Wat je even kwijt wil #57

oh shit nee! Ja, ik ben er erg enthousiast over. Voel me wel een beetje schuldig nu!

Ja ik vind Kneipp van het niveau Tony-reep met karamel-zeezout. Je komt er nooit van af en doet er maar een select gezelschap plezier mee.

4 likes

nee joh daar kun jij niks aan doen
op de site staat

Transpireren is belangrijk voor je lijf. Daarom zitten in Nuud geen zouten want die blokkeren je transpiratieklieren. Gewone deo’s die aluminiumzout of baking soda bevatten, veroorzaken vaak verstoorde transpiratieprocessen en leiden tot opgeslagen afvalstoffen in je lijf. Nuud gaat dat weer fiksen. Natuurlijk e n geurloos! Soms verhevigt daarbij de eerste dagen je transpiratie, qua vocht Ă©n geur. Dit effect van de ‘detox’ loopt af als je Nuud wat langer gebruikt. Bij onzekerheid: begin gewoon in het weekend dan kun je in je eigen, veilige domein ervaren hoe Nuud bij je werkt.

alleen jammer dat dat dus op kantoor is nu haha

1 like

Unilever is ook een MLM :pensive:

Vanaf nu Kruidvat huismerk gebruiken hahahaha

1 like

Dan wordt het tijd dat we deze bedrijven om zeep helpen

(sorry kon het niet laten)

7 likes

ik kan alleen dit vinden maar ziet er vrij shady uit

2 likes

Multilevel marketing. Het is een soort pyramide, maar legaal. Bij pyramide wordt je gelokt om geld in te leggen, maar er staat geen product/dienst tegenover. Mlm verkopen wel producten (vaak van beroerde kwaliteit maar nog steeds producten)

Alleen is de verkoop niet het meest winstgevende voor Mlm’ers. Dat zijn de verkopers. Als jij bijvoorbeeld voor lularoe wilt verkopen, moet je hun producten kopen, een website via hun regelen en cursussen van hun kopen. Ondertussen verkoop jij niet genoeg om dit rond te draaien, maar als jij een vriendin overhaalt om ook te verkopen en via jou al die shitzooi koopt, dan wordt het misschien wat. En zo vormt het langzaam een pyramide met wat slingers eromheen

2 likes

Heb je zin en tijd om te vertellen waarom? 38 minuten is best een lange uitleg.

1 like

Maas in de wet hé. En bodyshop heeft in onder meer Engeland een mlm programma, maar in Nederland niet. Dus ik weet niet wat dat zegt

En Unilever heeft zoveel bedrijven in hun portefeuille, dat het mij niet verbaasd dat ze wat mlm’s hebben. Zolang ze winstgevend zijn

Nu we toch bezig zijn, zullen we ook Nestlé en Chiquita bananen boycotten?

Ik kijk nu ook dankzij jouw tip!

1 like

Men love men.

7 likes

als ik soms wakker lig 's nachts lig ik te denken aan hoe erg kut nestlé is

voor als je je verveelt op je werk zoals ik

** Had fake nurses and bribed doctors to advertise their infant formulas in developing countries even though they proved to be unhealthy. They’re responsible for millions of infants dying.*
** Had a cartel in Canada.*
** Was a part of the Chinese milk scandal of 2008.*
** Bought milk from Grace Mugabe, who acquired her farm when Robert Mugabe nationalized it.*
** Killed their workers in Columbia.*
** Used army to kill union workers in Philippines.*
** Has used child labor, slaves and unfree labor, paid less than minimum wages, and been involved in human trafficking.*

:cry:

6 likes

Wat ik mij van kan herinneren (is nogal een tijd geleden dat ik het heb gezien)

• bedenker van bodyshop heeft het concept gejat inclusief naam
  • greenwashing
  • gekocht door L’OrĂ©al en die doet aan dierproeven
  • en een mlm. Mlm = kut

Maar ik zal wel wat vergeten zijn. Maar je kunt ook de Wikipedia pagina lezen van the bodyshop, vrijwel dezelfde informatie

3 likes

Hoe gaaf!

Thanks trouwens voor de 1+1 tip bij de Jumbo op het kersassortiment @Fenayi :frowning: Helaas alleen geen kaneelsterren meer hier, maar wel 2 pakken sneeuwmannen meegenomen.

2 likes

Ik ben gewoon klaar met werken?! Ik moet nog wel wat mail doen, maar ik kan al 1,5 uur eerder dan normaal alle pakketten weg brengen. En dan ga ik daarna een flink stuk wandelen, wat lekkers halen en dan op mijn gemakje de mail doen :partying_face:

9 likes

Ja het was een heel verhaal haha, en het gaat eigenlijk al vanaf het begin aan mis. Op de website van TBS staat een heel verhaal over hoe het bedrijf opgericht is uit een soort idealistisch idee wat supervernieuwend was voor die tijd, maar daar klopt precies niks van. Het volledige concept is gewoon gejat van een klein Amerikaans bedrijf dat ook the Body Shop heette. Productnamen, de branding, verpakkingen, hele productcatalogussen zijn ongeveer 1 op 1 overgenomen door de oprichtster, die uiteindelijk dat Amerikaanse bedrijf heeft betaald om hun naam te veranderen.

Verder veel green/woke washing, de oprichtster vond dierproefvrije producten eigenlijk maar stom hippiegedoe, en qua ingrediënten zijn de producten allemaal niet zo ~natural~ als ze het doen lijken. Ik keek net voor de gein even en hun tea tree olie heeft 10 verschillende ingredienten, met tea tree olie ergens halverwege lol. Quality control was ook niet zo best blijkbaar, producten waar 400 keer meer bacteriën inzaten dan mocht van de FDA, dat soort dingen. Dat laatste is wel van de nodige jaren geleden, ik weet niet zeker hoe dat nu zit.

En dan is er dus ook nog een MLM-tak, The Body Shop At Home, waar de verkopers blijkbaar worden aangemoedigd om te liegen over hun inkomsten om zo nieuwe mensen binnen te halen :thumbsup: Zoals @Schaakmat al zei niet illegaal, maar wel gewoon twijfelachtig haha.

Ben vast nog wat dingetjes vergeten maar dat was het wel in grote lijnen denk ik!

4 likes

Even over Chiquita en als je nog meer schandalen van hun wilt weten, moet je hun voormalige naam United fruit company opzoeken. Dankzij dit bedrijf hebben we de term bananenrepubliek

7 likes

Ik heb nooit echt iets gehad met The Body Shop dus heb makkelijk praten, maar ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat ze werden overgenomen door L’Oreal. đŸ„ž

1 like

Ohja dat was ik nog vergeten haha. Ik had er ook nooit perse iets mee maar liep er heel soms nog wel eens binnen voor een cadeautje ofzo maar dat laat ik nu maar :’)

1 like

Kortom: denk groot en begin klein. Koop een stuk grond, bouw een klein huisje en verbouw alles zelf. Ook je aansluiten bij de Amish is geen optie want die doen aan broodfok wat betreft honden.
Maar kom wel in de bewoonde wereld om het half jaar voor een coronavaccinatie :slight_smile:

Ik stuur mijn oma tegenwoordig ieder jaar een kerstkaart met tig foto’s en weetjes van mijn katten en dat vindt ze zo leuk, dat ze ze die kaarten nu bewaart als een soort Pokemon trading cards.

13 likes