Wat je even kwijt wil #57

Mijn werkdag is officieel tot half 5 als ik om 8 begin. Dan zijn om 3 uur mijn kinderen weg, stel ik heb een vergadering/bijeenkomst/oudergesprek/overleg met collega’s van 3 tot 4, heb ik nog een half uur om nakijkwerk te doen, mijn lessen voor de dag erna voor te bereiden & mijn lokaal op te ruimen.
Laat staan als ik rapporten moet schrijven of oudergesprekken voorbereid. Dat lukt gewoon niet in dat aantal uur.
(Dat compenseert die vakanties overigens).

Die voorbereiding van je lessen kost veel tijd (+nog alle behoeftes van kinderen in de gaten houden en daar op in spelen.) En is ook nodig, ik geef op een random dag de volgende lessen:

• rekenen
  • lezen
  • schrijven
  • speelwerktijd
  • tekenen/crea Of muziek
  • Gym of sociaal-emotionele les (anti pest lessen o.a.) of verkeer

Gemiddeld 6 lessen per dag dus om voor te bereiden en na te kijken en te anticiperen op wat er die dag is gebeurd en wat de dag erna dus anders/extra moet.

Nou heb ik wel het probleem dat ik er soms in doorsla, maar wil je het gewoon oké doen heb je echt tijd nodig.

Dus dit als voorbeeld :hugs:

Side note: dit is geen klaagzang, absoluut niet. Ik hou van mn werk en mijn kinderen en haal er energie uit!

Oh en edit: ik ben het ermee eens dat hier dingen in moeten veranderen, vandaar dat staken vpor o.a. werkdruk. Dat heeft als resultaat dat wij nu onderwijsassistenten hebben die met groepjes werken (en je als leerkracht dit niet hoeft voor te bereiden) en een gymdocent, wat mij 1x per week 3 kwartier “vrij” geeft om onder schooltijd dingen te doen.

Oh en edit 2: bijvoorbeeld die rapporten. Ik heb 34 kinderen, stel ik ben per kind 20 minuten bezig voor 1 rapport (wat best vlug zou zijn, maar stel), dan ben ik alsnog 11 uur bezig ( :scream: ). Dat redt ik nooit binnen mijn werkuren, dus dat moet wel thuis/in het weekend/'s avonds…

11 likes

Oh haha, sorry! Wilde t alleen ff uitleggen, niet aanvallend bedoeld (sorry als dat zo overkwam) :kissing_heart:

Ja dat in eigen tijd is wel bizar als je daar over nadenkt, wij (leerkrachten) weten niet beter en doen dat gewoon, we weten dat van te voren dat het “moet” :woman_shrugging:

En ja dat uitbetalen ben ik met je eens. Ze zeggen dat je dit terug krijgt in je 52 vakantiedagen

Zijn er meer mensen hier die oudjaarsavond alleen doorbrengen?

5 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Het gaat mentaal niet zo lekker met me en dat wordt momenteel best wel versterkt door hoeveel ik thuiszit (heb een soort van verplichte kerstvakantie). Ik had echt een slechte dag vandaag en toen stelde mijn vriend voor dat ik meeging naar zijn werk dus dat heb ik gedaan? De eerste helft van zijn dienst was langs een aantal adressen in het land rijden om pakketten op te halen dus ik heb lekker naast 'm gezeten in de bus en daarna heeft hij me weer thuis afgezet. Voel me oprecht beter nu ook, soort van neem-je-kinderen-mee-naar-je-werk-dag maar dan met je sippe vriendin hahaha

124 likes

Yes mijn stage zit er op :smiling_face_with_three_hearts:

66 likes

Hahaha wat lief en fijn

2 likes

Ik weet niet wat iedereen vandaag op Instagram heeft, maar het gaat alleen maar over goede voornemens, kerstkilo’s, productiviteit, financiële onafhankelijkheid. Om knettergek van te worden.

En ondertussen lig ik in m’n bed te hopen dat ik een goed staatslot heb voor de oudejaarstrekking en dat ik in 2022 rijk word zonder er iets voor te doen.

26 likes

Echt illegaal hoe donker het nu (al???) is

19 likes

Ja, maar heb een hotel geboekt.

1 like

Ik ben echt koningin uitstellen. Vrijdag blijven 2 vrienden bij ons slapen en m’n huis is echt een rommeltje. Ben nu maar langzaam begonnen met opruimen en mijn brein dacht ineens dat het een goed idee was om de vaatwasser ook schoon te maken met een speciaal programma dus nu moet ik of de vaat op de hand afwassen of daarmee wachten tot het laatst.

5 likes

Echt hè! Ga daar echt nooit aan wennen. Wilde vandaag gaan opruimen maar ben dat natuurlijk weer aan het uitstellen. Heb nu alleen wel zoiets van oké ik moet nu echt beginnen anders is het te laat :sob: heb er nog geen zin in maar vind het irritant om te doen als het buiten donker is, heb liever daglicht.

2 likes

Jep, zoals ieder jaar maar dit jaar voelt het even extra dubbel om alleen te zijn.

Voordat ik naar mijn vriend ging had ik vier borduurringen klaar gemaakt inclusief kleuren om af en toe even wat chills tussendoor te doen. Conclusie is dat ik daar helemaal niet aan toe ben gekomen. Eerste kerstdag door het Kroondomein gelopen voor twee uur lang, daarna gechillt en taart gebakken. Tweede kerstdag langs mijn ouders geweest en dat was ook zo ontzettend fijn. Ik merk echt dat er een hoop banden nu beter begint te worden nu ik van mijn ex af ben. Dacht dat een kerst zonder ruzie in de fam niet mogelijk was, maar dat is het dus wel. Maandag en gisteren hebben we ook nog lekker veel gelopen en een auto tocht gedaan door Twente. En nu, is het weer even over met de pret en ben ik weer een paar dagen alleen. (Al vermaak ik mij prima in mijn eentje. ik zie alleen een beetje op tegen oud en nieuw)

5 likes

Herkenbaar. Ik stel het stofzuigen steeds uit tot het eind van de middag (hoewel, het is inderdaad pas 14.20 uur). Maar dan is het ineens donker en zie ik niet meer wat ik doe.

2 likes

Ja en ik vind het heerlijk! Heb allemaal lekkere dingen in huis gehaald voor een borrelplank en een fles champagne helemaal voor mezelf.

5 likes

Jaaa ik mag komende week mijn booster halen via het werk van familie :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik krijg vanmiddag bezoek en loop al de hele dag te dralen en te niksen, krijg dan gewoon niks gedaan de rest van de dag. Zo vervelend

2 likes

Heb voor t eerst zin in oud en nieuw. Heb een fles likeur 43 gekocht. Ik ga split cocktails drinken terwijl mn vriend snacks in de frituur gooit en we gaan een serie kijken en thats it. Ik hoop dat er niet al te veel vuurwerk is zodat de kat ook een chille avond heeft.

47 likes

Ik heb vanmiddag een opname met Dirk De Wachter herbekeken en ik voelde zoveel herkenning in de dingen die hij aanhaalde. Echt een goede ontwikkeling vind ik in coronatijden dat betaalde lezingen tegenwoordig ook (later) online te bekijken zijn.

2 likes

Iemand in de straat heeft, denk ik per ongeluk, mijn grijze bak gepakt en ik heb zo geen zin om die te gaan zoeken. Geef gewoon mijn bak terug.

1 like