Wat je even kwijt wilt #18

Aaah gefeliciteerd! :heart:
Alles goed gegaan?

Ik kom er net achter hoe chill Storytel is. Echt zo lekker ontspannend dat iemand even lekker een boek voorleest. Mijn hoofd is sowieso lekker helemaal leeg, net 2 uur het huis opgeruimd met mijn vriend. Maar het klopt echt, een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

11 likes

Aan dankjewel. Je ze liggen wel in het ziekenhuis want kleine had in het vruchtwater gepoept en de glucose waardes waren laag. Maar verder alles goed. Helemaal trots hier haha

2 likes

Ben aan de ene kant zo dankbaar om in NL te wonen waar de zorg zo goed is en waar nog zoveel gedaan kan worden als iemand (ongeneeslijk) ziek is, en aan de andere kant vraag ik me nu tijdens een traject dat ik van dichtbij meemaak continu af of “we” niet veel te lang doorgaan (disclaimer : in sommige gevallen).

3 likes

Fijn, het is je zo gegund :heart:

1 like

Is wel het laatste persoon dat ik FIFA zie spelen eigenlijk :joy:

3 likes

Omg die docu Leaving Neverland

Ik snap echt niet hoe je, als ouder, je kind bij een volwassen man laat slapen? Of 5 dagen achter laat?

7 likes

Helemaal overheen gelezen, ik verhuis!

1 like

Wat is ook alweer de term voor als je goed bezig bent (met bijvoorbeeld minder vlees eten oid), dat mensen je opeens onder een vergrootglas gaan leggen en alle dingen die je (nog) niet ‘goed’ doet aanwijzen? Zie je nu vaak bij die klimaatmarsen voorbij komen, ik kom er even niet op.

2 likes

Ik ken het alleen in relatie tot cognitieve dissonantie. En dan is het 1 van de methodes om die dissonantie bij jezelf ‘op te lossen’.

"Mensen doen er alles aan om het ongelukkige gevoel dat cognitieve dissonantie teweegbrengt weg te nemen. Dit heet ook wel cognitieve dissonantie reductie , en kunnen we voor elkaar krijgen door:

  1. Ons gedrag te veranderen
  2. Onze attitude te veranderen
  3. De dissonantie te vermijden of weg te redeneren"

En dit hoort dan bij die laatste groep. Door anderen te wijzen op dingen die zij fout doen, voel je je blijkbaar minder ‘kut’ over je eigen keuzes.


Ik vind het trouwens echt heel ergerlijk hoe mensen reageren op die klimaatprotesten, vooral die door de jongeren. Gaan ze tieners lopen afzeiken. Rot op joh.

5 likes

Je beredenering klopt wel, maar er was echt een term voor. Wat @HvO zegt bedoelde ik idd! Thanks

Edit: al dacht ik ook dat er een term was voor echt een persoon die zo is?

2 likes

Ja goeie term inderdaad! En dat van mij is dan (mogelijk?) meer een psychologische verklaring daarvoor.

Hmm geen idee. Een ‘moral envist’ haha? Of een cognidisser. Iemand die zo’n last heeft van z’n cognitieve dissonantie dat ie jou gaat dissen.

1 like

Ik voel me zo verrot maar ik moet zoveel verplichte dingen met 100% aanwezigheidsplicht (anders gaat de hele bijeenkomst niet door en moet er weer verschoven worden…) heb me ook al vaker ziekgemeld dus kan het echt niet maken dus ik ga maar gewoon…

Wat ik altijd doe is even onderzowk naar hotels van bijv tips van hier of blogs ofzo. En dan als ik er een heb gevonden dan kijken waar ik hem het goedkoopst kan boeken haha. Maar zoek sws wel in een incognito venster

Ja hoor, bestaat nog. Ik werk sinds kort samen met iemand met lang haar, een anti-kraakappartement, geen auto, geen fb, en geen whatsapp. Als we even moeten overleggen doen we dat per sms of email.

Ja hoi ik heb geen smartphone (meer) en ik besta! :smiley: Ben niet de collega van @Bertie trouwens. Maar ben benieuwd naar je experiment, klinkt ontspannend.

Er is trouwens een topic dat ‘meer offline’ heet, misschien kan je daar je ervaringen delen.

1 like

Kwam net een collega tegen op tinder… voelt toch ergens wat ongemakkelijk.

5 likes

Hahahah ik heb in het begin de tip gekregen: nooit op je werk tinderen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha ik lig gewoon in bed!

1 like

Zo fucking irritant he, kom ik op werk, met de fiets, door de regen. Vragen ze, oh zo grappig, of het regent buiten. Nee, ik ben met mijn kleren aan onder de douche gaan staan en zo naar werk gekomen :woozy_face::+1:

13 likes