Wat je even kwijt wil #57

Weten jullie nog die kerstman in de hal van onze flat die JINGLE BELLs skreeuwt als je langsloopt en je het bijna aan je hart krijgt? Iemand heeft een mondkapje op zn mond gedaan en hij houdt gelijk zn schret :joy: Die verdient echt een Oscar

35 likes

Ik kan me ook dat witte papieren tafelkleed zo goed herinneren

2 likes

Haha dit klinkt alsof je het volop geprobeerd hebt :joy: ik zie nu echt een kleuter voor me die driftig probeert dat papier in de fik te steken maar dat dat niet lukt

3 likes

Wat ik wel kut vond waren de koude pannenkoeken momenten, die kwamen zo’n 2/3 keer per jaar voor. Na een vossenjacht of een of ander random uitje naar de kinderboerderij. Ik had zo’n teringhekel aan die kleffe taaie koude pannenkoeken.

24 likes

En de hard gekookte grijsblauwe eieren :cry:

2 likes

Bij mij op de basisschool was het een kerstlunch, dan mis je wel een beetje de magie van ‘s avonds naar school gaan. Maar ik ben wel een paar keer naar een kerst mis met school geweest

2 likes

Ja iemand op EGF had dat inderdaad gezegd, volgens mij over de Roemeense cultuur! In die post vertelde ze dat ze tegen een Roemeens meisje had gezegd dat ze mooie oorbellen had en dat meisje bijna moest huilen omdat die oorbellen van haar oma waren geweest, erg dramatisch. :broken_heart:

Ik ken overigens best veel Roemeense meiden, maar die hebben me nog nooit iets cadeau gedaan alleen omdat ik het mooi vond. :pensive:

4 likes

Ahh ja, dat herinner ik me nog. Je mooiste kerstkleren aan en dan kwam je op school en dan was het lokaal nog wat donker want de lampen waren uit maar de kaarsen en de kerstboom waren aan en ohh… dat was echt gezellig :smiley:

18 likes

Ja het is nog steeds zo, althans voor corona… :slightly_frowning_face::joy: zo gezellig altijd, lekker kletsen en eten en muziek en gewoon echt leuks en groepsgevoel.

3 likes

Oooh dat is zo’n mooi beeld!

1 like

Ik hoopte altijd zo erg dat we na een vossenjacht of herfstwandeling een broodje knakworst zouden krijgen maar vaak was het een broodje kleffe kaas of ham😔

1 like

Oeps ik ben bijna vergeten een vriendin te feliciteren vandaag

Ik ben al bijna een week ziek, merk geen vooruitgang en verveel me de tering :sob: heb zelfs stiekem 2u gewerkt vanaf de bank.

Echt irritant want in de lente/zomer lijkt het echt veel te lang te duren en lig je na een half uur nog te koken maar in de winter, als je juist ff een uurtje wil opwarmen, koelt het badwater zo snel af, moet je telkens bijtappen.

Ik heb een Cineville abonnement en in mijn vorige woonplaats ging ik heel vaak samen met mijn moeder naar de film. Na de film gingen we de film altijd evalueren en alles nabespreken. Nu ik verhuisd ben kunnen we helaas niet vaak meer samen gaan, dus ga ik nu vaak in mijn eentje. Ik was vanmiddag dus met mezelf naar de film en ik zat ‘naast’ (met twee stoelen ertussen i.v.m. 1,5 meter) iemand die ook in zijn eentje was en hij vroeg na afloop wat ik van de film vond en toen heb ik met hem de nabespreking gedaan, was zo leuk :smiley: Echt wel 15 minuten gepraat en toen ‘doeiiiii wellicht tot de volgende film!’.

102 likes

Ik heb vandaag per ongeluk 2 koffie op en ik kan echt slecht tegen cafeïne, 1 is mijn max. Nu heb ik een raar gevoel in mijn buik en wil ik vechten. 🥲

3 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hahahaha lijkt me wel echt lekker, vechten is één van de dingen die ik het meest mis uit mijn kindertijd. Dat mijn zusje en ik elkaar lekker gingen slaan als we boos waren, al die agressiviteit er gelijk uit. 🥲♥️

@PaigeMichalchuk ik kan niet stoppen met kijken naar die compilatie dansjes van Hilary Duff, het is zo erg!!! Wel echt een jam With Love hoor!!!

2 likes

Hahah doet me denken aan dat ik de eerste keer bij mijn inmiddels ex-schoonmoeder ging eten. Surinaamse vrouw dus ik dacht oh lekker wat gaat ze koken. Had ze (heel lief natuurlijk want ze wilde rekening houden met mij omdat ze me nog niet kende) spaghetti gemaakt ahah tegenvaller, ik dacht lekker nasi, bami, roti zoiets.

Heeft ze later trouwens ruimschoots goedgemaakt hoor. Haar zoon mis ik totaal niet maar haar wel haha ze was altijd zo lief en ging ook wel in mn eentje bij haar chillen enzo haha.

12 likes

Ja inderdaaaaad zeg, zo kut dit. Ik heb ook geen vrije dagen meer🥲

2 likes