Wat je even kwijt wil #67

Oh echt in februari nog een keer? Ik vond 125 euro al dat ik dacht “ok prima dan maar”. Het chille van ace and tate vind ik dat je gewoon een standaard bedrag betaald voor alles en dan vooral dat je niet allemaal extra opties hebt voor de glazen. Ik vind het echt irritant om een bril te kopen en dat je dan denkt ok 50 euro voor het montuur is prima te doen en dat je dan 300 euro voor de glazen betaald omdat je m toch elke dag draagt en dan extra plus plus ontspiegeling en extreme bescherming tegen krassen en dat je dan dus alsnog heel veel geld betaald terwijl je eigenlijk gewoon een tweede bril zocht omdat je een beetje wil afwisselen :smiling_face_with_tear:
En dan heb je een half jaar later dat je sterkte toch wel veranderd is en je eigenlijk toch wel moet overwegen om een nieuwe bril te kopen met aangepaste sterkte :sob:

5 likes

Nou dat is dus niet helemaal waar meer helaas… sinds een paar jaar heb je ‘premium glazen’ die ondertussen ‘supreme glazen’ heten. Die moet je verplicht afnemen vanaf -6,25 (en mijn sterkte begint precies vanaf -6,25).
Mijn bril die gestolen is werd toen geen 100 euro maar 150. Nou ja, nog steeds prima. Ik dacht dus dat mijn nieuwe rond de 160/170 zou zijn, maar die was al 210 euro? En die wordt dus in februari 245 euro??? Dat vind ik echt bizar veel duurder :sweat_smile: Ik krijg dus ook de dagwaarde van 150 euro terug van de verzekering, dus beetje zuur. Ga denk ik ook nog even bij Hans Anders spieken want die hebben nu 50% korting :sweat_smile: en dan kom ik goedkoper uit.

Dan wordt het 125 euro voor een basismodel vs 245 voor die supremeglazen. Snap echt wel dat ik meer moet betalen want kutsterkte maar de verhouding is helemaal anders geworden en dus loont Ace & Tate voor mij niet echt meer…

1 like

Ja inderdaad de hele reden om naar ace and tate te gaan is dan weg. Ik ben wel benieuwd of ze dat tzt wel gaan merken want ze hebben best wel veel winkels op dure plekken (hoog Catharijne bijvoorbeeld) en ik heb op zich best 150 euro over voor een nieuwe bril maar dat kan ik ook bij Polette of Charlie Temple of letterlijk bij elke opticien kopen. En aangezien ook iedereen en z’n moeder met een Neil loopt…
Ik mis hun aviator model :grimacing: die had ik en was ik op gaan zitten :sob::sob::sob:
En die hele grote vierkante, die kon nog net met mijn sterkte maar die verkopen ze ook niet meer.

1 like

Ja denk dat zij het vooral moeten hebben van hun modellen. Want ik schrok toen ook van de prijs en ben toen nog wel even gaan kijken bij Hans Anders e.d. maar vond er toch niks leuks. Die zijn voor mij wel alleen interessant met een actie, maar die loopt nu toevallig dus ik ga er zo nog even kijken weer :sweat_smile: Maar ik denk dat het dan toch Ace & Tate wordt want die hebben toch hippere modellen. Denk dat ik gewoon voor mijn oude ga, de Elton. Die hebben ze nog gelukkig haha.

En hier in Den Bosch heb je verder geen Polette enzo, dus dat scheelt wel denk ik. Maar moet zeggen dat het ook altijd rustig is in die winkel :sweat_smile:
Maar balen he!

1 like

Ik zit morgen bij een sollicitatiegesprek met een kandidaat die aan geen enkele inhoudelijke eis voldoet, maar toch in zijn brief schrijft dat hij de juiste kennis bezit en boven verwachting zal functioneren :exploding_head:

11 likes

Hahaha, en op basis daarvan is hij uitgenodigd voor een gesprek? Ben wel benieuwd naar zijn argumentatie!


Ik heb zo’n hekel aan collega’s die ziek naar kantoor komen. We zitten met zijn vieren in een klein kamertje zonder echt goede ventilatie. Echt, ga naar huis en stop met het verspreiden met die bacillen.

8 likes

Klinkt als iemand die hoog van de toren blaast. Ik gok dat hij veel zal praten, maar weinig zegt. :joy:

5 likes

Omg nu gaan de boeren in België de snelwegen blokkeren. How can I make this about me maar: ik moet donderdag weer voor t eerst werken na mn zwangerschapsverlof en wil zsm naar mn baby na t werken​:smiling_face_with_tear::sob:. Hopelijk staan ze dan ergens anders of nergens🫢.

2 likes

Mijn leidinggevende is nieuw en snapt geloof ik nog niet helemaal wat er nodig is in die rol en dit is voorlopig de enige reactie.
Ik denk dat iemand die je alles nog moet leren meer tijd kost dan het werk zelf doen (we lopen niet over gelukkig).
Ik ben vooral verbaasd dat iemand zo’n brief durft te schrijven, haha. Of hier überhaupt op durft te reageren. En nu is hij ook nog uitgenodigd :joy:

5 likes

Gisteren waren ze in het zuiden voornamelijk op de ring rond Halle en in Gent was er ook wat storing, vandaag verplaatsen ze zich naar Antwerpen.
Op de standaard kan je lezen waar ze gaan staken. Er zullen voornamelijk acties in Brussel en de op-en afritten van Oost- en West-Vlaanderen.
Daar woon jij toch niet, als ik het mij goed herinner?

