Wat je even kwijt wilt #11

Hahaha wauw ik ben zo blij! Ik heb morgen tentamen (niet zo blij) en ik zat maar op de website van school te kijken in welke groep ik ben ingedeeld voor het volgende blok want er staat nog niks in m’n agenda en ik heb dinsdag alweer school ---- nee, ben ik gewoon vrij aankomende week :joy:

5 likes

Het is van de “Almond Blossom” reeks van Vincent van Gogh! Er zijn ook varianten met andere kleuren.

Ik raad je echt aan de schilderijen te gaan bekijken in het Van Gogh museum in Amsterdam, want het is ook van dichtbij heel indrukwekkend. De rode was er niet toen ik er was, maar wel de blauwe. Die is misschien nog wel mooier.

3 likes

Ja ik vond het zonde om weg te rijden haha.
Waarom zijn dat soort dingen niet insta-waardig?

1 like

Ik snap mezelf niet!
ik ben echt een enorme genieter, daarmee bedoel ik: ik geniet en waardeer oprecht de kleinste dingen in het leven, soms irritant voor anderen als ik dan weer roep ‘jongens geniet ff van dit moment, sta er ff bij stil joh kijk wat we doen/hebben/zijn, kijk eens naar de lucht etc’
zoals mijn uitzicht (bus/trein/raam), kleine tafereeltjes die ik zie gebeuren, mijn koffie, mijn eten, mijn muziek waar ik dan intens naar luister, en gewoon heel veel momenten; als ik alleen ben of met anderen. dingen die dieren doen, gewoon hoe ze zijn. dingen die mensen doen, zonder dat ze weten dat ze zo zijn. ik ben bijv iemand die vaak huilt om geluk

daarentegen kan ik ook zo enorm veel piekeren en boos zijn op mijn verleden en leven, ben ik heel erg beschadigd als persoon en zie ik eerder beren op de weg dan mogelijkheden en heb ik een lichte frons tussen mijn wenkbrauwen gecreëerd na al die jaren, een piekeraars blik noem ik dat vaak. :face_with_monocle:
hoe kan ik deze twee uitersten van mezelf zijn? ik heb nooit in mijn leven professionele hulp gehad voor veel dingen(buiten mijn eetstoornis) en ik zie mezelf dat ook niet doen, maar ik ben benieuwd of mensen dit herkennen.

2 likes

dit geeft me nieuwe inzichten (wat ik ook graag wilde), dankjewel voor je reactie

ik hoor ook vaak van mensen dat ik altijd word omschreven als ‘zo vrolijk’, terwijl ik dat vanbinnen gewoon echt niet ben. vooral dat stukje kan ik voor mezelf niet verklaren. misschien bedoelde ik ook dat meer te zeggen ofzo

2 likes

Is er toevallig nog iemand op zoek naar een roamler code?

Goede vragen, ik ga zeker er zeker over nadenken, wat ik inderdaad precies wil weten… Dankjewel lieve Penny Lane :star:

1 like

Ik wil wel als dat mag en je hem nog hebt :blush:?

1 like

Het is gewoon nogal opvallend dat je altijd wel wat te klagen lijkt te hebben om de mensen om je heen, en dan ook nog eens verwoord op een manier dat ik denk, kan dat niet een tandje minder? Kan me voorstellen dat andere mensen dat ook zo hebben bij jouw posts.

21 likes

Ja dat is wel zo. Maar een beetje zelfreflectie is soms wel op z’n plaats.

2 likes

Oké ik liep op straat en zag opeens kittens zitten dus bleef even staan. Nu word ik al 10 minuten gevolgd door die hele kolonie kittens hahahah omg hoe kom ik van ze af?! Maar tegelijkertijd wil ik ze allemaal mee naar huis nemen :cry:

48 likes

Meenemen dan

1 like

Foto’s maken voor ons en meenemen!

2 likes

Ik vind het zelf heel jammer dat mensen dit als een plek (kunnen) zien waar ze voornamelijk irritaties kunnen posten. Tuurlijk is daar ook ruimte voor op een forum maar in zo’n geval denk ik dan: koop een dagboek en val ons niet alleen lastig met negatieve dingen. Dat soort mensen springen er echt wel uit.

9 likes

Cocktailbar: streetfood club. Erg hip en lekkere, bijzondere cocktails.

Restaurants: sea salt saloon, ANAN, de markt, spekuk

1 like

Dat ‘subtiel’ benoemen is ook wel wat anders dan ‘en hij stinkt uit zn bek’ lijkt me

Kijk, dit is dus wat mij persoonlijk stoort. Je gaat altijd in de verdediging, het is nooit jouw schuld. Dat mensen zo op jou reageren, komt ergens vandaan. En ik ben het met je eens dat mensen vaak over jouw posts vallen, dat is opvallend, en ik snap dat dat vervelend is. Maar misschien moet je eens nadenken waar dat vandaan komt? Ik heb niet het idee dat dat binnenkomt namelijk. Actie - reactie. Het komt niet uit het niets.

30 likes

Alleen klinkt het tweede een stuk respectlozer dan het eerste en is dat precies waar mensen over lijken te vallen

Hier ben ik het heel erg mee eens.

Maar je gaat nergens op in?

1 like