Wat je even kwijt wil #57

Wow mijn collega haar kinderen zijn geweigerd voor noodopvang komende week omdat ze thuiswerkt. Het werk zegt juist: wij zijn een essentieel beroep en wij moeten op je kunnen rekenen komende kerstweken. Ze geven haar zelfs een verklaring van essentieel beroep(geen idee wat dat is). De noodopvang zegt nog steeds: nee. Mijn collega zegt: ik kan onmogelijk 2 overleggen achteralkaar op 1 dag doen als die meiden beneden zijn, dan breken ze de tent af. Mijn werk zegt: we rekenen op je. Mijn leidinggevende bespreekt het nu met HR :exploding_head:

1 like

Haha iemand die ik ken heeft dit “uitgevonden”.

Vind het vrij prijzig.

2 likes

Jezus boeie laat die meid lekker klagen.

23 likes

Pfff ik begin me steeds beroerder te voelen en ik verveel me en ik wil graag 24/7 aandacht en zielig gevonden worden nu!!

5 likes

Het lijkt net een oude archiefkast met een slot erop geplakt. Da’s egt nie 400 eurie waard

2 likes

Ik vraag me oprecht af of de noodopvang mag weigeren als ze de verklaring heeft. Mijn werk is ook een essentieel beroep en wij werken ook (veelal) thuis en ik kan mij niet heugen dat ik ooit zoiets heb gehoord van mijn collega’s die de verklaring lieten zien.

Ik geloof wel dat het een voorwaarde moet zijn dat beide ouders en essentieel beroep hebben.

3 likes

Ja hier ook idd, beide ouders een essentieel beroep die niet thuis kunnen werken. (Brief basisschool en gemeente)
Mijn werk zegt vrolijk: je werkt op een school dĂșs heb je recht op opvang. Ja, dat blijkt dus niet zo eenvoudig te zijn

Ik zou gewoon aangeven dat je het liever niet hebt, het is je huis en je prive leven. Een baas heeft daar niks te zoeken. ondanks dat hij het wellicht goed bedoelt en iedereen persoonlijk te bedanken voor het jaar, ik zou het ook niet zo graag willen.
Precies de reden waarom ik altijd alles lekker op mijn bureau laat zetten.

Ik heb door het topic hier vanmiddag ook eindelijk aangemeld op Bumble. Ben benieuwd of het voor mij ook gaat werken. Nu in mijn nieuwe woonplek lijkt het me wel chill om ook hier vriendinnen te hebben.

1 like

Jezus wat kut zeg :woozy_face: onnodig ook in een pandemie

4 likes

Jeetje mensen echt hoor. Je weet niet eens of die baas naar binnenkomt en dan doe je zo moeilijk. Echt onnodige stress die je jezelf oplevert.
Gewoon aannemen, dankjewel zeggen en fijne feestdagen wensen. Klaar.

7 likes

Nieuw idee voor een topic, kerstpakketjes irritaties

6 likes

ik was in de appie en een moeder stond met haar kind bij de planten te kijken, liet dat kind van alles zien van ‘oh deze is leuk hù?’ zegt dat kind, ‘mama je hebt al genoeg planten hoor’

22 likes

Omg hier precies hetzelfde, ook vrijdag! Werken ze voor dezelfde baas? :joy:

Hij stopt hier, maar in een appgroep gaat ie gewoon vrolijk door😂

2 likes

No snitching!

Oh we zijn al bij de Heinekengate

3 likes

Sad

5 likes

I snitch because I am snitch

2 likes

Sus