Wat je even kwijt wil #57

5g is niet verbeterd en heb nu wel enorme spierpijn meer dan ik bij Janzen had.

2 likes

Maar als jij een 10-uren contract hebt moet jij die uren minimaal werken. Zo niet, moeten zij jou alsnog minimaal die 10 uren uitbetalen dus als ze je niet inplannen is dat hun verlies

Waar @RubyBlue het over heet heet Rechtsvermoeden. Uiteindelijk kan iedereen zich daarop beroepen, zowel medewerkers met 0 uren contract (en dan moeten ze dus uren geven als rechtsvermoeden klopt) en jij ook als je structureel meer werkt

8 likes

Ja dat doen ze dus niet. Mn loonstrookje van dit jaar januari was 5 uur. Ga morgen hopelijk mn contract inzien en anders maar de confrontatie met haar aan, want neem aan dat als ik om mn contract vraag wel vragen krijg.

2 likes

Je kan rechtsvermoeden zelfs met terugwerkende kracht claimen! Dus dit is het absoluut wel waard om uit te zoeken en voor te vechten. Zij kunnen jou wel niet willen inplannen of willen betalen, maar je hebt er gewoon recht op dus laat het je niet ontnemen

6 likes

Nee lekker op m’n spaarrekening. :blush:

1 like

Bedankt allemaal, dan ga ik t maar gewoon aan ook al ga ik als klein kind janken omdat ik dat altijd doe. Ik hoef echt geen gratis geld, wil best werken. Maar dit is echt persoonlijk genaai voor mn gevoel.

2 likes

het is de tijd van het jaar waarin de eenzaamheid niet meer te ontkennen en te vermijden valt

ik zorg echt slecht voor mezelf, al weken geen normale maaltijd gekookt

ik heb een intense crush op een collega, maar goed dat de vakantie aanbreekt, want hij is bezet en gelukkig (maar we zijn wel workbesties gelukkig!)

dat was wel weer ff wat ik kwijt wilde :upside_down_face:

20 likes

Ik heb scheefgroei gekeken (gesprek op npo1, serie gesprekken over die fucking ongelijkheid in Nederland op allerlei gebieden ) en mijn eeuwenlange frustratie is echt alleen maar meer getriggerd :triumph:
Vanavond ging het over onderwijs btw.

Maargoed: mensen die vinden dat iedereen evenveel kansen heeft in NL, ik hoop dat je deze serie gaat kijken en je je blik verruimt. Kijk iig deze eerste aflevering

19 likes

Woon je een beetje rondom Rotterdam? Anders vind ik het serieus geen probleem om een paar maaltijden te maken en die naar je te brengen. Ik herken zó erg het gevoel van niet kunnen of willen koken, dan is het soms fijn als iemand je nét dat beetje helpt. Stuur me maar een PB als ik je kan helpen oké?

70 likes

Wat ontzettend lief dit!

2 likes

Zucht, dacht dat ie misschien in het doucheputje vastzat dus heb het putje open gemaakt en die viel gewoon uit elkaar dus kan nu niet meer douchen. 🥲 En het armbandje lag gewoon onder m’n bed, douche gesloopt voor niks haha.

5 likes

Gefeliciteerd allemaal :cheer: de kortste dag is geweest!!

42 likes

Uch ik doe al weken alsof ik druk ben met opdrachten maar in werkelijkheid krijg ik niks uit mijn handen. En nu lig ik met een opgejaagd gevoel in bed

2 likes

Mijn moeder was vandaag (21 dec) jarig en mijn cadeau viel zo enorm in de smaak, ze was zo blij. Zo lieffff en ik kan echt dagen teren op zo’n moment, zo blij dat zij blij is. Ben zo gek met haar, echt als m’n beste vriendin :heart::smiling_face_with_three_hearts:

45 likes

Mijn vriend is dit jaar wéér precies op het verkeerde moment naar de UK gevlogen. Vorig jaar werd op de dag dat ie vloog aangekondigd dat de Alfa-variant er was en vloog het vliegverkeer maanden op slot, nu is er weer verplichte quarantaine vanuit de UK, ook als je gevaccineerd bent. We waren er al wel op voorbereid dat er een grote kans was dat dit zou gebeuren, maar toch stom dat we nu met oud en nieuw niet samen kunnen zijn. Hopelijk ben ik hem in elk geval niet weer drie maanden kwijt zoals vorig jaar.

5 likes

Echt een heel lief bericht en aanbod, werd er gisteren emotioneel van haha.
De herkenning doet mij al goed. Ik woon 150 kilometer verder, dus helaas kan ik er geen gebruik van maken, maar heel erg bedankt :heart:

10 likes

Ik herken het heel erg en zit zelf ook in zo’n niet koken flow…
Heb zondag wel een pan verse soep gemaakt en nu staat de vriezer vol soep. Dus gemuddeld 3/4 x per week eet ik soep metbrood. Voelt iig een beetje gezond

3 likes

Ik kijk Game of Thrones dus voor het eerst en 1 van mijn favoriete personages is niet meer :cry: Weet dat ik geen favorieten moet hebben, maar gebeurt toch.

En mijn salaris is zo’n 100 euro lager dan gehoopt waardoor ik niet kan sparen deze maand. :pensive:

1 like

Mijn haar knettert gewoon als ik het borstel haha, zo statisch. O en de lucht is zoooo mooi roze nu

2 likes

Ik had eerder nooit wallen en nu lijkt er geen concealer tegenop te kunnen :cry:

2 likes