Ach, na donderdag weet heel de buurt wie jullie zijn
Echt super leuk, wel een foto delen hoor
Haha, in het kersttopic als het zo ver is!
Je kan ook goed hoepelen op Hybrid Theory van Linkin Park.
Hoelen in de winter is echt goed om mijn shitgevoelens tegen te gaan.
Ahh vind het zo zielig voor kinderen. De laatste week voor de kerstvakantie was altijd zo fijn en knus. Ineens een paar dagen ervoor een plotselinge sluiting! Ik kan me die weken nog herinneren als hele gezellige weken, met lichtjes en sfeervolle momenten. Volgens mij ook altijd met een kerstdiner ofzo en dan savonds rondrennen op je eigen school. Dat voelde altijd zo bijzonder. Echt een core memory van mij haha. Is iedereens herinnering ook zo?
Oh en ik vind het een beetje gek om te lezen dat je tussen de reacties bij deze maatregelen ook reacties leest van leerkrachten die wel blij zijn want echt behoefte aan vakantie. Beetje ongepast? Want dat is het idee erachter toch helemaal niet. alle mensen in andere sectoren zijn ook zwaar overwerkt en hebben geen schoolvakantie toch. En kinderen dan die nu thuiszitten. Snap dat je zulke dingen kunt denken, maar online gooien? vind het een beetje gek ofzo om dat zo te lezen in deze hele trieste situatie.
Er gaat bovenop alles veel gevraagd worden van iedereen.
Ja, een maand geleden ondertussen. Het stelt de grootste pijn wel uit inderdaad. Maar goed, het kan nu even niet anders.
Ik vind t ook sneu voor de kinderen en het vraagt ook veel van ons als leerkrachten, weer een planning aanpassen, toetsen naar voren halen omdat je die niet over de vakantie wil tillen, knutselwerkjes afmaken, leeswerk meegeven, nog even vlug een kerstviering ertussen proppen en noodopvang draaien (en misschien zelfs thuisonderwijs verzorgen, dat is nog niet duidelijk). Hopelijk na 3 uur tijd om bij te werken en daardoor in die 2 weken vakantie niets meer te hoeven doen, omdat dat in die week ervoor zou kunnen.
Maar 3 weken vakantie hebben wij niet(op onze school iig).
Hoop nog 3 fijne dagen en dan 10 januari weer te beginnen en verder te gaan waar we vrijdag gebleven zijn
Ja ik herinner het me precies zo. Vond dat echt de allerleukste tijd om naar school te gaan, dan kwam je s’ochtends t lokaal in en had de juf de kerstboom al aanstaan en de adventskaarsjes en buiten was t nog een beetje donker. Zo gezellig.
Ik weet nog wel dat ik een keer in groep 6 ofzo die week strontziek was en ik die hele laatste week niet naar school kon, en ik kon ook niet het schaap spelen tijdens het jaarlijkse kerstverhaal in de kerk toen
IK smeekte m’n ouders of ik toch mocht gaan maar lag elk half uur kotsend boven n teiltje.
Vond dat echt erg toen!!!
Nadat iemand hier de tip had gegeven dat degrassi op YouTube staat ben ik dat aan het kijken. Al bijna bij seizoen 5
Je ziet jezelf daar gewoon weer zitten, zo nostalgisch dit. Hoe er zomaar 20/30 jaar voorbij gaan!!!
Is het nog steeds zo op basisscholen, vraag ik me af?
Ja ook die zelfgeknutselde placemats met die bonte kleuren glitters en je eigen geknutselde waxinelichtjeshouder
Met van dat gekleurde/doorzichtige papier wat op een of andere manier nooit in de fik vloog.
Weten jullie nog die kerstman in de hal van onze flat die JINGLE BELLs skreeuwt als je langsloopt en je het bijna aan je hart krijgt? Iemand heeft een mondkapje op zn mond gedaan en hij houdt gelijk zn schret Die verdient echt een Oscar
Ik kan me ook dat witte papieren tafelkleed zo goed herinneren
Haha dit klinkt alsof je het volop geprobeerd hebt ik zie nu echt een kleuter voor me die driftig probeert dat papier in de fik te steken maar dat dat niet lukt
Wat ik wel kut vond waren de koude pannenkoeken momenten, die kwamen zo’n 2/3 keer per jaar voor. Na een vossenjacht of een of ander random uitje naar de kinderboerderij. Ik had zo’n teringhekel aan die kleffe taaie koude pannenkoeken.
En de hard gekookte grijsblauwe eieren
Bij mij op de basisschool was het een kerstlunch, dan mis je wel een beetje de magie van ‘s avonds naar school gaan. Maar ik ben wel een paar keer naar een kerst mis met school geweest