Wat je even kwijt wil #51

Je FB werk persona neemt je privé over :upside_down_face:

1 like

Lekker :sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face: hopen op een lekker zuidelijk zonnetje

3 likes

Ik heb weer zin in die kokosspekken met schaafsel erop maar ik heb ze niet in huis. Huilen! Ik ga ze maar snel weer bestellen :cry:

2 likes

Hahaha ja ik ben nu posts aan het inplannen, be prepared voor een nieuwe shitload aan emoticons. :microbe: :syringe: :four_leaf_clover: :pray: :dancer: :fu:

12 likes

Daar is dat 0900 nummer juist voor denk ik, dat café heeft alleen last van de rommel die ze achterlaten maar jij zit nu met de overlast dus ik zou gewoon bellen.

Of een emmer kokend water uit het raam gooien, dan gaan ze ook wel weg. :joy:

9 likes

Ja dat kan je zeker bellen, dan komt de wijkagent gewoon even kijken tijdens zijn ronde

2 likes

Wat een intens schattig konijntje :heart_eyes: Beetje gek dat me dit opvalt misschien maar wat is dat rozige achter hem (aan de linkerkant, waar het gaas even ophoudt bij de bolling van z’n ruggetje zegmaar)?

1 like

Ik weet niet goed waar ik dit anders kan plaatsen, daarom maar hier. Ik besef dat ik heel slecht kan inschatten wanneer ik medische hulp nodig heb. Ik denk snel dat ik me aanstel en ben geneigd niet te bellen als ik denk dat ze niks kunnen/als de klacht eenmalig of vaag is/ als het al minder begint te worden. Hebben meer mensen dit?

1 like

Het medische vragen topic denk ik?

Anyway, jij hebt en hoeft bepaalde kennis ook niet te hebben. Echt, als je je zorgen maakt en je hebt het even aangekeken, gewoon bellen. De assistenten zijn erop getraind de belangrijke dingen eruit te halen. Ze zijn gewend aan mensen die zich zorgen maken om dingen die achteraf die niets blijken te zijn, ze kunnen bijvoorbeeld vertellen wat alarmsymptomen zijn waarmee je opnieuw contact moet opnemen.

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik twijfel niet over kennis. Ik denk vaak dat ik me aanstel/ de klacht niet genoeg is om te bellen. Dus meer uit een voor mezelf zorgen en gebrek eraan. Ik heb geleerd vanuit m’n jeugd niet aan te stellen en door te gaan. Ik merk dat dat zo zit in gebakken dat ik geneigd ben geen medische hulp te vragen.

1 like

Oh zo. Ja, herkenbaar. Ik bleef pas ziek thuis als ik gebraakt had of koorts had (en dat moest dan rectaal gemeten zijn). Niet piepen. Merk dat ik die mentaliteit wel meegenomen heb en daar niet beter van geworden ben.

5 likes

Ik ben dus zo iemand die na braken nog komt werken. In het moment denk ik ah, zo erg is het niet. Komt niet eens op om een dokter te bellen. Achteraf denk ik dan soms mss had ik moeten bellen maar het is over, dus bel weer niet. Wanneer weten andere mensen dat het tijd is om hulp in de schakelen?

1 like

Ik ben ook zo ‘opgevoed’ maar sinds een paar jaar spreek ik met mijzelf af als ik op x dag nog last heb dan bel ik met de dokter. Meestal 3 dagen na het begin van de klachten. Al ligt het er aan wat het is natuurlijk.

4 likes

Heel erg herkenbaar. Ik Google me altijd suf ook symptomen en pas als ik op iets serieus uitkom, dat minimaal 6 maanden duurt en het erger wordt bel ik. Dus hug?

1 like

Is het al ochtend :tired_face:

4 likes

Ik weet niet waarom je zo tegen de avond en nacht op ziet, maar weet dat je niet alleen bent in deze gedachte.

Edit: niet toegevoegd. Vrij essentieel woord vergeten sorry sorry sorry

2 likes

Aahh haha ja ik moest drie keer kijken, was een beetje het blauwe jurk idee, zag er heel vaag uit zoals ik het zag :exploding_head:
Wat fijn dat hij bij jou opgevangen is, zo zielig, wie laat zo’n dotje nou achter :sob:

Ik begin het steeds meer als een serieuze optie te zien om voor langere tijd naar het buitenland te gaan. Als ik wel in Nederland makkelijk aan banen kom, maar nergens aan geschikte woonruimte, dan wordt deze mogelijkheid gewoon steeds aantrekkelijker. Geen logisch vervolg na het behalen van een extra bachelor, maar ik vind het ook niet logisch dat er een hogere vraag is naar docenten voor tekortvakken in de randstad, maar dat woonruimte zo schaars is dat je na een jaar nog niks hebt. Ik heb nooit stabiliteit gekend in mij leven des te meer behoefte ik daar nu aan heb.

14 likes

Misschien wat objectieve dingen afspreken waarbij je thuis blijft?

Dus bijv: bij braken, koorts en diarree blijf ik sowieso thuis. En dan ook met een thermometer je temperatuur opnemen als je twijfelt.

3 likes

Ik zie in de PostNL app dat ik een envelop krijg waarop mijn naam en adres handgeschreven staan. Ben ZO benieuwd haha. Als 30 jarige zit ik niet echt heel erg in de handgeschreven enveloppencategorie dus ik heb werkelijk waar geen idee van wie het komt en wat het is?!

11 likes