een plekje (binnen) hebt en dat er dan kans is dat je niet kan komen, of dat je daar heen gaat en voor niks voor de deur staat omdat er geen plek meer is. Als je ruim van tevoren heb gereserveerd en je hoort vlak van tevoren dat je toch niet kan komen omdat ze overboekt zijn, dan is dat toch gewoon jammer? Zeker als je hier al een maand naar uitkijkt. Mag ik dat zuur vinden? Of moet ik dat met een grote glimlach aannemen en er totaal niet mee zitten?

Ik zeg niet dat ik geen begrip heb voor de restauranthouder, natuurlijk moet zij haar tafels vullen en ik snap dat je dan soms mensen moet teleurstellen. Maar dat betekent niet dat ik het niet jammer mag vinden als mijn reservering waar ik al een maand naar uit kijk misschien niet door gaat. En die gevoelens kunnen naast elkaar bestaan. Ik kan én begrip tonen voor het restaurant dat ze soms zulke keuzes moeten maken, én het jammer vinden dat mijn uitje waar ik al heel lang naar uit kijk misschien niet doorgaat.

8 likes

Damn true

47 likes

Huh wat raar, je hebt toch gewoon gereserveerd…

1 like

Aaah zooo, tuurlijk mag je dat zuur vinden. Sorry ik dacht dat je bedoelde dat je het zuur vond als je niet meer naar binnen mocht bij slecht weer, terwijl jij perse buiten wilde zitten.

Nee, normaal gezien reken je de tafels buiten zelfs niet als vaste capaciteit maar als extra. Is het goed weer die dag/week, zet ze dan in en dan kan je nog altijd zeggen dat je enkel nog buiten plek hebt, bla bla bla…

1 like

@Dombo ik zou ook contact opnemen met het restaurant want dat is fucked up en werd niet op voorhand aangegeven. Sowieso vind ik het al vervelend als er met shifts gewerkt wordt.

1 like

Het heeft hier ongeveer 5 jaar geduurd voordat mijn kat (vanaf kitten af aan hebben we hem) eindelijk een beetje knuffelt. Voorheen meer met mijn vriend dan met mij. vond ik ook zo klote altijd. maar nu komt hij echt op momenten dat je denkt; waarom moet je dikke aars op mijn toetsenbord?

Gisteren naar de naaiwinkel geweest maar ze waren dicht. Voelde me genaaid. hueheuhueue. maar vandaag waren ze wel open en heb lekker nieuwe kleurtjes gekocht <3

Mijn moeder haar fysio (tevens mijn oude fysio) doet, als ik het goed lees op het internet, ook kaak fysiotherapie. Dus ze gaat dadelijk voor mij vragen of hij mij wilt/kan behandelen. Ondanks dat ik vrij ben nu een paar dagen klem ik nog steeds ontzettend hard. ben het zo zat.

3 likes

Ja ik doe vandaag even een belletje, ik denk dat het wel losloopt want het is een woensdagavond, maar zou toch jammer zijn. Ik snap idd ook niet waarom ze blijkbaar al die tafels samen nemen, ik zou ook binnen als standaard nemen en dan de buitentafels erbij pakken met mooi weer. Maarja ik snap ook wel dat zij zoveel mogelijk tafels willen verkopen en dan dit blijkbaar als risico pakken…

Nja zo sterk is die kaart niet. Want dan krijg je nog altijd die “Hij hoeft niks te weten” shit.

1 like

Ja maar het gaat me meer om de onderliggende gedachte, dat de reactie op een gewone nee versus op een nee ik heb een vriend zo vaak zo veel verschilt

Er zijn idd assholes die dan de secondlove kaart trekken

2 likes

Ik heb al de hele tijd Destiny’s child slutshaming song in mijn hoofd.

Wie vond dit uberhaupt een goed idee.
En dan dragen de dames juist in deze clip meer kleding. :upside_down_face:

Ik vond mezelf even heel slim, ik moest kijken of iets van 1.70m lang in mijn auto zou passen, toen dacht ik: hey ik ben zelf om en nabij de 1.70 dus ik heb mezelf op de omgeklapte achterbank in de auto gedeponeerd als check. Het paste (Y)(Y)

76 likes

Ik ga helemaal stuk om de tiktoks van Sheena Melwani met haar Indian dad

2 likes

Het is zo fijn dat het niet meer zo warm is! Heerlijk alle ramen open. Ik zie de temperatuur in huis steeds verder dalen en och wat voel ik me gelukkig nu. Ik hou van de zon, maar ik hou nog meer van normaal kunnen functioneren zonder je dood te zweten

22 likes

Ik vind de DG cold brew lekker!

5 likes

Jaaa echt favoriet hier. En herkenbaar haha. Heel mijn familie aan moeders kant is zo.

2 likes

Ach wat verschrikkelijk. Sterkte voor jou en je vriendin :heart:

1 like

oeee ik ben benieuwd nu! Krijg vrijdag bij de jumbo bestelling ze binnen :smiley:

@Lemongrab jeetje wat ontzettend heftig :frowning: sterkte voor jullie en je vriendin <3

1 like

Like voor sterkte :heart:

1 like

Wat ontzettend treurig en verschrikkelijk. Veel sterkte :heart:

1 like

Wat ontzettend triest :pensive: Sterkte

1 like