Wat je even kwijt wil #57

Mijn vriend heeft een super fancy waterkoker cadeau gekregen van zijn baas. Hij wilde hem al een tijdje (mijn vriend is into koffie en gebruikt de waterkoker voor verschillende zetmethodes haha, dus het was een heel goed cadeau!) en ik kwam er dus net achter dat je snake (!) kan spelen op dat ding. Zo overbodig maar ook zo cool

59 likes

Wacht ff hoor
 als in “nokia snake?”

4 likes

Ik spreek vandaag om 14.30 uur pas voor het eerst een collega. Ik vind dat echt deprimerend. Ik ben niet gemaakt voor thuiswerken.

Gelukkig woensdag iets leuks doen met mijn vriend.

10 likes

Ja!

1 like

Waterkoker voor verschillende zetmethodes? Hoe werkt dit precies?:sweat_smile: is toch gewoon de goede hoeveelheid water koken of ben ik nou gek?

Ik denk temperatuur!
Waterkoker met snake is wel gaaf.

2 likes

Welke is dit? Ik wil dit even aanbevelen aan mijn koffienerdvriend

Ik ging gisteravond slapen met wat covid klachten. Blijkbaar heb ik in m’n slaap gezegd; het gaat niet zo goed, ik heb zoveel last. Waarop mijn vriend vroeg wat er was en ik heb geantwoord met ‘kerstboom’. Wtf?

16 likes

Oooh wat irritant. Zie er ook wel eens mensen mee wandelen of fietsen. Als wil jij dat ding de hele dag dragen.

Bemoei je lekker met je eigen lichaam!

3 likes

Hoe kunnen sommige mensen manager worden als ze niet eens met mensen kunnen omgaan/ aan small talk kunnen doen??

5 likes

Deze opmerking zegt meer over jouw visie op het zijn van een goede manager dan hun capaciteiten, denk ik. In mijn ogen hoeft een manager niet per se te kunnen wat jij nu aankaart. Vooral dat laatste niet. Gevoel voor omgang met mensen is denk ik altijd mooi meegenomen, maar ook niet noodzakelijk. Het hangt misschien ook maar net af van je vakgebied. Ik schat zo in dat in de zorg of het onderwijs omgang met mensen wel belangrijk is.

2 likes

Zo eentje heb ik er op mijn werk ook rondlopen idd. Ik snap dat een manager ook de kwaliteiten moet hebben van hard kunnen zijn en beslissingen nemen. Maar bij die van mij voel ik me elke keer, ook al is het een kort gesprekje over niks, gekleineerd en alsof ik van alles fout doe. Lijkt altijd een dubbele lading in te zitten.

4 likes

Nouja ik heb 1 manager die mijn collega heeft lopen uit te schelden en blijkbaar woede aanvallen heeft als het niet volgens haar loopt en een andere die mij altijd het idee geeft dat hij niet zin heeft in het gesprek. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn adviseur (ik ben extern) heeft er ook moeite mee. Maar ik ben misschien omdat ik uit de culturele sector kom ander soorten managers gewend hoor.

1 like

Ja precies, ik kan me voorstellen dat dat botst. Vervelend voor je! Hopelijk gaat het niet ten koste van je werkplezier daar.

2 likes

Nouja voordeel van thuiswerken, na onze bespreking heb je niets meer met ze te maken haha.

1 like

Nouja je moet als manager toch ook wel een beetje people skills hebben denk ik in de omgang met je personeel. Als er conflicten zijn tussen personeel die niet onderling opgelost kunnen worden bijvoorbeeld, of als een personeelslid privé iets meemaakt wat ook op het werk invloed heeft (een overlijden of ziekte ofzo). Dat is vaak al moeilijk genoeg dus dan is het wel prettig als de manager daar een beetje menselijk mee omgaat. Ook in een ander werkveld als de zorg of onderwijs.

23 likes

Ben dit dansje aan het oefenen en kan het nu tot de helft. (Inclusief de dode ogen.) (i.e. ‘thuiswerken’). Ik wil weten wat er in haar hoofd omging toen ze dit danste, waarom deed Hilary dit zichzelf aan?

9 likes

Altijd leuk als je je longen voelt. Net gefietst in de kou en ik voel me nu een oude kettingroker

1 like

Hahaha ik had zoiets met IKEA, helemaal geirriteerd dat ze ‘Hej’ stuurde. Maar dat is hallo in ‘t Zweeds :pleading_face:

12 likes

Ik heb de afgelopen 24 uur echt zoveel stomme klusjes gedaan: Boodschappen, bed verschoond, slaapkamer + badkamer, +tweede toilet + keuken. schoongemaakt, waterkoker ontkalkt, theepot schoongemaakt, fietszadel omhoog gezet, ruitenwisservloeistof bij gevuld en twee pakketjes retour gestuurd.

Heb ook nog een boormachine besteld om wat dingen op te hangen. Denk dat er iets met me aan de hand is
 :face_with_raised_eyebrow:

25 likes