1 like

Misschien sollicitatieplicht vanuit het uwv?

Maar ik ben benieuwd, geef maar een update als je wil :upside_down_face:

5 likes

Ik doe een stukje recruitment in mijn werk en wat ik soms voorbij zie komen is echt om te janken. Ik ben echt nergens meer verbaasd over.

Ik snap je gevoel wel van waarom nodigen we zo iemand uit, maar ergens vind ik ook wel weer tof van lg dat deze persoon wel uitgenodigd wordt. Ik weet niet wat voor werk je doet en wat de inhoudelijke eisen zijn, maar soms is toch ook juist goed om iemand een kans te bieden. Is het werk waar gewoon echt aan bepaalde eisen voldaan moet worden (zoals arts, leerkracht etc) dan snap ik dat je zo iemand niet vraagt, maar soms kan iemand je positief verrassen.

Ik ben zelf zo iemand die ander werk wilde, geen papieren en ervaring had, maar wel gewoon is gaan solliciteren. Ik ben nog altijd heel dankbaar dat er toen iemand geweest is die gezegd heeft, we gaan het proberen en ik dus de kans gekregen heb om te gaan leren. Ik deed wel iets meer bescheiden in mijn brief, haha.

14 likes

Ja, ik ben ook zonder de precieze ervaring en kennis aangenomen en heb echt een kans gekregen. Maar ik had al wel veel werkervaring waarvan ik nu zie dat die heel relevant was waardoor ik snel dingen op kon pakken. En dat heeft deze kandidaat niet. Überhaupt weinig ervaring. En in ons werk moeten we nogal wat wet- en regelgeving uitvoeren, dus dat moet allemaal nog geleerd worden.
Maar ik probeer er neutraal in te gaan en misschien worden we verrast.
En misschien ben ik een beetje jaloers op zijn zelfvertrouwen, want ik vind zelf nooit dat ik genoeg kennis heb.

3 likes

Wow lag het forum er net even uit of lag het aan mij? Ik kreeg helemaal flashbacks naar EGF :face_with_spiral_eyes:

1 like

Uggghhhhh ja oké ik snap ook dat het meer geld kost om een sterkere bril en/of een bril met allerlei bijzondere eisen te produceren maar toch ughgjhhhhh alsof je voor je lol -8 hebt omdat je graag meer betaalt ugh wat haat ik geld toch.

5 likes

Haha dit zijn juist momenten die ik echt als katalysator beschouw voor mezelf, zo van: ‘oke jij kan niks maar hebt toch DIT zelfvertrouwen?? In dat geval: ik ga morgen onderhandelen over m’n salaris’

Heb echt al veel bereikt op m’n werk door te denken als middelmatige witte man :joy:

28 likes

Same. Ik zag op m’n werk zoveel bijna agressief arrogante brieven binnen komen van mannen dat ik ook assertiever ben gaan schrijven (geen ‘ik hoop dat’ of ‘ik denk’ oa). En op functies ben gaan reageren van 1,5 keer m’n huidige salaris. Sinds ik zo schrijf krijg ik wel vaker een uitnodiging, moet ik zeggen.

24 likes

Is dit wat mensen bedoelen in het sollicitatietopic dat forummers hoger moeten durven inzetten omdat iedere middelmatige man dat ook altijd doet?

1 like

Een paar jaar geleden kreeg ik vage buikklachten. Veel onderzoeken waar niets uitkwam (zeer fijn dat mn huisarts mij serieus neemt).

Per toeval zei er iemand ‘he dat had ik ook en bleek met mn bekkenbodem te maken te hebben’. Dus naar de bekkenbodem fysio toe en verrek daar bleek een soort stressknobbel (dit zal vast niet de medische term zijn) in mn onderbuik te zitten. En na drie afspraken en oefeningen was het weg. Wel potje zitten janken want de pijn was soms okay en andere dagen dat ik niets kon. Maar als er niets te zien is op inwendige echo’s etc ga je toch denken dat het tussen je oren zit.

Nu is de pijn terug en kan deze fysio pas in maart :sob:. Ben braaf alle oefeningen aan het doen merk ook gelijk wat ik qua zitten en naar de wc gaan fout doe en het idee dat ik weet dat het de vorige keer ook over is gegaan helpt maar poeh hoop dat de afspraak in maart niet meer nodig gaat zijn.

12 likes

Ik heb wel eens een bril van 25 euro gekocht bij polette online :joy: en dan met je telefoon camera kijken hoe t staat. En ik was te gierig voor extra opties dus de glazen zijn best wel dik (-3). Maar voor 25 euro echt prima.
Ik ben nu into grote oma brillen :older_woman:t2:

2 likes