Ja maar wacht even, ik heb 1x jankend voor dat stoplicht gezeten (dat moment was echt even ellende) en daarna heb ik het rondje x10 gedaan zonder hyperventilatie en gedoe. In de fiat500 van mijn tante heb ik ook gewoon normaal gereden omdat die koppeling gewoon chill was. Die onmacht is gewoon even kut maar zodra ik gewoon chill en gewend in dat ding zit is er 0 aan de hand maar ga mezelf niet meer verantwoorden, had het gewoon niet moeten plaatsen lol. Ik weet van mezelf dat ik prima kan rijden als ik me comfortabel voel in de auto
Meid het komt helemaal goed! Binnen no time leer jij je eigen koppeling op je duimpje kennen š«¶š» het wordt onnodig groot gemaakt, trek het je niet aan
Ik vind deze casus (iemand die heel zelfbewust is en haar best doet om het goed te doen, maar worstelt met een nieuw voertuig) eerlijk gezegd echt veel minder erg dan zoān 50% van de automobilisten die veel harder rijden dan mag, niet stoppen voor een zebrapad, bumperkleven als iemand niet in de (te hoge) snelheid mee wil, geen richting aangeven, etc. En die zitten over het algemeen veel te zelfverzekerd achter het stuur. Over āgevaarlijkā en veiligheid gesprokenā¦
Ja dat veel te zelfverzekerd achter het stuur zijn vaak jochies die net hun rijbewijs hebben gehaald op hun 17e en heel weinig ervaring achter het stuur hebben. Buurjongen die net zn rijbewijs heeft gehaald rijdt veel te hard en roekeloos.
Nou, dit!!! Echt 100x liever iemand die zān auto een paar keer laat afslaan of die nog een 2e of 3e keer kijkt voordat ie de weg op rijdt dan iemand die denkt dat ie max verstappen is. Als ik het over idioten op de weg heb denk ik nooit aan angstige mensen, dan denk ik aan egotrippers :ā)
De petjes
Ik heb een keer 3 groene verkeerslichten gemist omdat ik maar niet wegkwam omdat ik voor het eerst in een nieuwe auto reed. Komt wel goed hoor, je moet de auto idd leren kennen.
@Negativ er wordt juist vaak verteld dat je pas echt leert rijden als je je rijbewijs hebt. Vooral blijven rijden en oefenen, in het begin met ervaren iemand naast je kan ook veel helpen (als diegene tenminste niet irritant kritiek steeds loopt te leveren), is vaak ook gewoon nog onzekerheid, terwijl je het echt wel kan! Op gegeven moment voel je je steeds comfortabeler hoe vaker je rijdt. Het is heel normaal dat je eraan moet wennen, had ik ook.
Dit is denk ik Vlaams voor iets?
Oh nee ik kom oorspronkelijk uit Drenthe, wij noemen die opgeschoten jongens petjes omdat ze die altijd op hebben als ze in hun Golfje door het dorp scheuren
Oh hahaha
Ik heb vandaag nogal een intense dag gehad en hoewel ik inmiddels niet meer zo onrustig ben als eerder op de avond, kan ik maar niet slapen. Ik lig al uren wakker.
Mijn rij instructeur in Zaanstad ook hoor. Hij zei dan altijd:āhet zijn altijd van die gastjes met petje op, stoel op standje onderuit gezakt, handje bovenop het stuur een de andere ergens op de pook. Ze kunnen net boven het stuur uitkijken en rijden vaak in een Polo of Golfjeā
Wauw, wat een scherpe observatie!
Woow echt mijn broer dit.
Haha ik rijd in een tweedehands VW Golf en de vorige eigenaar heeft de achterruiten laten blinderen. Heel ācoolā enzo maar ondertussen staan er wel twee kinderstoeltjes op de achterbank.
Ik hoorde net iemand zeggen: ārechts lullen, links vullenā echt een dystopische verspreking
Wahaha mijn vriend heeft ook zoān helemaal zwarte auto met alle details zwart gemaakt en zwarte velgen enzo. Soms als ik er in rij zie ik van die jonge jongens zo kijken en dan stap ik uit met mān dikke zwangere pens en dan zie ik ze denken okĆ© moeke hahaha
Niet mijn observatie hoor. Was die van mijn rij instructeur. Mij boeit het niks wat erachter het stuur zit. Zolang iemand maar zijn knipperlicht gebruikt
Ik rij als een bejaarde in de snelle sportuitvoering van mijn vriendās auto. Soms willen mensen met mij racen bij het stoplicht en dan trek ik heel snel op tot 50 en dan zijn ze volgens mij teleurgesteld.