Wat je even kwijt wil #64

Dat vind ik toch zo’n gekke regel. Alsof je met een gemiddeld virus waar je ziek van bent naar de huisarts gaat. Hebben jullie geen huisartsentekort ofzo? Die hebben toch helemaal geen tijd voor al die afspraken?

Gelukkig gaf de controle arts je wel gelijk.

11 likes

Waarschijnlijk is dat dan een interne afspraak binnen jouw instelling/ dienst.
Ik werk op een sociaal secretariaat en wij adviseren klanten enkel een controle arts wanneer ze zich vragen stellen bij de ziekte. Dus dit is niet echt iets algemeen.
Ik kan me wel voorstellen dat een grotere organisatie een bepaalde automatische controle uitvoert door een vaste controle arts dan.
Want een controle arts kost ook geld aan de werkgever dus die kiezen daar in het algemeen niet zo snel voor.

3 likes

Dit ben ik vandaag haha

1 like

Heel random maar welke stemmen vind je beter de originele cast of de Nederlandse?

6 likes

Eerlijk gezegd de Nederlandse omdat ik daar mee ben opgegroeid! :joy: Ik vind de Nederlandse SpongeBob ook zo droog grappig klinken haha

9 likes

Ja vind ik ook! Ze zijn net een tikje hysterischer.

2 likes

Het is half 7 en gewoon nog licht! Naar mijn idee was het vorige week al om 5 uur donker.
Zo fijn dat de lente er aan komt :star_struck:

8 likes

Vanaf zondag nog een uurtje langer! (Wel uurtje minder slapen, maar eindelijk weer zomertijd!)

5 likes

Dus ik ben twee weken in de war met de tijd vanaf volgende week

5 likes

Ik werk voor de overheid, dus wel een grote instantie inderdaad (en dus geen private sector):sweat_smile:. Ik heb het reglement nagelezen m.b.t. controleartsen en daar haalde ik die 30% vandaan. Ik las inderdaad ook dat een leidinggevende dat kan verzoeken, maar daar zie ik mijn leidinggevende niet voor aan.

@Whoopdidoo wat ik ervan begrijp (van mijn huisartsen dan) is het wel een grote ergernis van hen. Zeker nu er veel virussen heersen zitten de spreekuren al heel snel vol met mensen die alleen maar langs moeten komen voor dat ziekteattest. Ik moet zelf al een tijdje naar de huisarts voor een doorverwijzing en ik stel dat ook voor een klein deel uit omdat ik er moeilijk tussen kom met afspraken (maar vooral omdat ik waarschijnlijk geopereerd moet worden hoor haha, dat is 75% van de reden dat ik het uitstel).

3 likes

Ik heb denk ik een jetlag

2 likes

Pfff al dat gedoe over de week van de lentekriebels…
Denken mensen nou echt serieus dat ik mijn kleuters ga vertellen over transgender-operaties, anale seks en zelfbevrediging?

Ik heb het vandaag gewoon lekker gehad over iemand lief vinden en dat je dan wat aardigs/liefs tegen iemand kan zeggen. Beetje positiviteit de wereld in!

46 likes

Ik denk dat de volwassenen die t bovenste zeggen dit stukje nooit gehad hebben op school.

10 likes

Nee, maar je legt safewords toch wel uit?

3 likes

Ik zit net op facebook reacties te lezen (heel dom I know) en sommige mensen reageren alsof er kleuter gangbangs in de poppenhoek worden georganiseerd. Of dat dit bedacht is voor pedofielen. En nog erger mensen die oproepen om scholen aan te vallen.

Echt bizar hoe sommige mensen zo compleet in complot theorieën vallen. Als je je zorgen om iets maakt neem ik aan dat een ouder een gesprek met de school kan aanvragen ipv met Gerda op Facebook in gesprek te gaan.

11 likes

Omfg ik log in op klm om de vlucht te checken is er een deel gecanceld, zonder dat we hier bericht over hebben gehad?

Ik heb inmiddels vakantie nodig om van deze vakantie bij te komen :sweat_smile:

10 likes

Ik ben al sinds half 3 wakker omdat ik mezelf weer lekker zit te kwellen dat mijn vriend vreemd gaat, beter kan krijgen en ik lelijk ben.
Er is niet eens een aanleiding voor want er is niets aan de hand. Maar ik denk dat mn hersens het te lang ‘goed’ vond gaan, thnx brain.

4 likes

Hebben ze niet automatisch wat anders geregeld? Ik heb dat ook gehad en ze hadden toen gelijk een andere vlucht geboekt met ongeveer dezelfde tijden (scheelde een half uur oid).

Ja klopt, maar de overstaptijd is nu zo kort dat ik niet verwacht dat we de aansluitende vlucht kunnen halen dan.

Vind het ook stom van die mensen dat ze jou er dan niet bij betrekken! Maar herken het wel hoor van die groepjes, rotgevoel idd

1 like