Wat je even kwijt wil #60

Ik kan sinds vandaag eindelijk mijn tuin gebruiken en heb net in de zon ontbeten. Man wat een levensgeluk. Ga zo van de tuin genieten en hem van de week helemaal vol zetten met mooie planten :smiling_face_with_three_hearts:

39 likes

Een kapper hanteert toch juist zijn eigen tarieven? Gisteren keek ik naar prijzen van kappers in Rotterdam en het verschil tussen de goedkoopste en duurste kapper is best wel groot. Ik zag knipbeurten zo goedkoop als 17,50 en zo duur als 65,50. Bij vrouwen wordt er vaak een onderscheid gemaakt tussen kort en (half)lang haar en voor een krullenkapper betaal je meestal ook meer. Als een kapper zijn knipbeurten voor mannen duurder wil maken kan dat dus gewoon lijkt me, alleen is het niet per definitie logisch omdat het zou kunnen zijn dat er minder tijd, product en techniek bij komt kijken.

1 like

Ja, dat mag (zelf prijzen bepalen). Net als andere prijzen voor kort, lang en half lang. Alleen is het natuurlijk niet zo dat je kan zeggen: een vrouw knippen is per definitie duurder dan een man. En dat is wel vaak het geval nu.

Zie ook dit: DPG Media Privacy Gate

1 like

En soms gebruiken ze ook nog de variabele dik/dun haar. Dan moet je je met lang, dik haar als vrouw wel een goedgevulde portemonnee meenemen.

3 likes

Mijn ochtend verliep enorm voorspoedig en in voelde me echt weer eens goed




kom ik er net achter dat ik eigenlijk middenin een college zou moeten zitten

19 likes

Wat vind je daar precies goed aan?

2 likes

Ik heb binnenkort een concert en ik vraag me echt af wat ik vroeger altijd aan deed waardoor ik stylish voor de dag kwam want mijn kledingkast is echt het tegenovergestelde van feestelijk.

3 likes

Vind kappersprijzen sowieso vreemd. Ik heb lang en dik haar en betaal dus meer. Maar dat betekent ook dat ik meer betaal voor enkel de puntjes dan iemand met halflang dun haar die naar heel kort wil. Vind ik ook altijd bijzonder. Maar goed, ik heb er verder nul verstand van, dus wellicht is daar een hele logische reden voor

3 likes

ik heb mijn nagels gelakt want zaterdag een bruiloft maar nu weet ik weer waarom ik dat nooit doe want ik heb honger, wil mijn vest uitdoen Ă©n ik moet plassen maar kan helemaal niks

4 likes

Bedoelt ze niet 1 tarief voor m/v/nb? Dus dat iedereen hetzelfde tarief heeft?

2 likes

Dankzij Koningsnacht/dag zit in mijn hoofd al de hele ochtend ik ga zwemmeenn in bacardi lemoonnn

4 likes

“Volgens Cosmo wil 98 procent van de vrouwen bij de kapper een luxe ervaring met behandelingen als föhnen en polijsten. De man wil, aldus de firma, meestal geen gedoe met borstels, föhns, gel, lak of maskertjes. Al kan hij het krijgen zoals hij wil en extra betalen.”

  • Ik wil de alles-erop-en-eraan-ervaring
  • Behandel mij alsjeblieft als man

0 stemmers

1 like

Knip mn haar stel niet te veel vragen en blijf weg met je föhn.

17 likes

Met een hete föhn je hoofdhuid verbranden.

4 likes

Goedkope kapper:
‘Waarom heb je een undercut, dat is niet vrouwelijk?’
‘Ben je - insert afkomst- want je hebt erg dik haar?’
‘Wil je het geföhnd hebben/massage? (100x)’ - Nope
‘Heb je interesse in een van onze producten? (100x) - Nope
’ Je mag niet je eigen uitgroei verven - insert bulshit reden - .’

:rofl:

Dure/duurdere kapper
‘Leuk dat je wat anders wilt’
’ Zal ik 
 komt met leuke suggestie -.’
‘Tot over een paar maanden’

@Baron een goede vriend van mij heeft lang haar en hij betaalt altijd minder voor de puntjes als ik hetzelfde liet doen :’)

10 likes

Ik zit declutter filmpjes te kijken op m’n iPad op schoot om gemotiveerd en geïnspireerd te raken om hier ook alles uit te zoeken voor m’n verhuizing. Maar
ik zit niet te kijken, ik zit op m’n tel te forummen en appen met vriendinnen :thumbsdown: en ik denk dat m’n concentratie boog ook is verpest door TikTok

7 likes

Mijn laptop lijkt het te gaan begeven (begrijpelijk na 7 jaar intensief gebruik) maar een slechtere timing is er niet :frowning:
Ik ben weer gaan studeren en alles gebeurt via die laptop. Ik heb echt 0 geld voor een nieuwe ook

2 likes

Ik heb zo’n korte concentratieboog dat ik net bij het telefoonkeuzemenu voor mn verzekering was afgeleid en geen aandacht had besteed aan mijn keuzenummer. En toen belde ik opnieuw om het menu weer te horen. :smiling_face_with_tear:

8 likes

Ik ben Homo Deus (komt uit 2015) aan het lezen en Yuval Noah Harari zegt daarin dat de kans op een pandemie heel klein is tegenwoordig en dat oorlogen (in het westen) ook echt niet snel voor zullen komen.

That didn’t age well.

40 likes

Ik wil gewoon een wet dat als de kapper vraagt wat voor werk je doet en je antwoordt en dan per ongeluk zegt ‘en jij?’ dat iedereen dan moet doen alsof dat niet gebeurd is

16 likes