Wat je even kwijt wil #46

Ik volg een aantal insta accounts over psychische dingen, nu had ik gereageerd op een story en waarschijnlijk willen ze me nu gaan interviewen :joy:

5 likes

Ah ik ben trots op mezelf. Vandaag weer werken bij de tweeling, waar ik de vorige x voor t blok gezet werd met een soort functioneringsgesprek waar ik me niet op kon voorbereiden en waar die vader vaak thuis blijft en zich dan ermee bemoeit. Ben nu streng geweest en heb gezegd dat ik het een goed idee vond als ze allebei weggingen en dan alleen terugkomen om een van de twee naar bed te brengen en dan weer vertrekken. Zo kan kind wennen aan andere mensen en word ik niet de hele dag op m’n vingers gekeken.

22 likes

Ik was vroeger ook zo en sinds ik geleerd heb om voor mezelf te kiezen is alles zoveel beter gegaan. Ga aub jezelf niet nog meer stress bezorgen en zeg tegen die persoon dat het gewoon echt niet kan omdat je zelf ook deadlines hebt.

1 like

Volgens de app sneeuwt het nu. Ik kijk naar buiten en zie alleen maar vieze natte motregen. Oplichters :triumph:

2 likes

Ik zit in een bepaalde groep op facebook en elke keer als ik daar op iemand reageer krijg ik een vriendschapsverzoek :face_with_raised_eyebrow: Is dat een onbeschreven regel in fb groepen ofzo? :joy:

Ik ben het eens met de strekking van je post, maar de situatie die jij beschrijft is code zwart en daar zijn we nu niet (in Nederland althans).
We hebben altijd al besproken met mensen wat ze willen qua calamiteitenbeleid en af en toe tegen mensen gezegd dat we ze op medische gronden niet zullen reanimeren. Een reanimatie en de daaropvolgende IC-opname en revalidatie is een vreselijk zwaar traject (als je de reanimatie al overleeft) en als je nu al uitgezaaide kanker hebt of een vreselijk slecht hart of dramatische longen of je bent om andere reden zo kwetsbaar dat je niet voor jezelf kan zorgen, dan zorgen wij er met die reanimatie alleen maar voor dat de rest van je leven totaal hulpbehoevend en met zeer veel ongemakken lijdend doorgebracht gaat worden, dat willen we niemand aandoen.
Dit is allemaal voor en na Corona precies hetzelfde gebleven.

38 likes

Heb een profielfoto nu met mn bff, krijg ik de vraag van iemand of dat mijn vader is. Een serieuze vraag, doe ff normaal hij is 30. :joy: en daarna oh sorry ja ik dacht door zijn baard.??

confusedblackmansurprised

4 likes

Ik realiseer mij net dat ik dit jaar 30 word

37 likes

Ik denk dat ik er ook een wil

1 like

Ik ook :sob:

1 like

Gadver, vanmorgen opgestaan met hoofdpijn. Nog 7 uur te gaan

Er is gezegd ‘we zouden u normaal wel reanimeren, maar deze opname niet, want het is te druk?’
Dat is kwalijk en dan zou ik een klacht indienen en een overplaatsing vragen naar een ziekenhuis waar ze wel tijd voor haar hebben. Wij zijn namelijk wel druk (code rood bij ons), maar we zijn niet zo druk dat we mensen zorg ontzeggen (dat is code zwart).

Wat zeker wel gebeurt (maar dat gebeurde altijd al) is dat we zeggen ‘u heeft al zoveel meegemaakt, de longen zijn heel slecht, als u nu gereanimeerd moet worden is de kans van slagen zeer laag en de kans dat u er weer bovenop komt zo klein, terwijl we u dan wel veel leed aandoen in het proces, dat wij dat medisch zinloos handelen vinden, dus dat gaan wij niet doen’ en dan benadruk ik altijd wel uitgebreid dat dat helemaal niet betekent dat we niks doen, we doen alles wat we kunnen, maar als het hart ermee ophoudt, dan is dat de grens van wat we kunnen.

29 likes

Nog even iets anders, ik droomde vannacht dat het de Vierdaagse was en ik met allemaal vrienden ladderzat op een plein stond te hossen en eenmaal thuis gingen we tosti’s maken en een slaapfeestje houden. Ik denk dat het door de vaccinatie komt, ik wist helemaal niet zo dat ik dat zo miste, maar ik kan echt niet wachten tot het weer zo ver is voor ons allemaal!

40 likes

Ik droomde vannacht dat ik in bossen van Zweden met een leuke man was. Dat we gezellig gingen picknicken en er verder geen zorgen waren. Hier met die sereniteit please :cry:

19 likes

Net was het natte sneeuw met fietsen!
Al was het beide wandelingen gewoon regen :roll_eyes:
Zo blijft er niks liggen he

Kan iemand me helpen met mijn sonos installatie? De app verbond net automatisch met de sonos van mijn broertje en ik heb geen idee hoe ik dat kan stoppen. Moet je voor de eerste installatie de internetkabel gebruiken of zo? Of de wifi aanzetten op het sonos ding?

Ik smeer mij een ongeluk maar mijn lippen blijven kapot en mijn gezicht schilfert na één dag niet smeren. Ben al aan de sheaboter en ook bio oil. Dit is echt niet mijn weer. :weary:

Egyptian magic cream is de sleutel tot succes

2 likes

Gelukt?

M’n vriend had een tijdje geleden op vakantieveilingen een euro geboden op een online cursus. Hij kreeg vandaag een mailtje van een incassobureau met een verzoek om te betalen waarin ook die cursus benoemd werd dus hij zei tegen me ‘woow ze kunnen dit tegenwoordig zo goed namaken, ze weten zelfs dat ik op zo’n cursus heb geboden’ hahaha. Dus hij ging uitzoeken of het daadwerkelijk nep was, bleek dat hij die bieding had gewonnen (dat wist ie niet omdat ie het al snel had weggeklikt) en echt 7 mails van vakantieveilingen niet had geopend omdat ie dacht dat het gewoon van die nieuwsbrief mails waren. Er stonden allemaal verzoeken in om te betalen en aanmaningen enzo en hij werd ZO BOOS hahaha, zat helemaal te schelden op vakantieveilingen en wilde een klacht indienen enzo. Ik moest echt huilen van het lachen, om een fucking eurootje voor zo’n kut cursus. Nu moet ie bijna 50 euro betalen en ik moet zo hard m’n best doen om niet steeds te lachen als ik dat boze hoofd zie.

123 likes