Gvd, vriend ging hond even uitlaten tussen de buien, app ik hem: joe kom maar terug want gaat zo weer los volgens buienalarm-app. Geen reactie. Bellen, geen gehoor. Zie ik z’n telefoon gewoon op de bank liggen.
Paar minuten later dikke vette onweer, ik vet bang aangezien we in een bosgebied wonen. Na even denken maar in auto gestapt en rond gaan rijden langs onze bekende uitlaatroutes, niks te zien. Terug naar huis en toen maar stukje bos achter ons huis in gelopen, onweer leek inmiddels voorbij, zag echt al helemaal voor me dat ik alleen de hond tegen zou komen en m’n vriend ergens zou liggen.
Wist echt niet wat ik moest doen?! Hoorde een sirene en mega hard blaffende honden, echt een filmscenario. Ik liep half boos en half jankend dramatisch door het bos en toen belde die dat ze thuis waren, godzijdank. Hadden bij mensen thuis mogen schuilen in de schuur en had me voorbij zien rijden, haha gvd. Wist m’n nummer niet uit z’n hoofd (thanks, na 14 jaar), had nog gevraagd of die mensen Facebook hadden, hadden ze niet. Zit hier nu met stresslevel 100 op de bank, was echt kut.
Tldr; vriend was met hond in onweer buiten en onbereikbaar en heb ze jankend gezocht en niet gevonden, maar ze zijn weer thuis.